עזר מציון פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עזר מציון פתח תקווה. צילום זאב שטרן

"זה הבית השני שלנו". העירייה סוגרת את סניף עזר מציון לטובת אולם ספורט

במקום יוקם אולם ספורט לבית ספר הס. הסניף מספק מזון לקשישים ולחולים, במקום מכינים כריכים לתלמידי בתי ספר, מטפלים בזכאי חוק סיעוד, משאילים ציוד רפואי, מקיימים פעילויות חברתיות, והמקום משמש כמעון יום שיקומי לבוגרים עם צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 9.1.19 17:19

בימים אלה, התבשרו בעמותת עזר מציון שבסוף החודש הם אמורים לפנות את המבנה שלהם ברחוב ברנדה 33 בעיר, מאחר ובמקום אמור להיבנות אולם ספורט לטובת בית הספר הס. על הפינוי שמעו לראשונה החברים במועדון מסיכום סיור שהתקיים בשכונת המרכז השקט עם ראש העירייה רמי גרינברג בסוף חודש דצמבר והופץ במדיות השונות. פרט להשאלת עזרים רפואיים שונים, במקום גם מועדון המקיים פעילויות שונות.
ההודעה על כך הכניסה לא מעט מהאנשים המגיעים למועדון ללחץ, במיוחד לאור כך, שאין להם מושג לאן הסניף יעבור. "שמענו שהעירייה רוצה לסגור את הסניף ואת המועדון שלנו בסוף החודש ואנחנו ממש חוששים מכך", מספרת טובית שמגיעה למועדון מספר פעמים בשבוע. "למועדון מגיעים חברים מכל האזור ואנחנו לא יודעים לאן נלך. מבחינתי המקום זה המשפחה השנייה שלי והבית השני שלנו וגם כשאני לא מרגישה טוב, אני מרימה את עצמי בכוח ומגיעה לפעילות. יש כאן חברה, אווירה טובה, וצוות שאין שני לו בשום מקום אחר, צוות עם אהבה, חיבוק ותמיכה. כשקיבלתי את ההודעה הייתי בשוק ובעיקר עצובה מכך".
סניף עזר מציון בעיר נפתח לפני שנים רבות ופתוח שישה ימים בשבוע. בראשון עד חמישי בשעות הבוקר ואחר הצהריים ובשישי בבוקר. המקום נותן מענה לתושבים רבים ונחשב לאחד הסניפים הגדולים של עזר מציון. הסניף מספק מזון לקשישים ולחולים, במקום מכינים כריכים לתלמידי בתי ספר, מטפלים בזכאי חוק סיעוד, ומשאילים ציוד רפואי ושיקומי. בנוסף, המקום משמש כמעון יום שיקומי לבוגרים עם צרכים מיוחדים, במועדון מתקיימות פעילויות חברתיות ותרבותיות לאורך כל ימות השבוע ובחגים וכן מסייעים לחולים ולמשפחותיהם. "מאז ומתמיד היינו בקשר טוב והדוק עם העירייה ועבדנו בשיתוף פעולה ועצוב לנו שרוצים להוציא אותנו מהמקום", אומר גורם בעזר מציון. "אף אחד לא דיבר איתנו על המיקום החדש ולהבנתי, עדיין לא נמצאה חלופה. מה שכן, זה חייב להיות במרכז העיר, על מנת לתת מענה לקהל גדול שמגיע מהאזור".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "בית הספר הס מכיל מאות תלמידים שאין להם מענה הולם לאולם ספורט, והצרכים של תושבי "המרכז השקט" – רבים מהם עולים מחבר העמים, הוזנחו שנים רבות, והם זקוקים למתנ"ס ולספרייה. ועל כן הוחלט להעביר תקציב של 7 מיליון שקלים להקמת אולם ספורט לטובת בית הספר שישמש גם את תושבי "המרכז השקט", השטח העירוני היחיד שפנוי באזור זה הינו בתוך בית הספר. עמותת "עזר מציון" התמקמה במתחם זה לפני שנים, ללא הקצאה מסודרת מהעירייה והובא לידיעתה בשנים האחרונות שיש כוונה להסדיר את הנושא באמצעות מציאת מקום חלופי. אגף נכסים מצוי בקשר עם אנשי העמותה מתוך הכרה והבנה בתרומתם לציבור הנזקק, ובכוונת העירייה לאתר מקום ראוי לרווחתם של הנזקקים".

מעזר מציון נמסר בתגובה: "אנו בטוחים כי העברת הסניף של עזר מציון, המשרת את תושבי העיר, למקום חליפי סמוך, תיעשה בצורה שלא תפגע בכל התושבים הרבים המקבלים שירותי בריאות ורווחה מהסניף הממוקם כיום במרכז העיר. סניף פתח תקווה של עמותת "עזר מציון" פועל מזה כעשרים שנה ומסייע לאנשים ומשפחות, בהם חולי סרטן וחולים במחלות קשות אחרות, נפגעי נפש, ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, נכים וקשישים. צוות הסניף ומתנדביו הרבים פועלים בשיתוף אגף הרווחה בעיר – כשהם מלווים את הנעזרים בכל שלבי ההתמודדות ועוטפים אותם ואת בני משפחותיהם בחום, באהבה ובמערך רחב של שירותים ייחודיים וחדשניים הניתנים בצורה מקצועית ומשפחתית. בין שירותי המעטפת הרבים הניתנים בסניף ניתן למנות אספקת ארוחות חמות לבתים ולבתי חולים, הסעות באמבולנסים וברכבי מתנדבים, השאלת ציוד רפואי ושיקומי, שירותי תמיכה ייחודיים לנכים ולקשישים, מועדוניות מיוחדות לנכים ולקשישים ועוד. מתנדבי הסניף מסייעים גם לחולים ולמשפחות – במרכזים הרפואיים הרבים הפועלים בעיר: "בילינסון", "השרון", שניידר", "בית רבקה", "גהה", ובתי אבות לקשישים.
"}השותפות בין העירייה לעמותת "עזר מציון" כבר הוכיחה את עצמה מעל ומעבר כאשר השטח שהקצתה בעבר לבית "אורנית" – הפך בעזרת השקעה עצומה למוקד פעילות חדשני, יחיד מסוגו המשרת את תושבי העיר, את אזרחי מדינת ישראל וחולים רבים בעולם כולו.
שיתוף הפעולה בין עזר מציון לעיריית פתח תקוה נעשה לאורך שנים באופן ישיר והדוק לטובת המטרה העליונה לסייע לתושבי העיר הנזקקים לכך ולחולי סרטן בכל רחבי הארץ. אנו מקווים כי בימים הקרובים נוכל לקבל הבהרות והנחיות ברורות בנידון מראש העיר, על מנת שנוכל להמשיך לשתף פעולה יחד למען תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ראובן

    עצוב מאוד. עזר מציון עושים עבודת קודש. אם מפנים אותם על ראש העיר למצוא להם מקום חלופי בהקדם!

  2. רחלי סעיד

    למה רוצים לסגור את עמותת עזר מיציון מה.לא מיתבישים פוגעים בחלשים איפו אתה ראש העיר רמי גרינברג מה אתה מתעלם מהאנשים החלשים לאן הם ילכו אתה רוצה שהם ימותו מהר יש לי רעיון במקום אולם שרת והסיפריה בעיריה תעשה לבית ספר הס אולם ספורט שם ליד העיריה נו זה רעיון לא רע אל תשכח בחרנו בך אל תתאכזב אותנו גם אני נזכרת בעמותה של עזר מיציון

  3. מרקו

    החלטה אומללה! לא חסר שם שטח ציבורי ("שטח חום"), השטח פשוט מנוצל בצורה מאוד לא יעילה.
    אם העירייה תתכבד ותזמין את האדריכל לתכנן את המתחם מעבר לאולם הספורט, היא תופתע לגלות כמה אפשרויות קיימות לבצע את האולם, לחדש את מועדון עזר מציון ואפילו יישאר עודף להרחבות או צרכי ציבור נוספים שמאוד חסרים בשכונה.
    תשאירו את עזר מציון במקום, הם עושים עבודת קודש!

  4. חנה

    בניין זה היה גן הילדים שלי בשנות החמישים.אילו היו שני גני ילדים צמודים. עד עכשיו שאני כבר בשנות השבעים שלי רואה את הבניין ונזכרת בילדותי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר