צעדת המחאה. במרכז רפאל לבנגרונד וגיא, בעלה של קים, מימין אמה חווה, ומשמאל אחותה שחר. צילום רותם דייני
צעדת המחאה. במרכז רפאל לבנגרונד וגיא, בעלה של קים, מימין אמה חווה, ומשמאל אחותה שחר. צילום רותם דייני

"יש לנו חשבון ארוך, בוא נגיד שהחיסול של המחבל הוא תשלום ראשון"

לאחר כמעט חודשיים של מרדף, חוסל המחבל שרצח בברקן את קים יחזקאל לבנגרונד ז"ל ואת זיו חג'בי ז"ל. רפאל, אביה של קים, מדגיש שהממשלה צריכה לעשות הרבה יותר

פורסם בתאריך: 13.12.18 11:44

אחרי למעלה מתשעה שבועות של מרדף, חוסל הלילה המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן ואשר רצח את קים יחזקאל לבנגרונד וזיו חג'בי ז"ל. המחבל, אשראף נעאלווה, חוסל בשכם, על ידי כוחות הביטחון ונהרג במהלך ניסיון מעצר. על פי פרסומי השב"כ, הוא היה חמוש בעת שכוחות הביטחון הגיעו למקום המסתור שלו ואף תכנן לבצע פיגוע נוסף. "אנחנו מקווים שהוא חוסל. אני לא ראיתי גופה אני לא מאמין. אני רוצה לראות את הגופה. במדינת ישראל של היום, אם אתה לא רואה בעיניים ואל תאמין לאף אחד", אומר הבוקר בכאב רפאל לבנגרונד, אביה של קים ז"ל. .

הידיעה על חיסולו מקילה עליכם במקצת?

"זה מקל במקצת, אבל זה לא הפתרון. כי עובדה שהבוקר כבר דקרו שני שוטרים בירושלים ואת הפיגוע של עופרה עשו אחרי הפיגוע שלנו והיו הרבה פיגועים בדרך. יש להם מוטיבציה וצריך להוריד להם את המוטיבציה, כי אם לא נוריד להם את המוטיבציה זה לא יסתיים לעולם וזה יימשך עוד ועוד וזה לא ייגמר ואנחנו רוצים לגמור אם זה. אני מדבר עכשיו בשם המשפחות שיהיו אחרי לצערי. אנחנו רוצים שלא יהיו יותר, וכמו שאנחנו מכירים את המדינה, אנחנו יודעים שזה כן יהיה. כמו הפיגוע בעופרה שאתמול קברו את התינוק שנרצח בו והפיגוע הבא שיבוא, שאנחנו לא יודעים מי הוא יהיה ואני גם לא רוצה לדעת".

במוצאי שבת בשעה 20:00 בערב תתקיים בכיכר רבין הפגנה גדולה בה ייקחו חלק מלבד משפחות הנרצחים בפיגועי טרור, גם תושבי עוטף עזה, וכן שמחה גולדין, אביו של החייל הדר גולדין ז"ל. גם בני משפחתה של קים ז"ל יהיו בהפגנה.

בעלה ובנה של קים יחזקאל ז"ל בצעדת המחאה צילום רותם דייני

בעלה ובנה של קים יחזקאל ז"ל בצעדת המחאה צילום רותם דייני

"המחבל זה נקמה קטנה אישית פרטית שלי ושל המשפחה שלי ושל משפחת חג'בי", אומר רפאל לבנגרונד, "למרות שהם קצת חושבים שונה ממני".

למה אתם מצפים מהממשלה? 

"אנחנו רוצים שהממשלה תעשה דברים, שביבי נתניהו לא יעביר כסף לחמאס ושלא ישתפו איתם פעולה, כי להעביר כסף לחמאס זה שיתוף פעולה עם ארגון מחבלים וצריך לעצור את הכסף של אבו  מאזן, כי זה שרצח את הבת שלי, הוא לא בחור שהשתגע אתמול בבוקר, זה חייל על מדים, עם אפודים ונשק, זה לא בנאדם שהחליט לדקור מישהו. הוא היה במפעל בסך הכל חמישה חודשים, שזה אומר ששלחו אותו לשם, כמו ששולחים תחקירן לסופר שרוצים לגלות מה קורה שם. אלוף הפיקוד אמר לי שהבנאדם נכנס עם נשק למפעל לפני הפיגוע ויצא עם הנשק מהמפעל, בשביל לראות אם בודקים אותו בכלל ורק כמה ימים אחרי זה הוא עשה את הפיגוע. זאת אומרת שהוא עשה הכנות, עשה מודיעין, בדק את השטח, זה אומר שזה חיילים שלהם, של ארגוני הטרור. אז אם זה צבא בוא נילחם נגדם ואם זה חיילים בוא נפסיק את המימון. אבו מאזן מממן אותם. אי אפשר לדבר בשני קולות, אם ראש הממשלה רוצה לעשות משהו, בבקשה, אנחנו איתו ואם הוא לא רוצה, אז אולי הוא צריך לפנות את המקום. יש לנו חשבון ארוך, בוא נגיד שהחיסול הוא תשלום ראשון, משהו על החשבון".

הפיגוע בברקן אירע לפני כחודשיים. המחבל, תושב הכפר שוויכה בנפת טול כרם, ירה למוות בקים ז"ל, והמשיך לחדר אחר בו ירה למוות בזיו חג'בי ז"ל. בדרכו החוצה, זיהה עובדת נוספת וירה לעברה, העובדת נפצעה בינוני.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר