אורי אהד צילום גדי אהד
אורי אהד צילום גדי אהד

גרינברג, ברוורמן, וחברי המועצה שהוא בז להם: אורי אהד מדבר בלי חשבון

אורי אהד מדבר על המו"מ המוזר עם גרינברג, על השתיקה שלו בשנים האחרונות ועל חברי המועצה שהצטרפו עצמאית לקואליציה. קואז ופן בתגובה: "דבריו נובעים מתסכול"

פורסם בתאריך: 22.11.18 16:28

הקדנציה של רמי גרינברג כראש עיריית פתח תקוה החלה השבוע, בישיבת המועצה הראשונה ביום רביעי, וכללה כמה הפתעות פוליטיות, כמו למשל צירוף שלושה חברי מועצה באופן עצמאי. סיעת הבית היהודי נכנסה לקואליציה אחרי שגרינברג כבר הודיע רשמית שהם לא קיבלו את הצעתו ונשארו בחוץ, אבל אחת מההחלטות המפתיעות של תחילת הקדנציה הייתה אי צירופה של סיעת הביצועיסטים של אורי אהד ואיציק ישראל לקואליציה. בעוד שרבים חשבו כי עצם ההתמודדות של אהד למועצת העיר תהפוך אותו לחלק טבעי מהנהלת העיר, השבוע הבינו כי הקדנציה הקרובה תהיה השלישית שלו באופוזיציה.
ביום שישי הוא הוביל שיירת תושבים מפתח תקוה לשדרות, באמצע השבוע התפנה אהד לסכם את מערכת הבחירות, לדבר על האמון שקיבל מהציבור, על ההיעלמות שלו בקדנציה הקודמת וגם לעדכן איזה אורי אהד נראה במהלך הקדנציה הקרובה.
למרות שעבר הרבה בפוליטיקה, בגיל 48 הוא מתחיל את הקדנציה החמישית שלו במועצת העיר, ומציין כי הוא עדיין קצת מופתע מכך שהוא שוב נשאר מחוץ לקואליציה. "כן. אני מופתע", הוא אומר, "אני מסתכל על המטרה העיקרית שהיא לנהל עיר ולקחת את העיר מהמקום שהיא נמצאת ולהוביל אותה להישגים ואני מופתע שאנחנו בחוץ. אני אומר זאת בהתחשב בזה שהציבור בעיר רצה שינוי. זה התבטא גם בהצבעות לרמי גרינברג וגם בהצבעות לנו, לסיעת הביצועיסטים. אנחנו יודעים לעבוד. והמטרה הייתה לבוא ולעבוד ולקדם את הדברים. כאשר יש יכולת ביצוע והיכרות עם המערכת העירונית והפוליטית, זו הייתה צריכה להיות בחירה טבעית של מישהו שרוצה לקדם את העיר. לכן אני מופתע, אך מצד שני אני לא תמים".

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

"היו ניסיונות לפלג גם אותנו"

מה בעצם הציעו לכם ומה דרשתם?
"לא היה כל כך מה לדרוש. בהתחלה היו ניסיונות לפלג גם אותנו ודיברו עם איציק ישראל והציעו לו כל מיני הצעות, ניסו ולא הצליחו. הבהרנו שיש פה שלושה אנשים (מספר שלוש ברשימה היא תמי ז'יטלני, ט"ס) שממשיכים ביחד. בשבוע שעבר קיבלתי טלפון מצוות המשא ומתן שאחד מהם הוא אליהו גינת מש"ס. אמרתי שאנו רוצים לבוא ולהשפיע. לא מעניין אותנו טייטלים כאלו או אחרים אלא תחומים עם בשר, והתשלום שלנו בתמורה זה שנרים אצבעות בקואליציה. דיברו איתנו על כך שנקבל את מנהלת אזורי תעשיה וחינוך מבוגרים. אני רציתי את יו"ר וועדת החינוך, מינהל התרבות או המינהל הכללי, וסגן ראש העיר ללא שכר. דרשנו תיקים שישקפו את הגודל והיכולות שלנו. התחיל שיח בנושא, ובעודי יושב עם איציק ישראל כדי לדון בהצעה שקיבלנו, קיבלתי הודעה מהצוות של רמי ונאמר לי שהכל מבוטל והבנו שאנו נהיה באופוזיציה. ביום שני השבוע נכנסנו לפגישה עם רמי גרינברג, אך דבר לא השתנה, וגם לא הוצע לנו סגן ללא שכר. רצינו את הסגן כדי שנוכל להיות בפורום ההנהלה של ראש העיר שכולל את הסגנים. רצינו להיות איפה שמתקבלות ההחלטות. הבנתי שרוצים לקנות אותנו בתארים כדי שנרים את היד בהצבעות".
אתה לא חושש מכך שתהיה בפעם השלישית ברציפות באופוזיציה ויהיה לך קשה להשפיע?
"אנחנו קיבלנו את הגושפנקא מהתושבים שבחרו בנו. זו מחויבות שיש לנו כלפיהם. בשלושת השבועות שחלפו מאז הבחירות הצלחתי לטפל בנושא החצבת, הצלחתי להוציא אנשים לשדרות ביום שישי, והצלחנו לטפל בנושא הרובוטיקה באחד העם ועוד. יש לי שלווה מאוד גדולה מצד אחד, ואנרגיה מטורפת לעשייה שמתפרצת החוצה. אמרתי לתושבים שעדיף שנהיה בקואליציה, אך יש סיכוי שנהיה באופוזיציה".
בקדנציה האחרונה הייתה באופוזיציה, ודי נעלמת.
"ארבע וחצי שנים הייתי בשקט. אני יכול לספק את כל ההסברים שבעולם וכולם יהיו נכונים, בין אם זה רצח האופי שעשו לי, הספר שנכתב עלי, הקמתי משפחה חדשה, הכל נכון. אך בשורה התחתונה הייתי בשקט, ולמרות זאת קיבלתי מתושבים משהו שלא מקבלים, קיבלתי הזדמנות נוספת למרות שהייתי בשקט ולא הרגישו אותי. נתנו לי עוד צ'אנס".
זה אומר ששוב פעם תהיה מתחת לרדאר עד לתקופת הבחירות?
"בדיוק ההיפך. מאז הבחירות ישנה מחויבות מטורפת שלנו כלפי הציבור. הקדנציה הנוכחית לא תהיה קרובה לקדנציה הקודמת. אנו נהיה סיעה של אנשים שבאו לתת שירות ובאו לעבוד. איפה שרמי יהיה בסדר הוא יקבל תמיכה, ואיפה שלא, הוא לא יקבל".

"לא יכולים לעשות מסחרה לפני הבחירות"

אחת ההשערות לכך שאורי אהד נשאר בחוץ קשורה גם למערכת הבחירות הקודמת, אז רמי גרינברג הודיע על תמיכתו באהד בסיבוב השני, בו ניצח ברוורמן. גרינברג ואהד ישבו כל הקדנציה באופוזיציה. לפני הבחירות ניסה רמי גרינברג לקבל מאהד את התמיכה, אך אהד התעקש שהוא לא תומך באף אחד. "אני נתתי לרמי את כל הגיבוי בחמש השנים האלו", אומר אהד, "גם בבחירות האלו חלק מהתמיכה הייתה לא להתמודד לראשות העיר. אני לא חושב שהייתי מנצח את גרינברג או ברוורמן אם הייתי מתמודד, אך הייתי לוקח קולות בוודאות מרמי. מאוד יכול להיות שזה היה משפיע על התוצאות. לכן לא התעלמתי מהתמיכה שלו. דיברתי בכנסים שלו, אך להגיד שלא החזרתי זה לא רציני. לפני הבחירות הודענו שלא נתמוך בברוורמן אך גם הודענו שלא נתמוך באף אחד באופן מוצהר. בסופו של יום צריך לנהל עיר, וזו עיר שיש בה כמעט 270 אלף תושבים. זו עיר עם מורכבות מאוד גדולה, וצריך לנהל אותה. במכלול השיקולים של מה עושים כדי לנהל אותה צריך לקבל החלטות".
הרי היה ברור שלאור ההיסטוריה הקשה שלך עם ברוורמן, לא תתמוך בו, אז למה בעצם לא לתמוך בגרינברג?
"אנו באנו מראש ואמרנו שאת הפוליטיקה אנחנו שמים בצד. אם אנחנו באים לייצג את התושבים בערך הנקי, אנחנו לא יכולים לעשות מסחרה לפני הבחירות. הציבור מחליט אם לבחור בנו לפי מה שאנחנו מציעים, ואם אנחנו עושים דיל פוליטי אנו בעצמנו מאפסים את האמון של הציבור בנו. אני לא במשחק הזה. ידענו את זה ועשינו זאת באופן מוסכל".
אתה מאוכזב מההתנהלות של גרינברג כלפיך?
"אין פה עניין של מאוכזב. יש מנהיגות שצריכה לקבל החלטות. רמי נבחר בצורה דמוקרטית. עם הסמכויות מגיעה האחריות".

"למרות היריבות שלחתי לו הודעה"

ב-31 באוקטובר, בשעה בשלוש בלילה, בזמן שספרו את הקולות ואהד הבין שהציבור בחר ראש עיר חדש, הוא שלח לברוורמן הודעה, בה הוא כתב: "לילה לא קל, אך האמן לי שכמי שחווה זאת לפני חמש שנים, התקופה הזאת עוברת מהר מאוד. בהקדם תפתח אופקים חדשים, אלו לא מילים בעלמא. אני יודע טוב מאוד על מה אני מדבר".
אהד מתייחס כעת למצב בו נמצא ברוורמן, שמאז הבחירות כמעט ולא דיבר בפומבי וטרם ידוע מה יהיה עתידו הפוליטי. "זה לא קל, ועובדה שלמרות היריבות הפוליטית שלחתי לו הודעה", הוא אומר. "היינו יריבים קשים והוא גם ניצח אותי בבחירות. בניגוד לכל המתלהמים האחרים, אני לא ממהר. הוא צריך לקחת נשימה ארוכה, ולקבל החלטות מתוך מצב של שקט. כרגע הוא הכל חוץ מאשר במצב של שקט. צריך לתת לאבק לשקוע ולראות לאן הוא הולך מבחינה פוליטית ומבחינת הקריירה האישית שלו. זו תקופה שמצד אחד היא קשה מאוד, אבל היא גם עוברת מהר מאוד. לי היה יתרון מטורף שקוראים לו מירב אשתי, וברגע שיש סביבה שהיא תומכת ונותנת שקט, אז התקופה הזאת עוברת מהר מאוד, ממש תוך כמה חודשים. עובדה שאני לא פרשתי אחרי שהפסדתי. היתרון שלי הוא שכבר חוויתי הכל בפוליטיקה של פתח תקוה, וזה כולל לנצח ולהפסיד".
איך אתה מסביר את ההתנהלות של חברי המועצה שכן בחרו לעבור מסיעות אחרות ולהצטרף לקואליציה?
"במהלך הרכבת הקואליציה פירקו אנשים שבמהלך הקדנציה האחרונה היו אחראים על תחומים שהיו במרכז הקמפיין של כולנו. דווידאי הייתה אחראית על איכות הסביבה, ונתנו לה תפקיד בקואליציה. הלכו לאדי קואז שהיה אחראי בשנים האחרונות על ניקיון העיר, ונתנו לו תפקיד. העדיפו ב-72 השעות אחרי הבחירות ללכת דווקא אליהם ואמרו להם להצטרף. הם היו הבחירה הראשונה לפני מפלגות הומוגניות כמו הבית היהודי או כמו הסיעה שלנו. אם אני מסתכל על כך מהצד של חברי המועצה שהצטרפו, אני בז לצעד שלהם. גם אורנה וגם רועי וגם אדי, נכנסו למועצה על גב של מישהו אחר. כל אחד מהם יכול היה להתמודד לבד. כל אחד מהם התחנן בפני מישהו אחר שייקח אותם על הגב שלו, אם הם כאלו מוצלחים לטובים, למה הם לא התמודדו לבד, הייתה להם את האפשרות הזאת. הם עשו זאת כי הם ידעו שהם לא שווים את הקולות. היינו עדים בעבר למעברים בין מפלגות, אך לא כל כך מהר, ומעולם זה לא קרה בסדרתיות כזאת. מי שרוצה לעבוד למען הציבור יכול לעשות זאת באופוזיציה, ורמי גרינברג זו הדוגמה הכי טובה לכך. במועצת העיר הם לא יהיו יותר, אף אחד לא ייקח את הסיכון לקחת אנשים כאלו".
האם זו הקדנציה האחרונה שלך?
"בקדנציה הקודמת לא ראיתי את עצמי ממשיך לעוד קדנציה, אך קיבלתי אמון מהציבור, ופה נמדדת מנהיגות. כל העשייה שעשיתי במהלך השנים הייתה בהתנדבות, זה היה בנוסף למשהו אחר שעשיתי. אמא שלי למשל לא הבינה אף פעם מה מושך אותי בפוליטיקה. ביום כיפור האחרון הסתובבנו, וליד בית ספר גורדון יש מקום שנקרא בית הילה, מקום שלוקח בני נוער שנשרו ממסגרות לימודיות. לא אני הקמתי אותם, אך עד שאני הגעתי הם היו יושבים במקומות קטנים או בגנים ציבוריים, ואת המבנה שלהם אני הקמתי. יש דברים שאני אישית אחראי להם או יזמתי אותם, כמו למשל מכללת העיר, שהלכתי ביחד עם איציק אוחיון ויעקב בן שמחון לפגישה עם האוניברסיטה הפתוחה ושם יזמנו את זה. כל אלו שווים את כל ההקרבה. אני אומר לעצמי מה עוד אני יכול להשאיר אחרי".

תגובות קואז ופן: "אנו ממשיכים בעשייה ההתנדבותית"

תגובת אדי קואז ורועי פן לדבריו של אורי אהד: "צר לנו על דבריו הלא מדויקים של חבר האופוזיציה אורי אהד, אשר ככל הנראה נובעים מתסכול בשל קריסת הבטחת הבחירות המרכזית של הסיעה בראשותו – לפיה הסיעה תדע לשתף פעולה עם כל ראש עיר שייבחר. שנינו היינו מחוזרים על ידי רשימות אחרות למועצת העיר ומועמדים אחרים לראשות העיר, אך בחרנו להתמודד במסגרת רשימת אכפ"ת בראשות איציק ברוורמן. לשנינו בסיס מצביעים רחב אשר רצה לראות אותנו ממשיכים בעשיה כאן ועכשיו, ולא צועקים מספסלי האופוזיציה במשך חמש שנים ללא שום סמכות ביצועית. על כן, בעקבות תוצאות הבחירות, ולאחר קבלת ברכת הדרך מצידו של ראש הרשימה איציק ברוורמן, חברנו לראש העיר הנבחר רמי גרינברג, ואנו מודים לו על האמון. אנו ממשיכים בעשייה ההתנדבותית למען הציבור ונשמח להשתמש בכוחנו כדי לסייע לכל מצביעי סיעת הביצועיסטים בכל דבר ועניין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. השפוי

    אורי אוהד הוא אחת הדמויות האהובות בפוליטיקה המקומית. כניראה גם היחיד שיוכל לתת פייט לרמי עוד 5 שנים. במידה ורמי ימכור העיר לש"ס כמו ברוורמן, אולי גם ינצח את רמי עוד 5 שנים. בכל מקרה בניגוד לתגובה הילדותית של קואז ופן, אין לי בעיה כמצביע של אוהד שהוא יישב באופוזיציה.
    בכל מקרה קואז הוא אחד העסקנים הכושלים בתולדות העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר