זירת הרצח בעמישב. צילום זאב שטרן
זירת הרצח בעמישב. צילום זאב שטרן

בעקבות הרצח: ששת הילדים שנותרו לבדם זקוקים לתרומות בגדים וציוד

בשכונה קוראים לציבור לתרום לילדים השוהים אצל סבתם. מאגף הרווחה בעירייה נמסר כי לוויית הנרצחת תתקיים היום בשעה 12:30 בבית העלמין סגולה בעיר

פורסם בתאריך: 22.12.17 11:16

באגף הרווחה בעיריית פתח תקווה וגורמים בשכונת עמישב עושים כל האפשר כדי לדאוג לששת ילדי המשפחה שאמם נרצחה על ידי אביהם אתמול בבוקר. האב עדיין מאושפז במצב קשה לאחר שניסה להתאבד. כיוון שהבית שלהם עדיין מוגדר זירת רצח, ויהיה סגור על ידי המז"פ (המעבדה לזיהוי פלילי ש של המשטרה) עד יום שני הקרוב, מנסים תושבים לסייע לילדים באוכל ובבגדים.

עדכון: מאגף הרווחה בעירייה נמסר כי לווית הנרצחת תתקיים היום בשעה 12:30 בבית העלמין סגולה בעיר.

הילדים בני 6, 10, 13, 15, 17 ובת 21, נמצאים אצל הסבא והסבתא שלהם בעיר, שניים מהם ילדי פנימיה של עליית הנוער. מי שמרכז את התורמות הוא אבי סרור, רכז פרט ומשפחה ממנהלת עמישב יחד עם מחלקת הרווחה בעירייה. גם הילד בן ה-17 שהיה עד לרצח וניסה להפריד בין אביו ואמו מאושפז עדיין בבית החולים שניידר ומלווה על ידי עובדת סוציאלית.

אב המשפחה יושב לבדו על הספסל שעה קלה אחרי הרצח. צילום מזל טלבי לוי

אב המשפחה יושב לבדו על הספסל שעה קלה אחרי הרצח. צילום מזל טלבי לוי

"העובדים הסוציאליים שלנו מלווים את המשפחה והילדים", מסביר מנהל אגף הרווחה בעירייה, גיא עפארי. "מז"פ סגרו את הדירה, חשבנו שהם ייתנו לנו אותה אתמול בלילה, אך קיבלנו הודעה שהדירה תהיה סגורה כנראה עד יום שני ולכן אבי סרור מהמנהלת בשכונת עמישב, מרכז את כל הנושא של התרומות והכסף. יש המון אנשים שבקשו לתת ולתרום ולעזור למשפחה".

המשפחה היתה מוכרת לכם?
"המשפחה היתה מוכרת לנו ומטופלת על ידנו. הם עלו לישראל מאתיופיה בשנת 2012 והגיעו לפתח תקוה בשנת 2014. עיקר הטיפול בהם היה סביב נושא הקליטה, קשיי השפה והמצוקה הכלכלית – אף ששני ההורים עבדו. אני חייב לציין שמדובר באנשים נורמטיביים, הם לא היו מטופלים באלימות במשפחה".

להבנתי, בשבוע שעבר, הבעל והאישה פנו למשטרה, עקב בעיות אישיות.
"נכון. לפני שבוע הגיעו הבעל והאישה ביחד לתחנת המשטרה, האישה ביקשה אישור שהיא לא בוגדת בבעלה. זה נשמע קצת מוזר, אבל מבחינתם זה היה כמו ללכת לשופט או לרב, שייתן להם אישור שהכל בסדר. השוטרים דיברו איתם, הם לא ראו שיש אצלם איזו בעיה או מצוקה, הבעל לא התנהג באגרסיביות והאישה לא שידרה מתח. השוטרים אמרו שאין להם אפשרות לתת להם משהו כתוב, אבל לא התעלמו מכך ועדכנו את מחלקת הרווחה שלנו. העובדת סוציאלית שלנו יצרה איתם קשר ויומיים לאחר מכן הם הגיעו לפגישה עם העובדת הסוציאלית שנכח בה גם מתורגמן, על מנת שהם יבינו את השיחה. הייתה שיחה טובה והבעל שיתף ואמר שהוא חושד באשתו ושיש בינהם וויכוחים. הוא מאוד קינא לה, אבל הם הסכימו ללכת לטיפול זוגי, טיפול שנקבע להם ליום שני השבוע. המחלקה פעלה בשיא הרגישות ומאחר וזה היה נראה אקוטי, נקבע להם מפגש מעכשיו לעכשיו. אנחנו נשב עם העובדות סוציאליות שהם נפגשו איתם, לראות ולבדוק האם הייתה נקודה מסויימת שלא שמנו לב אליה שיכולה הייתה להדליק לנו נורה אדומה. חשוב להדגיש שהאישה לא נראתה במצוקה, הם היו נראים זוג שמתמודד עם משבר משפחתי ושהסכימו ללכת לטיפול ולכן לא כוונו למקום אחר".

זירת אירוע הדקירה בבית ברחוב שלום צלח בפתח תקוה. צילום מד"א

זירת אירוע הדקירה בבית ברחוב שלום צלח בפתח תקוה. צילום מד"א

מה קורה כרגע עם הילדים?
"בשלב הזה הילדים נמצאים אצל הסבא והסבתא ואנחנו נמצאים בקשר רציף איתם ומלווים אותם, אנחנו עדין לא יודעים מה יקרה איתם בעתיד, אבל המטרה היא להשאיר אותם ביחד".

יש מושג מתי תתקיים הלוויה?
"אנחנו ממתינים לשחרור הגופה על ידי המשטרה. במידה והיא תשוחרר היום וזה יהיה לפני כניסת השבת הלוויה תתקיים היום. מדובר במשפחה דתית ואנחנו ערוכים על מנת לעזור להם בכל מה שצריך, גם בנושא השבעה".

סרור: "בשלב הזה אנחנו צריכים בעיקר אוכל וברכות לשבעה וכן ביגוד תחתון כמו גרבים, גופיות ותחתונים לילדים וכן ביגוד בסיסי. אני מתחיל לקבל בגדים ובשלב הראשון אנחנו עושים מיון ואז נראה מה עדיין חסר".

לתרומות ניתן לפנות לאבי סרור- רכז פרט ומשפחה במינהלת עמישב בטלפון: 052-8619998.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר