צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

התושבים נעקצים – בעירייה מתעקשים שכל מקורות המים מודברים

תושבי אם המושבות חשים על גופם את היתושים היטב בגנים הציבוריים, במרפסות ובבתים, ומאשימים את העירייה באי טיפול בתעלות מים הסמוכות לשכונה. העירייה: "בתעלות אין מפגעי יתושים"

פורסם בתאריך: 29.7.18 17:05

תושבים בשכונת אם המושבות דורשים מהעירייה למצוא פתרון למכת הייתושים לטענתם, הפושטת על השכונה בשל מים עומדים הנמצאים בסמוך. לטענתם מדובר בשני נתיבי מים – האחד היא תעלה פתוחה ברחוב רבקה גובר הזורמת לכיוון הירקון – שם נדרש תיאום מול גורמים שונים, והשני היא תעלה פתוחה בסמוך לאצטדיון המושבה – מים המנקוזים מהשוק העירוני.

התושבים התארגנו כבר לפני חודשים כדי לנסות ולמגר את המפגע. שניים מהם, ליאור חדד ולירון פדר, כבר שנים מנסים להביא לפתרון הבעיה, שמחריפה בעיקר בחודשי הקיץ.

"בגינות הילדים ובגינות הציבוריות אי אפשר לשבת בשעות אחר צהריים המאוחרות", אומר לירון פדר. "בתוך הבתים אי אשר לשבת במרפסות ומי שאין לו רשתות אז מרגיש את הבעיה היטב גם בתוך הבית. אנו מתריעים כבר שנים על המים העומדים שפוגעים בשכונה. בסמוך לאצטדיון התקינו אמנם צינור אך מסביבו המים עדיין עומדים. חבל שאין תוכנית עבודה מסודרת לגבי ריסוס ובעירייה כך נדמה עובדים רק לפי תלונות של תושבים במוקד העירוני".

המועמד לראשות העיר, רמי גרינברג, שאליו הגיעו חלק מהתלונות דורש מהעירייה לפעול בנושא: "לא ייתכן שתושבים יתלוננו ויתריעו בנושא והעירייה לא תפעל בנחישות בעניין. לפני עשרות שנים, כאשר החלו המים לזרום, האזור לא היה מאוכלס. כיום מתגוררים בסמוך כ-45,000 איש. יש לנקז את התעלה לשפד"ן כמו כל עיר מתוקנת".

תגובת העירייה: "ראשית יובהר כי לא מוזרם ביוב לנחל ולהתעלות המקיפים את שכונת הדר המושבות. השכונה נבנתה כך שהמים של ניקוזי השכונה, קרי, מי מזגנים, שטיפת חצרות וכדומה של מאות מגדלים ובניינים, מוזרמים דרך תעלות הניקוז, לנחל הצמוד לשכונה. בשנת העבודה 18 -2017 הרשות החלה לטפל בקירוי התעלות וחיבורן לשפד"ן – הפרויקט יסתיים בתחילת שנת העבודה -2019, יודגש כי בתעלות אין מפגעי יתושים היות וכל מקורות המים מטופלים על ידי מחלקת הדברה. כמו כן, לאחר 25 שנה, העירייה מבצעת שינויים בתשתיות השוק שימנעו הזרמת מים מאזור השוק – לתעלה הפתוחה ליד האצטדיון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צביקה

    ורק באם המושבות? ומה עם אזור מערב רמת ורבר? שנים אוכלים אותנו היתושים, לא עוזר כל הגנה, גם אם סוגרים את הבית… כל דבר קטן בהדר המושבות – תפסיקו כבר לכתוב אם המושבות אין חיה כזאת כשכונה, אתם עיתונאים לא? – שנים מתלוננים והיתושים והזבובנים ממשיכים לחגוג על חשבון הדם שלנו, אז מישהו מטפל? הרי אם יש כל כך הרבה יתושים יש להם איפה לקנן, אז תמצאו את זה לכל ה….ת והש..ם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר