מפגש תושבי אם המושבות בנושא הריחות
מפגש תושבי אם המושבות בנושא הריחות

הבדיקה אישרה: יש ריחות של חומרים כימיים בשכונת אם המושבות

חוות דעת שהזמינו מספר תושבים מהשכונה אישרה את התלונות על ריחות חריפים. עוד נכתב בדוח: "הריחות מהווים חריגה מהערכים המותרים"

פורסם בתאריך: 17.1.18 08:27

חוות דעת שהזמינו מספר תושבים משכונת אם המושבות החדשה, גילתה כי אכן ישנם ריחות כימיים בשכונה שמקורם, ככל הנראה, מאזור התעשייה סגולה. את הבדיקה ביצעה חברת גלית במספר נקודות בשכונה ובאזור התעשייה סגולה.
חוות הדעת התבססה על ביקור בשכונה ובאזור התעשייה סגולה ועל תוצאות מדידת ריח בהתאם לחוק למניעת מפגעים ונוהלי הגדרות ריח בלתי סביר של המשרד להגנת הסביבה. בחוות הדעת צוין כי על פי מזמיני הבדיקה, מתפשטים לעיתים קרובות בשכונת הדר המושבות ריחות של חומרים כימיים בלתי מזוהים בשעות הלילה. המדידה נעשתה בתאריך 30.11.2017 בשעות 22:30-24:00, בשש נקודות שונות בשכונה ובאזור התעשייה סגולה.
מהדוח שחיברו בחברה עולה כי בשכונה ישנם ריחות כימיים וריחות של אשפה. כך נכתב: "מעיון בלוח מס' 1, בו מפורטים ערכי עוצמת הריח המותרים, עולה כי הריחות של החומרים הכימיים ושל האשפה גם באזור התעשייה סגולה וגם בשכונת הדר (אם) המושבות, מהווים חריגה מהערכים המרביים המותרים בנוהל להגדרת ריח", כתב מחבר הדוח, ד"ר אביחי מוכתר, "להערכתי המקצועית, ריכוזי הריח שנמדדו במקומות הנ"ל מוגדרים כמטרדי ריח. הבדיקה בוצעה היות שתושבים בשכונה מתלוננים על ריחות של חומרים כימיים וריחות של אשפה שמתפשטים לעיתים קרובות בשכונת הדר המושבות במיוחד בשעות הלילה. על פי תוצאות הבדיקות נמצא שאכן יש ריח של חומרים כימיים בקרבת תחנת המעבר טביב לחומרים כימיים, וריחות אלה אכן מגיעים לשכונת הדר המושבות כאשר יש רוחות שנושבות מכיוון מזרח. בחלק מהזמן היו אכן רוחות מזרחיות בעוצמה נמוכה, ולכן בשכונת הדר המושבות הופיע הריח של החומרים הכימיים בגלים".

תגובת דובר העירייה חזי חקאק: "הדו"ח התקבל, אנו בודקים ולומדים אותו. נשיב בסיום הבדיקה".
תגובת חברת טביב: "בדיקות מעבדה, סקרי ריח ועשרות ביקורות שנערכו בידי האגף לאיכות הסביבה בעיריית פתח תקוה והמשרד להגנת הסביבה, הוכיחו מעל לכל ספק: אין שחר לטענה כי חברת טביב אקולוגיה אחראית למטרדי ריח או לזיהום אוויר מכל סוג שהוא בשכונת אם המושבות. סימוכין לכך ניתן למצוא במכתב אשר נשלח בראשית חודש זה מטעם ראש ענף פניות הציבור במחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה אל מבקר המדינה. במכתב מפורטת שרשרת הבדיקות שערכו פקחי המשרד להגנת הסביבה בעקבות תלונות שנתקבלו מתושבי אם המושבות. המסקנה מהבדיקות, כפי שמצוין במכתב, ברורה לחלוטין: אין כל אינדיקציה שמפעלי התעשייה בסגולה הינם מקור למטרדי ריח וזיהום, לא כל שכן מפעלה של חברת טביב. הדו"ח אותו הפיקה חברת "גלית" הינו יזום, אינו מקצועי, ומתבסס על שיטת מחקר שנויה במחלוקת שאין ביכולתה להצביע באופן ודאי על מקור מטרד הריח. יודגש כי חברת טביב עומדת בכל הסטנדרטים המחמירים ביותר אותם קבע המשרד להגנת הסביבה ואוחזת בכל תקן ורישיון דרוש. צר לנו שפוליטיקאים מקומיים, המנסים לקושש קולות, מתסיסים את הציבור תוך ניסיון לדחוף את מפעלי התעשייה בסגולה לתוך הקלחת הפוליטית. מסתבר שהריח הרע היחיד אותו ניתן להריח באוויר הינו ריח הפוליטיקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה שרת.

    ורק יצחק ברוורמן ראש העיר הכושל ביותר בתולדות העיר טוען שאין כלום, פשוט כשלון מהדהד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יאלה מתייפיפה השכונות החדשות כל יום סיפור חדש. שמעתם פעם אחת על איזה תלונה שבשכונות עוני בעיר יש פחים בגודל של הבית שלכם נו בטח למה שזה יעניין אותכם? הרי גרים שם רק אתיופים תמניים זקנים ושר הירקות.

  3. אמיר דקל

    גם הדוח שהזמין ראש העיר הוא דוח יזום. אפילו רופא העיניים באם המושבות אמר לי שכל כך הרבה מקרים של דלקות עיניים שלא עוברות כמו שהוא רואה באם המושבות ובנוה גן הוא לא ראה בשום מקום אחר בארץ. ברוורמן ראש עיר שבמקום להתאמץ ולתקן ליקויים בעיר מעדיף לטייח אותם ולהשקיע ביחסי ציבור כדי להטעות את התושבים שלא מכירים את המצב לעומק. כך הוא מטייח את המצב הנורא של בעלי החיים בעיר, ומסתבר שכך הוא פועל גם בתחומים נוספים. ראש עיר שמאפשר לעיר להתדרדר ואוהב "לצאת טוב" בלי להתאמץ.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר