הרכבת הקלה צילום אייל טואג
הרכבת הקלה צילום אייל טואג

הרעיון ייבדק: האם תחובר אם המושבות לקו הרכבת הקלה?

משרד התחבורה הודיע כי יבדוק את ההצעה שהועלה על ידי ארגון תחבורה בדרך שלנו. לפי ההצעה תוקם תחנה תת קרקעית בכיכר הרעות

פורסם בתאריך: 27.2.18 18:14

משרד התחבורה ישקול את הצעת ארגון תחבורה בדרך שלנו לחיבור הקו האדום של הרכבת הקלה לשכונות אם המושבות החדשה. אם וכאשר ההצעה תתקבל, תהיה זו בשורה תחבורתית יוצאת דופן עבור תושבי השכונה.
במכתב ששלחה עירית שפרבר, מנהלת אגף בכיר לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה, לאלן טנמן, ממונה מחקר ומדיניות בארגון, היא ציינה כי ההצעה להארכת הקו האדום לשכונות הדר המושבות תיבדק במסגרת גיבוש התוכנית למטרופולין תל אביב לשנת 2030.
הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להיחנך בשנת 2022, כשהוא עובר דרך מספר ערים בגוש דן. הקו נוסע מבת ים לתחנה מרכזית פתח תקווה דרך יפו, דרך רחוב בגין בתל אביב וציר ז'בוטינסקי ברמת גן, בני ברק ופתח תקווה. שלוחה נוספת מתפצלת לכיוון צפון במחלף גהה ומגיעה למתחם התפעולי שמצפון לתחנת הרכבת קריית אריה. שלוחה זו תשמש לרכבות התגבור שתגענה מקריית אריה עד לתחנת אליפלט בפאתי יפו.

בארגון תחבורה בדרך שלנו ציינו כי ההצעה לחבר את הדר המושבות לקו האדום משוערת בעלות של 600 מיליון שקלים, אך היא תשרת מעל כ-5,000 בתי אב בשכונה שנמצאים במרחק של מאות מטרים מהתחנה התת קרקעית שתוקם בכיכר הרעות. תחנה שכזאת, תקל על אלפי תושבי מידי יום, שלא יצטרכו להגיע באמצעות תחבורה ציבורית נוספת לתחנות שיוקמו על הקו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר