אילוסטרציה של מקווה צילום ניר שמול
אילוסטרציה של מקווה צילום ניר שמול למקווה המצולם אין קשר לכתבה

נשות הדר גנים חוששות: המקווה החדש גלוי, כולם יראו מי נכנסת ומי יוצאת

בשל החשש כי שינוי מיקום ידחה את הקמת המקווה בכמה שנים, ייעשה ניסיון למצוא פתרון אדריכלי. "נשים שבאות רוצות לעשות זאת בצנעה ובשקט מבלי שיראו אותן", אומר גורם בשכונה

פורסם בתאריך: 31.12.17 16:06

נשים משכונת הדר גנים, דרשו לאחרונה שינויים אדריכליים במבנה המקווה שמוקם בשכונה. הדרישה באה מטעמי צניעות בגלל מיקומו היחסית גלוי של המקווה.  לטענת הנשים בשכונה, היה נכון להקים את המקווה במקום אחר וצדדי יותר, אך נוכח מצוקת המקום, ייתכן ויינתן פתרון חלופי של הזזת הכניסה למקווה והקמת גדר גבוהה.
"מדובר במקווה נשים והוא מוקם ברחוב מנחם בגין פינת חזן, סמוך לתנועת הנוער עזרא", אומר גורם בשכונה, "עובדים על הקמתו כבר כמה שנים וכל פעם זה עולה ונופל מכל מיני סיבות. הבעיה היא שהמיקום שלו לדעת הרבה אנשים הוא בעייתי, כי נשים שבאות הן רוצות לעשות זאת בצנעה ובשקט, ומבלי שיראו אותן, אבל המיקום שלו הוא בצומת מרכזית בשכונה, וגם הכניסה המתוכננת אליו היא מהצומת ולא מאחורה. בהנחת אבן הפינה הגיעה אישה חילונית וציינה שצריך למצוא מיקום אחר. בשל כך נשים בשכונה פנו ליו"ר ועד השכונה כדי שתפעל בנושא כדי לנסות ולמצוא פתרון אדריכלי. הדבר האידיאלי זה שמקווה יהיה במקום צדדי, אך הבעיה היא שאין קרקעות. הדר גנים זו השכונה הכי גדולה בעיר וצריך מקווה נוסף שישרת גם את השכונות מסביב, אך גם צריך למנוע מצב שכאשר אישה נכנסת לשכונה כולם רואים מתי היא נכנסת ומתי היא יוצאת".

תושבים סמוך לשטח המקווה בהדר גנים. צילום באדיבות התושבים

תושבים סמוך לשטח המקווה בהדר גנים. צילום באדיבות התושבים

יו"ר ועד שכונת הדר גנים, גילה בן נעים, ציינה כי במצב הנוכחי שינוי מיקום המקווה עלול לעכב את בנייתו בכמה שנים. "הקמתי קבוצה של נשים מכל קהילות הדר גנים, וקיימנו דיון בנושא", היא אומרת, "בשורה התחתונה הנשים אמרו שהן מעדיפות שהמקווה ייבנה במקום הנוכחי כי אין אלטרנטיבות אחרות, אך נצטרך למצוא פתרון למקום עצמו. הדרישה שלנו היא שתהיה כניסה אחורית ולא בחזית, וזאת לצד דרישות נוספות. אנו כבר שנים דורשות מקווה וכרגע זה או לקחת את המקווה הזה או שלא יהיה מקווה נוסף בשנים הקרובות וחבל. צריך להגיע לעמק השווה".

 

נחמה שולמן, תושבת השכונה ומי שנבחרה להוביל את השינוי מול הגורמים המוסמכים, מציעה שינויים במקווה שיאפשרו את הפעלתו:  "נושא הצניעות נכון בכל מקווה, בוודאי כשהוא מוקם על כביש ראשי בשכונה. האידיאל מבחינתנו היה שיקימו את המקווה במקום צדדי, אך המיקום שלו נקבע כבר לפני שנים רבות וקשה לשנות אותו. כרגע אנו דורשות שסביב המקווה יהיו גדרות גבוהים, כאשר גם הכניסה אליו ומקומות החניה יהיו מאחורה ולא מהחזית. כבר ישבתי בנושא עם האדריכלית".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "מיקום המקווה נקבע לפני שנים רבות, כל שינוי במיקום יביא לביטול ההרשאה שקיבלנו ממשרד השיכון. העירייה בקשר עם יו"ר ועד השכונה הגברת גילה בן נאים ועם נחמה שולמן שנבחרה על ידי פורום נשות הדר גנים ללוות את בניית המקווה על כל מרכיביו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר