אמבולנס בזירת תאונה צילום: דוברות הצלה פתח תקווה
אמבולנס צילום ארכיון : דוברות הצלה פתח תקווה

2017: עלייה משמעותית במספר הילדים שנפגעו בפתח תקוה בתאונות דרכים

שנת 2017 הייתה השנה עם מספר הנפגעים הגדול ביותר בעשור האחרון

פורסם בתאריך: 6.5.18 20:03

עליה משמעותית נרשמה בכמות הילדים שנפגעו בפתח תקוה בתאונות דרכים בשנת 2017. לפי נתוני עמותת אור ירוק, ישנה עליה של עשרות אחוזים בהשוואה לשנה שקדמה לה. על פי הנתונים, שמתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה שעברה נפגעו 26 ילדים בתאונות דרכים ברחבי העיר, שניים מהם נפצעו קשה ועוד 24 נפצעו קל. לעומת זאת, בשנת 2016, נפגעו 16 ילדים בסך הכל, כך שמדובר בעליה משמעותית בין השנים.

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 נפגעו 22 ילדים ובשנה שקדמה לה נפגעו 23 ילדים. בעשור האחרון, בין השנים 2008-2017, שנת 2017 הייתה השנה שבה נפגעו הכי הרבה ילדים. במהלך כל העשור נפגעו בסך הכל 195 ילדים, מתוכם אחד נהרג ו-17 נפצעו קשה.

 

באור ירוק מציינים כי בשנים האחרונות, לא רק הכביש מהווה סכנה לילדים הולכי הרגל אלא גם המדרכה, כאשר מדרכות הערים הפכו למקום שוקק חיים שלא משרת רק הולכי רגל אלא גם רוכבי האופניים החשמליים והרגילים, רוכבי הקורקינטים החשמליים ועוד. בעמותה מציינים כי כדי לעצור את המצב הנוכחי ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל, חייבים להפריד בין רוכבי האופניים והולכי הרגל באמצעות סלילת שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, ובנוסף, יש להעביר סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים בכדי שהם יוכלו לאכוף את החוקים הקיימים ולא לאפשר לכלי הרכב השונים להשתמש במדרכה ולסכן את המשתמשים, ומיוחד את הילדים שבהם.

"מדינת ישראל היא מקום שמסוכן ללכת בו ברגל כאשר ילדים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "הצבת פסי האטה יכולה להציל את חייהם של הילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר