אולם שרת צילום זאב שטרן
אולם שרת צילום זאב שטרן

ההצגה באולם שרת: "הפרדה זה בסדר, אבל שהבנות יישבו מקדימה"

הצגת חנוכה לילדים שהתקיימה באולם שרת בהפרדה עוררה תגובות מעורבות. אחת הטענות המרכזיות הייתה: מדוע הגברים והבנים ישבו בחלק הקידמי, ואילו האמהות והבנות בחלק האחורי

פורסם בתאריך: 11.12.18 10:28

בשבוע שעבר התקיימה באולם שרת הצגת חנוכה לילדים למגזר החרדי, "הגיבור של השוטר מלכי". ההצגה התקיימה בהפרדה בין נשים וגברים, כאשר האבות והבנים ישבו בחלק הקדמי של האולם והאמהות והבנות בחלק האחורי, דבר שהרגיז לא מעט אנשים ובעיקר נשים, שטענו שהם לא ידעו שזה כך וכן לא צוין בפרסום שמדובר בהפרדה מלאה. עוד הן ביקשו לדעת מי החליט שהבנים מקדימה והבנים מאחור.

הסיפור העלה את פתח תקוה לכותרות בחדשות 10, שם פורסם לראשונה על כך, אך יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שיש אירוע תרבות בפתח תקוה במתכונת הזו של הפרדה. לאורך השנה מתקיימים אירועים רבים, ובעיקר בחגים. "לצערי זו לא פעם ראשונה שאני נתקלת בכך שיש מקומות ישיבה לבנים ומקומות לבנות", אומרת אמא לשני בנים ולבת, "הבעיה צצה כאשר אני מגיעה לבד עם הבנים ועם הבת ואז אנחנו צריכים להיפרד", היא אומרת ומציינת: "הפעם, מי שהגיע באיחור יכול היה לשבת מאחור בישיבה מעורבת אבל את המקומות הטובים, תפסו הבנים שישבו בחלק הקידמי".

יש לציין שבפרסום של האגף לתרבות יהודית בעירייה, יש לא מעט אירועים שמיועדים לנשים בלבד, או לגברים בלבד, ויש אירועים משותפים שחלק מהם בהפרדה. תושבת אחרת אומרת: "זה לא חדש שיש מופעים נפרדים ואנחנו מודים על כך, זו תפיסת החיים שלנו וככה אנחנו מחנכים את הילדים שלנו, אבל נשמח בעתיד שהבנות יישבו מקדימה".
בחנוכה 2012 עלה הנושא בפעם הראשונה, אז נשמעו תלונות על כך שבהיכל התרבות מתקיים מופע של הציבור הדתי בהפרדה מלאה בין נשים וגברים. באותה תקופה אמרה אחת התושבות "אין בעיה שילד עד גיל שבע ישב ליד אמא שלו, לאחר מכן יש הפרדה, אבל זה בדיוק כמו בחיים הרגילים שלנו, שמגיל ארבע יש הפרדה בגנים לבנים ובנות וכך גם כשהולכים להצגות או מופעים שמיועדים לציבור שלנו".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "על מנת שלא להדיר אוכלוסיות שלמות אשר מקפידות על הפרדה, מחוייבת העירייה לקדם אירועים שייתנו מענה לאוכלוסיה זו. הצגת חנוכה לילדים הוצגה עם תכנים ייחודיים בעלי אופי דתי מובהק, כאשר כל גורמי ההפקה והאמנים הינם דתיים-חרדים. ההצגה באולם ״שרת״ קוימה בהפרדה, מאחר ורוב באי האירוע מתאפיינים ברצון זה. הפרדה זו אינה מהווה הדרה, אלא ההיפך בדיוק, אילו לא תיעשה הפרדה, רבים מהאוכלוסיה דתית-חרדית ידירו רגליהם מהארוע. העירייה פועלת ותמשיך לפעול למען שוויון נשים ומניעת הדרתן מהמרחב הציבורי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקיצור, תעשו הכל על מנת לפגוע בדת ובדתיים, גם אם זה כולל הפרחת סיסמאות שקריות חסרות בסיס..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר