חזית גן "מאשה והדוב" רוססה במגן דוד ובצבע שחור צילום חדשות הנוער פתח תקוה
חזית גן "מאשה והדוב" רוססה במגן דוד ובצבע שחור צילום חדשות הנוער פתח תקוה

שלט גן הילדים "מאשה והדוב" הוסר והפעילות הועברה למבנה אחר. השלט הישן הושחת

בחזית גן הילדים בו מתה הפעוטה יסמין וינטה ז"ל רוסס מגן דוד והשלט הושחר. מוקדם יותר הוסר השלט ונותר הכיתוב "גן מיקי מאוס" באנגלית

פורסם בתאריך: 7.6.18 16:17

מותה של הפעוטה בת השנה וחודשיים, יסמין וינטה ז"ל, בגן הילדים "מאשה והדוב" בפתח תקוה, עוררה הדים ברחבי המדינה והורים רבים בעיר נותרו ללא מילים. מרגע פרסום הידיעה על כך שהסייעת בגן חשודה לכאורה שחנקה את הפעוטה תוך שהיא שוכבת עליה וצפתה בטלפון החכם שלה עד שמתה, הרשתות החברתיות לא הפסיקו לגעוש ולרעוש. בחלק מהדפים העלו ההורים את תמונתה של הסייעת וחשפו באיזה תיכון היא למדה בעיר. בעמוד "אמהות מפתח תקוה" העלו תמונה של הגן כשבחזית מופיע השלט של גן מיקי מאוס תוך סברה ששם הגן הוחלף. בתגובה הייתה מי שכתבה שבגן מסבירים כי רק הסירו את השלט הקיים ובכך חשפו את השלט הישן של הגן. בכל מקרה זה נראה לכאורה כאילו בגן מנסים לצמצם נזקים.

אתמול חשפה המשטרה פרטים על מותה של הפעוטה בגן ברחוב הפורצים בשכונת רמת ורבר בעיר. החשד הוא כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. "הבת שלי הייתה בתינוקייה עד שהסייעת נעצרה לראשונה", אומרת אחת האמהות בגן שעבר לדבריה לפעול במבנה סמוך בה למדה קבוצת הבוגרים. "בהתחלה אמרו לנו בגן שהתינוקות נפטרה ממוות בעריסה וכולם אמרו שזה בסדר ושזה יכול לקרות אצל כולם. אנחנו אפילו חיזקנו את הסייעת, היינו איתה בקשר, דיברנו איתה ודאגנו לה. ברגע שעצרו אותה וכל השמועות התחילו לצאת, הבנתי שגם אם זה נכון או לא הבת שלי לא צריכה להיות שם והוצאתי אותה".

השלטים בחזית הגן, מימין לפני - משמאל אחרי

השלטים בחזית הגן, מימין לפני – משמאל אחרי

היה איזה סימן מקדים?
"לא, אני כועסת על עצמי בתור אימא שאפילו אהבתי את הסייעת הזו וגם הבת שלי אהבה אותה והייתה מאוד קשורה אליה".

ספרי לי עליה.
"היא היתה סייעת טובה, כל הזמן שלחה תמונות של הילדים. כיוון שהיא דיברה עברית טוב יותר מהסייעת השנייה היינו איתה בקשר הדוק יותר. דיברנו איתה על בסיס קבוע ואחרי המקרה הקשר נותק. אף אחד לא היה איתנו בקשר וגם לא קבלנו תשובות מאף גורם אחר. מנהלת הגן התנצלה בפנינו ואמרה שאין לה הרבה מה לעשות".

לטענת האם, להבדיל מהפרסומים, הגן לא היה גן של עובדים זרים. "הגן היה מחולק חצי חצי, חצי של דוברי רוסית וחצי של דוברי עברית", היא מסבירה. "אני למשל הגעתי לגן אחרי שקיבלתי המלצות וכך גם מרבית ההורים".

מה קורה היום?
"אחרי המעצר של הסייעת והגננת שהייתה במעצר בית, העבירו את קבוצת התינוקיה לקבוצת הבוגרים – אבל מרבית ההורים הוציאו את הילדים שלהם משם".

ומה עם קבוצת הבוגרים?
"להבנתי, החליטו שהם נשארים. למרות שגם שם יש כבר הורים שאמרו שהם לא רוצים להישאר בגן. להם היה יותר קשה להאמין, כי הם עבדו עם צוות אחר".

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

את יכולה להבין את ההורים, שהשאירו את הילדים בגן?
"לא. זה שלא החזקת את האקדח, לא אומר שלא יכולת למנוע את הירייה. בגן קיימות מצלמות וזה אומר שהיה צריך להיות פיקוח הדוק. המשטרה גם אמרה שהיו מקרים נוספים ואני מאמינה שאם המשטרה אמרה, גם הגננת יכלה לעלות על זה. מבחינת ההנהלה הייתה בעיה בפיקוח של התינוקייה. הם דאגו בעיקר לקבוצה של הבוגרים ואת התינוקייה לקחו כמובנת מאליה".

תושבת העיר שלמדה עם הסייעת החשודה בתיכון אמרה היום למלאבס: "בחיים לא הייתי חושבת שהיא יכולה לעשות דבר כזה. לפני תקופה פרסמתי פוסט שאני מוסרת בגדים והיא באה לקחת ממני ואפילו הציעה לי להכניס את הילד שלי לגן שהיא עובדת בו".

מהגן נמסר שהתינוקיה לא פועלת ושהשלט שנמצא בחזית הגן הוא לא שלהם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר