תמי גונן. צילום זאב שטרן
תמי גונן. צילום זאב שטרן

21 שנה לאסון המסוקים: ברוורמן נפגש עם תמי גונן והבטיח שהאנדרטה לא תיפגע

בסוף השבוע העלתה גונן, אמו של אביב ז"ל שנהרג באסון, פוסט בו הביעה חשש שהאנדרטה תיפגע עקב בניית כיכר. ראש העירייה נפגש איתה הבוקר במקום

פורסם בתאריך: 4.2.18 12:52

היום, יום ראשון, מציינים 21 שנה לאסון המסוקים, בו נהרגו 73 חיילים ואנשי צוות לאחר ששני מסוקי יסעור התנגשו בצפון הארץ, באזור שאר ישוב, בדרכם למוצבים בלבנון. האנדרטה שהוקמה בפתח תקוה כמה שנים לאחר מכן היוותה במהלך סוף השבוע דיון סוער סביב עתידה והשטח שסביבה.
ביום חמישי העלתה תמי גונן, אמו של אביב גונן ז"ל שנהרג באסון, ביחד עם זיו שני (שניצל מהאסון לאחר שלא עלה למסוק), סרטון בו מציינת גונן כי העירייה מתכננת לפגוע באנדרטה. הסרטון גרר ביקורת קשה כלפי העירייה וחוסר הרגישות שלה בנושא. בעירייה מיהרו לציין מנגד כי מדובר במידע שאינו נכון ושהעירייה איננה מתכננת לפגוע באנדרטה. "לאחרונה, כאשר ימלאו 21 שנים לאסון, אנחנו שומעים שהולכים לחרב את המקום הזה בצורה כלשהי בגלל צרכים עירוניים שלא מכבדים לא את הבנים שלנו ולא אותנו", ציינה תמי גונן, "המקום הזה משמש כמקום של טקס המרכזי בערב יום הזיכרון. זה מקום קדוש ויקר, ואנו מבקשים לא לפגוע בזכרם של הילדים שלנו".

אביב גונן ז"ל. צילום זאב שטרן

אביב גונן ז"ל. צילום זאב שטרן

אנדרטת אסון המסוקים. צילום זאב שטרן

אנדרטת אסון המסוקים. צילום זאב שטרן

החשש שעלה הוא שהעירייה מתכננת להשתמש בשטח הסמוך לטובת בניית מבנים עירוניים וכיכר תנועה שלכאורה אמורים לפגוע בחלק מהדשא שמקיף את האנדרטה, אשר כוללת עמודי אבן שעליהם כתובים שמות הנופלים. מסביב לאנדרטה יש משטח דשא שמשמש לטובת טקסים קטנים.
לאור החששות שהביעה בפוסט שהעלתה, נפגש הבוקר ראש העירייה איציק ברוורמן בשטח האנדרטה עם גונן, והבטיח לה שהאנדרטה והמדשאה לא יפגעו. לא הסכמתי שיקימו גם בסמוך כיכר תנועה ושאוטובוסים יסתובבו סביבה. "ראש העיר הגדיר לי את השטח הירוק שכולל גם את השטח המדשאה שיש בסמוך", אמרה גונן. "מדובר בשטח שמגיעים אליו אנשים לטקסים, ובערב יום הזיכרון הגיעו אליו מעל ל-2,000 איש".

בעירייה ציינו: "הבוקר נפגש ראש העיר באנדרטה עם תמי גונן וחברת הכנסת שולי מועלם שבעלה נפל באסון. מאחר והיום מציינים את יום האסון (לפי התאריך הלועזי) ראש העיר נפגש איתן כדי להבהיר באופן חד משמעי שאין שחר לדברים וכי מדובר בדבר שקר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר