איציק אוחיון. צילום זאב שטרן
איציק אוחיון. צילום זאב שטרן

גרינברג מציע: לקרוא לפארק הגדול על שמו של איציק אוחיון

ההצעה הועלתה כבר לפני כשנתיים, על ידי אורי אהד, אבל נדחתה. העירייה: אנו לא נוהגים להנציח אנשים בעודם בחיים. אנו מאחלים לאיציק אוחיון בריאות טובה וחיים שלווים"

פורסם בתאריך: 10.12.17 12:47

ועדת השמות תצטרך ככל הנראה לדון בקרוב בהצעה שתונח על שולחנה לקרוא לפארק הגדול על שמו של איציק אוחיון. את היוזמה מוביל בימים אלו חבר המועצה רמי גרינברג, וזאת על מנת לתת, לדבריו, לאוחיון את הכבוד המגיע לאחר שלוש קדנציות כראש העירייה.

הפארק הגדול. צילום: זאב שטרן

הפארק הגדול. צילום: זאב שטרן

רמי גרינברג צילום: זאב שטרן

רמי גרינברג צילום: זאב שטרן

יש לציין כי בשנת 2015 היה ניסיון לשנות את שם הפארק הגדול ולקרוא לו על שם אוחיון, אך ההצעה נדחתה. את המהלך הוביל אז דווקא יריבו הגדול של אוחיון, אורי אהד, שפנה בבקשה לשנות את השם. "דומני כי יוזמה שכזו חובה עליה שתתעלה מעל כל מחלוקת וויכוח פוליטי, תתרומם מעבר לוויכוחי קואליציה-אופוזיציה ותגלם בחובה את היכולת להוקיר ולכבד אדם ששימש כראש העיר פתח תקווה כ-14 שנה, הישג חסר תקדים, המבטא את ההערכה הרבה שחש הציבור לפעילותו", כתב אז אהד.
אוחיון, למי שלא יודע, כיהן כראש עיר במשך שלוש קדנציות בין השניים 1998-2013, ופרש מתפקידו שנה לפני הבחירות בשל מצבו הבריאותי.
"בשנת 2015 ניסו להביא להעלות את שינוי השם למועצת העיר, וזאת לא צלח, אך כעת אני אעלה זאת לסדר יום וועדת השמות", אומר גרינברג, "יש בעיר לא מעט רחובות חדשים שנקראים על כל מיני אנשים ונושאים שלבטח פחות קשורים לפתח תקווה מאשר איציק אוחיון, וכעת אני חושב שמגיע לאוחיון לאור פעילותו וגם לאור מצבו הבריאותי, הכבוד הזה ווקרה הזו. אני אביא זאת לוועדת השמות".

בפעם הקודמת שההצעה עלתה היו טענות על כך שלא מקובל להנציח אנשים בעודם בחיים. "בראשון לציון למשל יש היכל תרבות על שמו של מאיר ניצן בעודו בחיים", מציין גרינברג, "לכן לאור מצבו של אוחיון היה ראוי לעשות זאת לפני כן כדי שהוא יכול היה להשתתף בטקס בצורה הולמת. כעת, יהיה מאוד מרגש אם הוא ישתתף בטקס יחד עם משפחתו ויראה את הכבוד שנותנים לו. אוחיון היה 15 שנה ראש עיר ולפני כן היה שנים רבות מנהל אגף בעירייה. הוא עשה המון למען העיר, והיחיד שכיהן שלוש קדנציות. מעבר לכך, ובנימה זאת, כמובן שאני חושב שצריך להנציח את דב תבורי שנפטר לפני כשנתיים, כמו שהנציחו ראשי ערים קודמים כמו פיינברג ורשיש, שהונצחו כשמות של בתי ספר. לכן הפארק הגדול הוא ראוי ומכובד להיקרא על שמו של אוחיון. משפחתו תומכת בכך. אני חבר וועדת שמות ואני אעלה זאת לוועדה שבה יש נציגי ציבור שאני בטוח שיתמכו בזה".
תגובת העירייה: "שנות כהונתו של איציק אוחיון כראש העיר פתח תקוה ותרומתו לעיר לא יסולאו בפז. כולם מעריכים עד מאוד את עשייתו. העירייה לא מנציחה אדם בעודו בין החיים, זהו עקרון שגם אוחיון הקפיד עליו בימיו כראש העיר. אנו מאחלים לאיציק אוחיון בריאות טובה וחיים שלווים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דורון רז

    מכובד ביותר
    אין ספק שאיציק אוחיון תרם רבות לעיר פתח תקווה. קריאת הפארק עת שמו היא הבעת הערכה לפועלו. בעוד ערים בארץ קראו ע"ש אנשים שחיים בינינו. דוגמאת מאיר ניצן . באור יהודה קראו כיכר ע"ש גבי אשכנזי ועוד רבים.
    הפארק יהיה מקום מרכזי בעיר. ומכובד שיקרא ע"ש ראש עיר שפעל שנים כה רבות למען העיר והיה אהוד ע"י התושבים. אין ספק שהנהלת העיריה חייבת להנציח את זכרו של דב תבורי שהיה ראש עיר שתרם רבות לעיר.
    נבחרי העיר תנהגו באצילות וקבלו החלטה בנושא.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנצחת אוחיון לא מעניינת את ראש העיר וגם הכבישים לא מעניינים אותם

  3. שלמה.

    הצעה מעולה ומכבדת את תיפקודו של איציק אוחיון. שבמשך 3 קדנציות פעל בעיקר לשפר את פניה של פתח-תקווה.
    מתגובת העירייה ניתן להבין שהם שומרים את שם הפארק לתורם בעל כיסים גדולים ועמוקים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסכימה עם כל הנאמר מגיע לאיציק אוחיון אשר פעל ועשה הרבה למען התושבים

  5. חיים שא

    מגיע לו הוא תרם לעיר יותר מראש העיר הנוכחי שלדעתי הוא כשלון

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר