עמותת מזון לחיים
עמותת מזון לחיים

"לשמחתנו יש בעלי עסקים עם לב רחב, שעוזרים ותומכים". העמותות בפתח תקוה מתכוננות לחג

בפתח תקוה יש כ-80 עמותות וארגוני מתנדבים. בדקנו מה המצב לקראת פסח

פורסם בתאריך: 24.3.18 19:32

בפתח תקוה קיימות למעלה מ־80 עמותות, שחלק לא קטן מהן עוסקות בגיוס וחלוקת מזון למשפחות נזקקות. שני החגים בהם עובדים בעמותות שעות נוספות הם ראש השנה ופסח, על מנת לגייס מזון, כסף וכוח אדם, כדי שאף אחד בודד או משפחה, לא יישארו רעבים בערב החג. "כל שנה מתווספים עוד ועוד אנשים למעגל מקבלי חבילות מזון", אומרת אתי אסא, מנהלת בית המתנדבים, "בחגים אנחנו מתגברים אנשים שלא מקבלים כל השנה. חג זה הוצאה מאוד גדולה, במיוחד פסח, זה מעבר לשישי שבת רגיל ויש הרבה פעמים משפחות שכל השנה לא מקבלות ובחג אנחנו כן עוזרים להן גם בחבילות וגם בתלושים".
"משנה לשנה אנחנו מרגישים שכמות המשפחות עולה", מוסיף שמואל סנדלר, יו"ר ארגוני המתנדבים בעיר, "אנחנו לא שואלים שאלות, אנחנו מקבלים טלפונים מהרווחה לעזור למשפחות לחג ולשבת ואנחנו אף פעם לא אומרים לא. לשמחתנו יש בעלי עסקים עם לב רחב, שעוזרים ותומכים, שבלעדיהם לא היינו יכולים לחלק ולעזור למשפחות".

עמותת מזון לחיים. צילום זאב שטרן

עמותת מזון לחיים. צילום זאב שטרן

רגע לפני החג, בדקנו מה קורה אצל חלק מהעמותות.
עמותת חסדי יעקב. עמותה זו הוקמה לפני כ־16 שנים על ידי משה ניסן ז"ל, במטרה לעזור לנזקקי העיר וכדי שאף משפחה לא תישאר רעבה באמצע השבוע ובטח ובטח בערב החג. לפני כשבע שנים נפטר אב המשפחה ומי שלקח על עצמו את המשך תפעול העמותה הוא הבן רונן ניסן. "אנחנו נמצאים בשיא האריזות", מסביר ניסן, "אנחנו מקווים השנה להגיע לכ־600 חבילות בחג, מקורות המימון קצת ירדו, גופים גדולים שהיו תורמים לנו עזבו ונשארו לנו בעיקר תורמים ואנשים פרטיים", הוא אומר. הוא מציין שלאורך כל השנה הם מחלקים בממוצע כ־250 חבילות מזון בחודש ובחגים שואפים להגיע לכמה שיותר. "בחגים אנחנו לא עובדים לפי הרשימות, אלא מחלקים לכל מי שהגיע", אומר ניסן, "לא יצא לנו להשיב פניו של אף אחד ריקם. יש אנשים שמתקשרים ומבקשים ואנחנו מנסים לענות לכולם, לצערי הביקוש רק הולך וגובר". ניסן מוסיף שהחבילות כוללות שמן, קמח מצה, סוכר, רסק עגבניות, ממרחים כמו שוקולד וריבה, שימורים, ירקות ועופות.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה? הורידו את האפליקציה של מלאבס:
מלאבס באנדרואיד http://bit.ly/2CXVWYB
מלאבס באייפון https://apple.co/2FfXE9S

עמותת מזון לחיים. עמותת מזון לחיים הוקמה בשנת 2002 על ידי אבנר אייזלר ואהרון מלכי. העמותה נפתחה לראשונה ברחוב ההגנה בעיר עם חדר וחצי, וכיום העמותה מונה ארבעה סניפים שפזורים ברחבי הארץ ומספקים למשפחות סלי מצרכים שמגיעים אליהם עד הבית. "במהלך השנה אנחנו עוסקים בתרומות וחבילות למשפחות נזקקות. מידי שבוע אנחנו מספקים כ־750 אריזות וכמו כן אנחנו עושים השלמות במידה וחסר, בעיקר למשפחות עם ילדים, השלמות כמו חיתולים, תחליפי מזון ועוד", אומרת אפרת לוי, רכזת הרווחה. "השנה, להבדיל מחגים עברו, כמות סלי המזון שנחלק תעמוד על כ־400 חבילות בסך הכל שזה פחות משנים קודמות", מסבירה לוי. "למרות שמדי שנה הדרישות עולות, אבל לצערנו כמות המתנדבים יורדת ואנחנו מרגישים זאת היטב". בעמותת מזון לחיים מתנדבים רבים, תלמידי בתי ספר, חיילים ועוד ובימים אלה מתחילים בעמותה לחלק את החבילות למשפחות.

שמוליק סנדלר צילום עזרא לוי

שמוליק סנדלר צילום עזרא לוי

עמותת הליונס – קרן אור. את העמותה מנהל שמוליק סנדלר, שמתפקד גם כיו"ר ארגוני המתנדבים. בעמותה, שמחלקת מזון לחיילים בודדים ומשפחות חד הוריות בעיר, כבר נמצאים בשיא ההכנות לחג. "אנחנו מחלקים חבילות לכ־100 משפחות חד הוריות וחיילים בודדים", מסביר סנדלר. "לקראת החג אנחנו מנסים לצ'פר את החיילים הבודדים מעבר למה שהם מקבלים לאורך כל השנה, בחג אנחנו משתדלים להוסיף להם גם שי אישי בהתאם למה שחסר להם". הוא מציין שהתורמים הגדולים שלהם הם קייטרינג היצירה שנותן כל יום שישי מנות מזון שמחלקים למשפחות ומפעלי קפוזן שנותנים מוצרים קפואים ממגוון רחב. "אלו שני עמודי התווך שבזכותם אנחנו יכולים להמשיך", אומר סנדלר. לעמותה מקום חלוקה קבוע לאורך כל השנה. בנוסף לכך הם מעניקים גם תלושי קנייה.

עמותת אחים. ששון מני, יו"ר עמותת אחים, שהוקמה לזכרו אור כרמי ז"ל, מספר על תלושי החג שיחלקו השנה בעמותה לנזקקים. "אנו עתידים לחלק תלושים ב־40 אלף שקלים, מתוך זה כ־20 אלף שקלים עבור תושבי העיר", הוא אומר. "התלושים מיועדים לחיילים נזקקים, ניצולי שואה, ילדים נזקקים ולמשפחות נזקקות. אני יודע על אנשים נזקקים מתושבים שאני מכיר וסומך עליהם ומחלקים גם לאנשים שחילקנו בשנים קודמות. אנו מחלקים תלושים בסכומים שנעים בין 200-400 שקלים בתלושים לרשת יינות ביתן. בהשוואה לשנה שעברה ישנה עליה. הביקוש תמיד עולה על ההיצע. אני מעדיף לחלק סכום יפה לכל משפחה, סכום שיספיק כעזרה לחג, מאשר לחלק כמה עשרות שקלים למשפחה. אנו מגייסים את הכסף מתרומות של חברים מאוד טובים. לשמחתי, התורמים שלנו יודעים שאני עושה בכסף שימוש ראוי, ולכן ממשיכים לתרום באמונה שלמה".
ניתן לתרום לחשבון העמותה בבנק הפועלים, סניף 761, מספר חשבון: 133929.
עמותת חו"ם. בעמותת חו"ם, שבמשרדיה ממוקמים ברחוב שפרינצק יחלקו השנה מעל ל־1,500 חבילות מזון לתושבים בעיר, כל זאת מתרומות שהעמותה מקבלת לקראת החג. העמותה תומכת במשפחות במהלך כל השנה, אך בחגי תשרי ובפסח ישנו גידול ניכר בכמות סלי המזון שהם מספקים לנזקקים. לדברי מנכ"ל העמותה, מנשה כהן, חלוקת המזון מתקיימת בכל שכונות העיר ולא רק בשכונות החלשות יותר, כפי שלרוב נוטים לחשוב. לצורך חלוקת החבילות נעזרים בעמותה במתנדבים רבים ובתלמידים שיחלקו את החבילות במהלך השבוע הבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר