דינה טמסות אשתו של אילן מושתל הריאות מהלילה, ארי נשר ז"ל, נעים חטאב אביו של רפיק. צילומים באדיבות דוברות בית חולים בילינסון, מד"א, דוברות מרכז שניידר
דינה טמסות אשתו של אילן מושתל הריאות מהלילה, ארי נשר ז"ל, נעים חטאב אביו של רפיק. צילומים באדיבות דוברות בית חולים בילינסון, מד"א, דוברות מרכז שניידר

וידאו: איבריו של ארי נשר הושתלו בבילינסון ובשניידר

בבילינסון הושתלו ריאותיו של ארי נשר, שנהרג בתאונת פגע וברח בתל אביב, בגבר בן 50 שסבל ממחלת ריאות זיהומית ובשניידר הושתלה כליה בנער שסבל מאי ספיקת כליות. דינה, אשתו של אילן טמסות: "אשמח להודות להם אישית. אין מילים, זה עולם ומלואו"

פורסם בתאריך: 28.9.18 16:02

איבריו של ארי נשר בן ה-17, בנו של במאי הקולנוע הישראלי אבי נשר, שנהרג בתאונת פגע וברח בתל אביב בערב סוכות הושתלו בגופם של חמישה אנשים. בבית החולים בילינסון, הושתלו ריאותיו של ארי בגבר בן 50 – אילן טמסות, אשר סבל ממחלת ריאות זיהומית קשה. במרכז שניידר הושתלה כליה בנער חטארב רפיק אשר סבל מאי ספיקת כליות על רקע מחלה תורשתית.

בסיום הניתוח אמר מנהל מערך הריאות ביבלינסון, פרופסור מרדכי קרמר: "התרומה התאפשרה בזכות האצילות של משפחת נשר אשר תרמה את איבריו של בנם שנפטר בצורה טרגית. הניתוח עבר ללא סיבוכים, הוחלפו שתי הריאות שהיו חולות ביותר, הוא כבר היה זקוק לחמצן והתקשה בפעילות יום יומית ועכשיו עם הריאות החדשות והצעירות, הוא יוכל לחזור לחיים חדשים, לתפקד ולנשום בכוחות עצמו, ללא חמצן ועזרה ולחזור לחיים רגילים.

אשתו של אילן, דינה טמסות, בקשה גם כן להודות למשפחה שברגעיה הקשים החליטה לתרום את איבריו של בנה ובכך להציל חיים אחרים. "זה לא מובן מאליו וזו ממש אצילות נפש", היא אמרה. "מאז שאני מכירה את בעלי, 24 שנה הוא סובל ממחלת ריאות ובשנה האחרונה זה הדרדר והיה זקוק למחולל חמצן נייד וחשמלי, בדברים הכי קטנים. אני רוצה להגיד לכולם שחשיבות של תרומת איברים היא חשיבות עליונה, חסד עליון ומי שזוכה לה חי חיים חדשים. אני מאוד מקווה שגם בעלי יזכה לחיים חדשים ומאושרים, כמה שאפשר ואני רוצה להודות למשפחה מקרב לב ואשמח להודות להם אישית ואין מילים, זה עולם ומלואו".

דוקטור מיכאל גורביץ רופא בכיר במחלקת השתלות במרכז שניידר אמר לאחר הניתוח של הנער חטארב רפיק. "לאחר כשנתיים בטיפולי דיאליזה הגיעה התרומה המיוחלת, הניתוח עבר בהצלחה והנער מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב טוב והוא מתקשר עם הוריו. מרכז שניידר משתתף בצער משפחת התורם ומודה לה על אצילותה ברגע הקשה מכל".

אביו של הנער, נעים חטאב, הוסיף: "אני מודה למשפחה על החלטתם האמיצה לתרום את איבריו של הבן שלהם זכרונו לברכה. לתת חיוך על פניהם של משפחות אחרות, לעשות קץ לסבלם ולאפשר להם חיים חדשים. לאף אחד אין מושג מה זה להיות בדיאליזה, לשנים, ימים ולשעות במשך תקופה ארוכה. אחרי שראיתי את הסרטונים של ארי ז"ל מאוד כאב לי, אחרי שידעתי שהוא הבן היחיד שלו זה כאב לי יותר. מכל הלב, אני ובני משפחתי, אומרים תודה, תודה רבה מכל הלב על החלטתם האמיצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    אין מילים אבדה ענקית ומשפחה אצילית גם באובדן ונהג רוצח הם הסכימו לתרום והצילו חיים כמו שארי שהתנדב במדא הציל חיים. יהי זכרון ברוך ושלא ידעו צער

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר