רחוב הרב עובדיה יוסף
רחוב הרב עובדיה יוסף

כפי שהוחלט: רחוב ועד ארבע ארצות נקרא מעתה על שם הרב עובדיה יוסף

שום הפתעה לא היתה כשהוחלף אתמול שם רחוב ועד ארבע ארצות בשמו של הרב עובדיה יוסף, כפי שהחליטה לפני שנה וחצי ועדת השמות העירונית. ועדיין יש מי שלא אוהבים את המהלך

פורסם בתאריך: 5.12.17 09:15

החלפת שמו של רחוב ועד ארבע ארצות לרחוב הרב עובדיה יוסף ז"ל התבצעה אתמול ושלטים חדשים הנושאים את שמו הוצבו בכניסה לרחוב. נזכיר כי ועדת השמות העירונית קיבלה את ההחלטה הזו כבר לפני שנה וחצי – אולם גם עתה, כמו אז – כפי שפורסם בהרחבה בעיתון מלאבס, יש המתנגדים למהלך.

ועד ארבע ארצות הוא הכביש המרכזי שמחבר בין צומת סירקין וכביש 40 לבין חלק משכונות הדרום, שכוללים את שכונת עמישב הדר גנים, ובהמשך גם לשכונת בלינסון ולכפר סירקין (ששייך למועצה אזורית דרום השרון). דרך הכביש גם נכנסים לבסיס סירקין או למתחם הספורטק.

הרב עובדיה יוסף. צילום אוליבייה פיטוסי

הרב עובדיה יוסף. צילום אוליבייה פיטוסי

אחרי שועדת השמות וההנצחה המליצה לשנות את שמו של רחוב ועד ארבע ארצות היא הגישה את המלצותיה לראש העירייה ולאחר מכן הנושא הובא לאישור מועצת העיר. הדעות היו חלוקות. היו תושבים שראו בשינוי שם הרחוב לשמו של פוסק הדור כבוד גדול לעיר ולשכונת הדר גנים ועמישב, כשמנגד היו תושבים, דתיים לאומיים וחילונים, שציינו כי שינוי השם עלול ליצור מתיחות נוספת בשכונה שיש בה ממילא מתיחות בין דתיים לחילוניים.

היו גם מי שהוציאו את השד העדתי המקופסא. שם הרחוב עד כה, ועד ארבע ארצות, קרוי על שמו של גוף מנהלתי אשר שימש במשך כ-250 שנה, בין השנים 1520 ל-1764, כמוסד המרכזי העליון של יהדות פולין. תפקידיו של הוועד היו גביית מסים מכלל הקהילות היהודיות ומסירתם לשלטונות המתאימים וכן שיפוט פנימי הנוגע לתשלום או לאי תשלום המסים. כעת יש מי שטוענים כי החלפת השם ההיסטורי החשוב לקהילה האשכנזית בשמו של המנהיג הרוחני של הקהילה הספרדית אינו ראוי.

"זה כבוד גדול לעיר ולשכונה שלנו בפרט שכביש הגישה שלנו יקרא על שמו של פוסק דור ומי שפעל רבות למען קידום יהדות ספרד", אמר ירון קדושים, פעיל בשכונת הדר גנים. "היינו מאוד שמחים אם היה נמצא דווקא רחוב בלב השכונה שלנו לקרוא על שמו של עובדיה יוסף, אך ללא ספק מדובר גם ככה ברחוב מרכזי וחשוב, מה עוד שהשינוי לא פוגע בכבודו של אף אדם אחר".

מנגד, תושבים חילונים חששו מכך: "לי זה מאוד יפריע, כי כאשר גרים ברחובות שמזוהות עם מגזר מסוים, זה לא עושה טוב", אמר תושב חילוני בשכונה. "יש מספיק רחובות על שמות של דתיים בתוך השכונה, כמו רבי יהודה הנשיא למשל. מבחינתי עדיף להשאיר את השם הנוכחי. בכלל זו מגמה שהדר גנים הופכת להיות דתית יותר, וכעת גם את הרחוב מחליפים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ביאליסטוקי

    וועדת השמות לרחובות בפ"ת, משנה את ההיסטוריה של העיר. בהחלטות מעוררות תמיהה.
    רח' מרגלית משה דב שהיה בין הביאליסטוקים מייסדי פ"ת שונה לא מכבר לרח' הרבנית מרגלית.
    לוועדת השמות ברור שהרבנית מרגלית חשובה יותר מכל אחד ואחד ממייסדי פ"ת
    דרך אם המושבות שונתה לרח' שלמה שמרלר.
    הגיע הזמן שמבקר המדינה יתחיל לחקור את מניעי וועדת שמות הרחובות של עיריית פתח-תקווה. ואולי המבקר יוכל להסביר לתושבי פתח-תקווה את הסיבות לשינוי שמות רחובות היסטוריים.

  2. דתייה מהדר גנים

    אותי זה מקומם! על דעת מי שינו את השם?? חוצפה לשמה!! העיר מתחילה להיות חרדית אט אט. אני רק בת 22 וכבר רואה איך הכל פה משתנה ומרגישה כמו בבני ברק.
    לא מסכימה עם השינוי הזה בכלל! למה לשנות משהו היסטורי? באיזה רשות גם?
    מימי המעבורות השם של הרחוב זה ועד ארבע ארצות, דווקא כאן אצלנו החליטו להחליף את השם? חסר לכם רחובות? תקראו בבני ברק או בבית שמש לרחובות איך שאתם רוצים. אבל לא כאן. ואם כבר, אז לפחות לא להחליף משהו קיים. הייתם קוראים לרחוב אחר כי ממילא בונים פה בלי הפסקה ונותנים לרחוב חדש שקם את השם של הרב.
    וזה לא זלזול ברב חס וחלילה. זה פשוט מאד מרגיז דרך הפעולה הזאת. כאילו תושבי השכונות הותיקים לא נחשבים ולא מעניין מה הם חושבים.
    כרגיל במדינה הזאת מי שמקורב לצלחת משפיע.
    עצוב

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר