אבי גרינצוויג ז"ל
אבי גרינצוויג ז"ל

תיכון גולדה יקיים היום את המירוץ המסורתי לזכרו של אבי גרינצויג ז"ל

גרינצויג, תלמיד בית הספר, נפל בצוק איתן כאשר פינה פצועים תחת אש. על כך הוענק לו ציון לשבח

פורסם בתאריך: 15.3.18 13:02

היום, יום שישי ה-16.3, יקיים תיכון גולדה זו השנה הרביעית מרוץ לזכרו של אבי גרינצויג ז"ל. המרוץ הוא חלק מהנצחתו של סמ"ר גרינצוויג אשר למד בגולדה ונפל ב"צוק איתן". המרוץ יחל בשעה 10:00 ובשעה 11:00 יתקיים טקס לזכרו של אבי. "תיכון גולדה מקיים את המירוץ לזכר אבי כל שנה מאז צוק איתן", אומרת אחותו של אבי, ענבל. "אנו רואים באירוע זה חשיבות גדולה שכן הוא מנציח את דמותו של אבי בקרב תלמידי ובוגרי התיכון ובעצם בנוף ילדותו, פתח תקווה. דרך המירוץ נשמר הקשר הקרוב עם התיכון ועם סגל המורים והתלמידים. אנו גאים שהתיכון בחר לקיים מסורת כזו ושמחים לקחת בה חלק".

מנהלת בית הספר, ירדנה כהן: "אבי גרינצויג הוא בוגר שלנו שנפל בצוק איתן. בשלוש שנים האחרונות חברנו למשפחתו כדי להנציח את זכרו, ואנו מוקירים אותו ומכבדים את משפחתו. בבית הספר פינת הנצחה שבשנה הבאה תתפוס מקום של כבוד בספריה החדשה שנבנית".
אבי, בנם של חדוה וגדעון, נולד בפתח תקווה, בבית חולים "השרון" והוא אח תאום של ענבל ונקרא על שם סבו. הוא למד בחטיבת רשיש ובתיכון גולדה, אהב ספורט ואהד את קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקוה. אבי התגייס בנובמבר 2011 לגדוד "שחם" 931 של חטיבת הנח"ל ואף קיבל אות הצטיינות על תפקודו בפלוגה והועלה לדרגת סמל ראשון. ב-2014 מונה לקשר של סגן מפקד הפלוגה וסגנו של הרס"פ (רב סמל פלוגתי). בחודש יוני 2014 התגבר ירי רקטות מרצועת עזה לישראל, ובעקבות כך יצאה ישראל למבצע "צוק איתן" נגד החמאס באזור עזה. המבצע החל ב-8 ביולי 2014 בהפצצות מהאוויר, וכעבור תשעה ימים החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור, משימות שבוצעו עד תום המבצע בסוף חודש אוגוסט.
ב-25 ביולי נפל אבי גרינצויג ז"ל בקרב. אחרי נפילתו הוענק לו ציון לשבח של אלוף הפיקוד על כך שלאחר שנפתחה אש מקלעים לכיוון הפלוגה ונזרקו רימוני רסס אל שאר הלוחמים, הוא מיהר להגיע למקום והחל לפנות יחד עם לוחם נוסף את הפצועים תחת אש, בפעם השנייה שניסה לפנות פצוע נוסף, נפגע ונפטר מפצעיו בהגיעו אל גדר הביטחון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוישה

    אבי היה נשמה גדולה לב רחב לוחם גדול
    אהד את הפועל
    יהי זכרו ברוך.תמיד נזכור אותו .יישר כוח ליוזמים של המירוץ השנתי.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר