צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תביעה: ההפריה גרמה נזק לתינוק שנולד עם פיגור ושיתוק מוחין

על פי התביעה ניתן היה למנוע את נזקיו של התובע, היום בן 17, לו היו מוחזרים לרחמה של האם שני עוברים בלבד או לכל היותר שלושה ולא ארבעה כפי שקרה בפועל. לטענתם, מטרת ההפריה היא הולדת ילד בריא ולא השגת הריון בכל מחיר

פורסם בתאריך: 12.12.17 14:42

בן 17, אח תאום, שנולד מהפריית מבחנה ונותר עם נכות של 100 אחוז, תובע באמצעות בני משפחתו את קופת חולים כללית ובכך את בית החולים בילינסון בו בוצע ההליך, בסכום של 2.5 מיליון שקלים. על פי התביעה שהוגשה לבית משפט המחוזי מרכז באמצעות עורכי הדין ענת גוטמן וארן אמיר ממשרד גוטמן-אמיר, ריבוי הביציות המוקפאות שהוחזרו לרחם אימו, גרמו לנזק בלתי הפיך.

מהתביעה עולה כי ברחמה של האם, אז בת 29, הושתלו בשנת 2000 ארבע ביציות מוקפאות, שלוש מהן נקלטו אך אחת מהן התפצלה והחל להתפתח הריון של 4 עוברים. מצב זה אילץ את האם לבצע דילול של אחד משני העוברים שהתפצלו מאותה ביצית. בסופו של ההליך התברר כי נותרו ברחמה של התובעת שני עוברים, לאחר שגם התאום הזהה מהביצית המפוצלת מת כתוצאה מפעולת הדילול.

עו"ד ענת גוטמן

עו"ד ענת גוטמן

על פי התביעה, פעולת הדילול גרמה להיפרדות שלייה כרונית ולנוכחות רקמה עוברית מתה שנותרה בחלל הרחם. היפרדות השלייה מנעה אספקת דם וחמצן תקינה למוחו של בן ה-17 הנכה, בהיותו עובר, ובנוסף, נוכחות של רקמה מתה בחלל הרחם, גרמה ללידה מוקדמת. כתוצאה מכך הוא נולד פג במשקל 705 גרם, והוא נותר ללא יכולת לקיים תקשורת מילולית, בעל פיגור שכלי ושיתוק מוחין.

עו"ד ארן אמיר

עו"ד ארן אמיר

עורכי הדין גוטמן ואמיר מסתמכים בתביעה על חוות דעת מומחים לפיה ניתן היה למנוע את נזקיו של התובע לו היו מוחזרים לרחמה של האם שני עוברים בלבד או לכל היותר שלושה. לטענתם מטרת ההפריה היא הולדת ילד בריא ולא השגת הריון בכל מחיר.

לאחר שנצפה דימום תוך רחמי גדול, באותו צד של התאומים הזהים שעברו דילול, בוצע ניתוח קיסרי ממנו נולדה תינוקת בריאה במשקל 725 גר' וכשתי דקות אחר כך נולד התינוק שביום התשיעי לחייו אובחן דימום במוחו.

בתביעה נטען כי מחקרים הוכיחו שכאשר הופרו מעל ארבע ביציות, החזרת שתיים הייתה ממקסמת את הסיכוי ללידת ילד בריא, בפרט כאשר מדובר באישה צעירה שניתן היה להקפיא חלק מהביציות המופרות שלה. לעומת זאת, החזרה של ארבע ביציות מופרות, יוצרת סיכון לסיבוכים קשים כמו לידה מוקדמת והיפרדות שלייה, כמו שאכן קרה במקרה זה.

בחוות דעת מומחה לפוריות שצורפה לתביעה נטען כי האיגוד המקצועי הישראלי ומשרד הבריאות קבעו, ולא בכדי, כי יש להפעיל שיקול דעת רפואי מבוסס ומנומק ולשתף את ההורים בהחלטה, לפני שמחזירים יותר משלושה עוברים בכלל ולאשה צעירה בפרט. מומחית לנוירולוגית ילדים קובעת כי פגיעתו המוחית הקשה של התובע נובעת מהלידה המוקדמת ומירידה באספקת הדם למוח טרם הלידה בשל היפרדות שליה כרונית.

בית החולים בילינסון. צילום: ניר קידר

בית החולים בילינסון. צילום: ניר קידר

באי כוחם טוענים כי ההתרשלות נובעת בין היתר מכך שפעלו בניגוד למסקנות ברורות שעלו מספרות רפואית עדכנית. בנוסף, לפני החזרת העוברים הצוות הרפואי לא מסר להורים מידע אשר היה נחוץ להם בכדי להחליט כמה עוברים להחזיר לרחמה של האם הצעירה.

בגין מחדלים אלה נגזר על הנער לחיות כל חייו חיי מצוקה וסבל ובני המשפחה תובעים לקבל פיצוי בגין הפסדי השתכרות, פיצוי מקסימאלי עבור כאב וסבל, הוצאות ניידות טיפולים והוצאות רפואיות מוגברות, סיעוד והשגחה מיוחדת, והתאמת דיור.

תגובת בית החולים בילינסון: "בהמשך לפנייתך, כתב התביעה הנ"ל טרם הגיע לבית החולים. לכשיגיע, נלמד את הפרטים ונערך להגשת כתב הגנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר