חניית נכים. צילום עזרא לוי
חניית נכים. צילום עזרא לוי

בדיקה: 20 אחוז חנו בחניות נכים בפתח תקוה

על פי בדיקת עמותת אור ירוק, תושבים עדיין חונים בחניות נכים בניגוד לחוק. מתוך 10 חניות שנבדקו בפתח תקוה בשתיים עמדו רכבים ללא תג נכה

פורסם בתאריך: 5.12.17 15:13

למרות המודעות, מבדיקה שקיימו מתנדבי אור ירוק בפתח תקווה, עולה כי עדיין ישנם מקרים בהם רכבים חונים בחניות נכים בניגוד לחוק.

מהבדיקה עולה כי בשתיים מתוך עשר חניות נכים שנבדקו, חנו רכבים שהם אינם בעלי תו נכה. את הבדיקה קיימו בעמותה לרגל יום הנכה שחל לפני יומיים.

בסך הכל בדקו בעמותה 579 חניות ב-129 רשויות ברחבי הארץ. נמצא כי אחד מכל עשרה כלי רכב (10 אחוז) שנבדקו, חנה שלא כחוק במקום חנייה השמור לנהג נכה. בפתח תקווה נבדקו אמנם רק עשר מקומות חנייה, אבל עצם מציאת שני רכבים שחונים בהם בניגוד לחוק, כבר מעמיד את האחוז הסופי על 20 אחוז.

בעמותת אור ירוק ציינו כי כאשר אדם נכה נאלץ לחנות בחנייה שאינה שמורה לבעל צרכים מיוחדים, הוא מסתכן במקום חניה שהגישה ממנו ליעדו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים הדלת לא יכולה להיפתח בצורה שתאפשר לנכה לצאת מרכבו או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש. בישראל קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה. למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחנייה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם נהגים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות בחניות אלו.

"מרתיח ומקומם שנהגים מצפצפים על החוק ותופסים מקום חניה של נהג עם צרכים מיוחדים, ובכך פוגעים באוכלוסיית הנכים ולמעשה מונעים מהם לנהל אורח חיים רגיל ותקין", אמר לאור הממצאים ארז קייטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "פעולה פשוטה ויום-יומית כמו ללכת לסידורים, לרופא או לבילוי הופכת עבורם למשימה בלתי אפשרית. על מנת לטפל בבעיה, המשטרה והרשויות המקומיות חייבים להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה של אדם נכה. צריך לראות בשטח יותר ניידות, יותר שוטרים ויותר אכיפה של הפקחים העירוניים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    לא חייבים לשים תו נכה כשחונים בחניית נכים. זה לשון החוק. תבדקו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר