חן וקארין
חן וקארין

קארין נולדה ללא רחם אבל לא מוותרת: "אני חולמת על ילד, לשמוע אותו קורא לי אמא"

קארין וחן משולמי רוצים יותר מכל דבר אחר להיות הורים ופתחו בקמפיין גיוס המונים כדי לממן פונדקאות. היעד: 250,000 שקלים, עד ה-8 במרץ

פורסם בתאריך: 25.1.18 12:23

 

החלום של קארין וחן משולמי, כמו רבים אחרים,  הוא להיות הורים. הם נישאו לפני כשנתיים. קארין בת 27, חן בן 29. מהרגע הראשון שהכירו, אמרה לו קארין שהיא לא תוכל להרות לעולם והוא קיבל אותה כך, כמו שהיא, ובלי לחשוב פעמיים. "האהבה חזקה מהכל והאמנו שנתגבר יחד על כל מכשול. אחרי שהתחתנו התחלנו לחלום ברצינות על משפחה אמיתית משלנו (חלום שהיה שם תמיד…)", כובת חן בפוסט חושפני ואמיץ שפרסמה. "האנשים סביבנו לא הפסיקו לשאול 'נו מתי הברית?, מה עם ילד? לא הגיע הזמן לילדים?', ואנחנו כמובן תמיד התחמקנו.. 'זה יגיע … בע"ה..', אמרנו, ובפנים נשברנו כל פעם קצת. אני כבר כמה ימים כותבת ומוחקת, חושבת איך לעשות את זה, איך להתמודד עם החשיפה הזו, באיזה מילים להשתמש ובאיזה לא. אז החלטתי פשוט להגיד את זה – אני חולמת על ילד! אני רוצה את זה בכל חלק וחלק בגופי. להחזיק תינוק, לחבק אותו, לשמוע אותו קורא לי אמא, לשמור עליו, לטפל בו ולגדל אותו. זהו הרצון הבסיסי והזכות הבסיסית של רוב בני האדם. עבורי – הדבר פשוט לא אפשרי בדרך הרגילה. אני, לעולם לא אוכל להיכנס להריון ולחוות את חווית הלידה מאחר ונולדתי עם בעיה רפואית שנקראת "תסמונת מאייר רוקיטנסקי".

היא מספרת שאת השם הארוך והמפחיד הזה אפשר למצוא בקלות בגוגל. "המשמעות העיקרית היא שנולדתי בלי רחם ולכן אני לא מקבלת ווסת. שאר האיברים אצלי תקינים לחלוטין – יש לי שחלות, חצוצרות, ביציות. אבל אין לי רחם", היא אומרת השבוע למלאבס. "הדרך היחידה עבורי להיות אמא לתינוק משלי היא בעזרת אם פונדקאית. אחת מכל 5,000 נשים סובלת מהתסמונת הזו.

חן וקארין

חן וקארין

קארין מציינת שהליך הפונדקאות הוא ארוך, קשה ויקר מאוד. כמה יקר? 250 אלף שקל רק על מנת להתחיל אותו. "זה סכום שרוב האנשים היו משתמשים בו כהון עצמי למשכנתא", היא אומרת, אבל אנחנו רוצים ילד, הרבה יותר מבית. הרבה יותר מכל דבר אחר. אנחנו זוג נורמטיבי, צעיר, בתחילת דרכו. שנינו עובדים קשה כשכירים מהבוקר עד הלילה במשכורת ממוצעת במטרה להתפרנס בכבוד. מהר מאוד הבנו שבדרך הזו, נכונה ככל שתהיה, לא נצליח להשיג את המטרה הנכספת ולא נוכל להיות הורים".

לאחר ששמעה מחברה על מקרים דומים של זוגות שהגשימו את החלום והפכו להיות הורים בזכות עזרה של עם ישראל, היא החליטה שעכשיו הגיע תורה להגשים את החלום שלה ושל חן בעזרת אנשים טובים. "פתחנו קמפיין גיוס המונים בשם 'גם לנו מגיע להיות הורים' ועכשיו כל אחד ואחד שקורא את זה יכול לקחת חלק במצווה של הבאת ילד/ה לעולם", היא אומרת. היא מציינת שהקמפיין הוא לזמן מוגבל ועם תנאים ברורים – אפשר לתת החל משקל אחד ועד כמה שאנשים ירצו.

לתרומה כנסו: (עד ה-8.3)

בפוסט הדגישה קארין: "ישנן גם 'תשורות' שניתן לרכוש כך שתקבלו תמורה לתרומה שלכם, ואנחנו נקדם את החלום. שימו לב, אנו נקבל את הסכום הזה רק בתנאי שנצליח לאסוף את כל הסכום, אם לא נצליח להשיג את מלוא הסכום בזמן הקצוב כל הכסף יוחזר/ לא יחויב על ידי האתר ואנחנו לא נקבל כלום".

קשה לך עם החשיפה?

"אין לנו ברירה אחרת. אנחנו לא עצלנים, שנינו עובדים גם ביום וגם בערב בשביל כל ההוצאות. מה שאנחנו רוצים וחושבים זה רק להביא ילד וזה החלום הכי גדול שלנו להיות משפחה. אני גיליתי את האופציה של מימון המונים דרך הקוסמטיקאית שלי שסיפרה לי על זוג שהתחיל את התהליך ואחרי מחשבות רבות החלטנו שזה התהליך שלנו. מבחינת החשיפה, זו סיטואציה לא פשוטה, אני מכניסה את כולם לתוך החיים שלי, לתוך הרחם שאין לי וזה לא קל לחשוף את הדבר הכי אינטימי ואישי שלי. זה לא קל בשום צורה וזה מתבשל יום יום בתוך תוכי.

איך התגובות?

"התגובות מדהימות ואני צריכה שכל אחד ייכנס ויתרום כמה שקלים, על מנת שנוכל להגשים את החלום. לא בא לי להרגיש נזקקת, כל החיים שלי עזרתי ותרמתי לחיילים, לאנשים קשיי יום, התנדבתי וכל מה שיכולתי עשיתי, הדרכתי ועבדתי עם נוער ועכשיו אני עוברת לצד השני וזה מוזר לי".

ומה חן אומר על החשיפה?

חן וקארין

חן וקארין

"לחן היה קשה, כי בהתחלה ההורים שלו לא ידעו על זה שאני לא יכולה להיכנס להריון, ואחרי שהוא שוחח איתם, התגובה שלהם הייתה מאוד אוהבת ומחבקת והם אמרו לנו שזה בסדר ושאנחנו משפחה. אחרי שהוא סיפר להם, ירדה לו אבן מהלב ויצאנו לדרך".

ומה תהיה הצלחה מבחינתך?

"להשיג את כל הכסף ולדעת שאני יכולה להתחיל את התהליך. התייעצתי עם זוגות שעשו את זה וכולם אמרו לי קודם כל להשיג את הכסף ואז להתחיל. הכל מתחיל ונגמר בכסף. לסכום הראשוני צריך להוסיף הוצאות, הפסד ימי עבודה של הפונדקאית, ימי מחלה, במידה ויש תאומים זה עוד 20 אלף שקלים. הבנתי שרוב הזוגות סיימו את התהליך בסכום של חצי מיליון שקלים, אבל אנחנו אופטימיים, אנחנו חייבים להיות, יש לנו עם מדהים ואנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח לתת טיפים להצלחת הםרוייקט
    סיגל פייזק פראוד בפייסבוק

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר