מקווה חיים עוזר
מקווה חיים עוזר

למה היקצו חדר לרבנים במקווה הנשים בחיים עוזר?

נשים מתלוננות על כך שהשיפוץ של מקוה שערייה נמשך כבר כשנתיים, ובמקוה הנשים בחיים עוזר היקצו חדר אחד לגברים

פורסם בתאריך: 24.6.18 08:52

שנתיים חלפו מאז שבמועצה הדתית סגרו את מקווה הנשים בשכונת שעריה לצורך שיפוצים, אך מאז הוא טרם נפתח מחדש. נשים שמתגוררות בסביבת המקווה מוחות על העיכובים בפתיחתו המחודשת ועל כך שגם לא פורסמו לוחות זמנים לפתיחתו. במכתב ששלחה ללי גרינבלד, תושבת העיר, לעירייה ולחברי מועצת העיר מטעם הסיעות הדתיות, היא כתבה: "מקווה שעריה, שנסגר לפני שנתיים לציבור, טרם נפתח מחדש. התחילו בשיפוץ, אבל לאף אחד אין לוחות זמנים לסיום. במקום לפעול להבאת המקוואות למצב נורמטיבי, ממשיכים לזלזל בנשות פתח תקווה הבאות לטבול. מהמועצה הדתית לא נמסרו תשובות בנוגע ללוחות זמנים לשיפוץ".
לדבריה, גם במקווה ברחוב חיים עוזר שבמרכז העיר הוחלט להקצות חדר ממקווה הנשים לטובת הגברים. "מלבד זאת, במקווה נשים בחיים עוזר יש חדר אחד סגור", היא הוסיפה, "כאשר שאלתי נאמר לי שהוא שמור לרבנים. למה צריך לשמור להם חדר במקווה נשים? גברים לא חייבים בטבילת מצווה, ובשביל זה קיים מקווה גברים צמוד. מה עם ציבור הנשים המגיעות לטבול, למה הן נאלצות להמתין מאחר ואחד החדרים סגור? המועצה מתנהלת בחוסר שקיפות מוחלט בנושא והפניות אליה נשארות ללא מענה. אשמח לקבל בתשובות מהמועצה והעירייה לגבי הטיפול בנושא, ובלוחות הזמנים".
מבדיקה מול מחלקת המקוואות במועצה הדתית נאמר כי הליך שיפוץ המקווה בשעריה נכנס לישורת האחרונה והשאיפה היא לפתוח אותו בסוף חודש יולי. מעבר לכך, נאמר, כי בשל כמות נמוכה של נשים במקווה ברחוב חיים עוזר, הוחלט להקצות חדר אחד אחד מתוך שישה חדרים לטובת הרבנים הראשיים ולטובת אירועים מוזמנים מיוחדים.
תגובת המועצה הדתית: "עיריית פתח תקווה בשיתוף חל"ד הינם הגורם האחראי לשיפוץ מקוואות בעיר. המועצה הדתית מקבלת את המקוואות להפעלה בלבד והיא אינה אחראית על שיפוץ המקוואות. אנו מקווים לקבל את המקום בעוד כחודש ימים על מנת להפעילו. לגבי מקווה חיים עוזר: בעבר היה זה מקווה מרכזי אשר שימש את רוב נשות העיר והסביבה. מאחר ונבנו מקוואות חדשים בשכונות חדשות בפאתי העיר, אוכלוסיית הנשים הטובלות במקווה הנ"ל פחתה בצורה משמעותית ואין כבר צורך בכל החדרים. הוחלט לסגור בור טבילה אחד לטובת רבני העיר ולחתנים. בעתיד מתוכנן שיפוץ המקווה והתאמתו בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר