רשת חנויות AM PM צילום דודו בכר
רשת חנויות AM PM צילום דודו בכר

מדוע עיריית פתח תקוה אינה מקדמת חוק עזר לפתיחת עסקים בשבת?

יצאנו לבדוק האם חוק המרכולים עלול להשפיע על עסקים בעיר. המסקנה: אין צפי לשינוי בסטטוס קוו

פורסם בתאריך: 27.12.17 15:04

חוק המרכולים שמקדמות המפלגות החרדיות בממשלה, שיקבע לאילו עסקים מותר לפתוח בשבת ולאילו לא, מעורר את הרשויות המקומיות לנקוט בפעולה. חלק מהרשויות אינן מרוצות מהחוק ומנסות להילחם בו באמצעות חקיקת חוקי עזר עירוניים שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת עוד בטרם יחוקק החוק הארצי. נכון לעכשיו בפתח תקוה איש אינו עומד על הרגליים האחוריות בנושא, ומבדיקה שערכנו נראה כי הדעה הרווחת היא שלחוק לא תהיה השפעה על פתיחת עסקים שפועלים בשבת בעיר.

לפי לשון החוק, לרשויות המקומיות תהיה הסמכות להחליט אם לפתוח בשבת בתי עסק כדוגמת מסעדות, בתי קפה, או כל מקום שמכינים או מגישים בו אוכל ומשקאות. בנוסף יוכלו להיפתח בתי קולנוע ותיאטראות וניתן יהיה לקיים הופעות ציבוריות. העסקים שיסגרו בשבת הם קניונים, מרכולים, חנויות ביגוד וכל עסקי מסחר אחרים שאינם "עסקים או עינוג ציבורי" כהגדרת החוק. מי שיבקש לפתוח בשבת יצטרך לקבל את אישור שר הפנים.

בפתח תקוה רוב העסקים הפתוחים בשבת הם מסעדות, ברים, בתי קפה ובתי קולנוע הנמצאים באזורי התעשייה, בעיקר ברמת סיב. פרט למספר מצומצם מאוד של פיצוציות הפועלות בעיר בשבת, אין סופרמרקטים או חנויות בגדים הפתוחים ביום המנוחה.

"בפתח תקוה יישמר הסטטוס קוו", אומר גורם בעירייה. "לחוק המרכולים לא תהיה שום השפעה עלינו. לדעתנו קידום חוק עזר עירוני לא יעזור משום שממילא עדיין משרד הפנים יכול שלא לאשר אותו אם הוא יהיה מנוגד לחוק הארצי. החרדים בעיר יודעים שיש בתי עסק שפועלים שבשבתות אך הם אינם נמצאים במרכז העיר וכך נשמר השקט. גם הדתיים וגם החילונים לא רוצים פתיחת עסקים מתחת לביתם בשבת".

יו"ר סיעת ש"ס בפתח תקוה, אוריאל בוסו: "יום המנוחה נקבע בחוק לא רק לדתיים, ופתיחת עסקים בשבת תגרום לאנשים שלא מעוניינים לעבוד שיגררו לעבודה. בנוסף, פתיחת עסקים בשבת פוגעת בחופש העיסוק לעסקים קטנים או בעלי חנויות שמבקשים לא לעבוד בשבת. אבל בואו נשים דברים על השולחן, כל העיסוק בנושא הזה בעיתוי הוא פופוליסטי שמבקש ליצור פילוג. אנו נמשיך בפתח תקוה לחיות זה לצד זה כפי שעשינו עד היום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיים שפיגל

    את ראש העיר מעניין רק הדתיים אנחנו לא נחשבים בבחירות צריך להצביע לאדם שישלח את הדתים ללמוד בישיבה

  2. שוורץ ליביו

    החרדים הפכו את פ"ת לעיר רפאים בשבתות. יגיע היום וייסגרו רחובות, כמו בבני ברק.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר