רחוב חיים עוזר, מרכז העיר צילום זאב שטרן
רחוב חיים עוזר, מרכז העיר צילום זאב שטרן

"צריך לפגוע למפצלי הדירות במקום הכי כואב, בכיס"

סיעת הביצועיסטים מציעה לשנות את סיווג הדירות המפוצלות לבתי הארחה, מה שיכפיל את הארנונה שלהן. "הדירות המפוצלות הן אחת הסיבות העיקריות בגללן מגיעים לעיר שוהים בלתי חוקיים", אומרים בסיעה. העירייה: "שוב הם מציעים הצעות פופוליסטיות"

פורסם בתאריך: 12.2.19 09:02

האם אחת הדרכים להתמודד עם הדירות המפוצלות במרכז העיר היא על ידי שינוי סיווג הארנונה שלהם? בהצעה ששלחו חברי סיעת הביצועיסטים הם דורשים לשנות את סיווג הארנונה לדירות מפוצלות לדירות שיוגדרו כבתי הארחה.
בסיעה מציינים את הקושי שגורמות דירות אלו. "אחת הסיבות המרכזיות בגינן מגיעים לעיר שוהים בלתי חוקיים, היא העובדה כי בעיר ובעיקר במרכז העיר קיימות דירות מפוצלות רבות אשר בעליהן פיצלו אותן והפכו אותן, תמורת בצע כסף, לדירוניות קטנות בהן משוכנים השוהים בתת תנאים ובצפיפות שאינה אנושית, אך בסכום אותו יכולים השוהים להרשות לעצמם כשכר דירה", ציינו חברי הסיעה אורי אהד, איציק ישראל ותמי ז'יטלני, במכתב שלחו לראש העיר רמי גרינברג. "לעובדה כי בדירות אלו דוחסים (פשוטו כמשמעו), אנשים רבים, השלכה ישירה לא רק על חיי תושבי פתח תקווה אלא גם על חיי השוהים בדירות אלו החשופים לסכנות כגון דליקות (עקב שימוש באש מאחר ומערכות החשמל אינן מסודרות), בריאות (בשל חוסר באיוורור וסניטציה גרועה) וכמובן אלימות (בשל הצפיפות והמתחים בעקבותיה). עד כה כשלה העירייה בטיפול בדירות המפוצלות וקצב הטיפול בהן היה איטי יחסית, עובדה המתבטאת בכך כי כמות מהגרי העבודה בעיר נחשבת לשנייה בגודלה לאחר תל אביב. מטרת ההצעה היא לפגוע בבעלי הנכסים במקום הכואב להם ביותר – בכיס, ולהפוך את פיצול הדירה לבלתי כדאי מבחינה כלכלית. נוכח האמור לעיל נבקש כי מועצת העיר תשנה את סיווגן של הדירות המפוצלות, לצורך תשלום הארנונה, מסיווג שלמבנה מגורים לסיווג של בתי הארחה. משמעות שינוי הסיווג היא כי מפצלי הדירות ישלמו ארנונה הגבוהה, לכל הפחות פי 2. במקום תעריף מקסימלי של 72.45 שקלים למ"ר, ישלמו מפצלי הדירות תעריף מקסימלי של 146.56 שקלים למ"ר. יובהר, כי אין באמור לעיל, בכדי להכשיר בנייה בלתי חוקית ובכל מקום בו מתקיימת בנייה בלתי חוקית, תבוצע פעילות אכיפה פלילית בהתאם לחוק וזאת במקביל לחיוב הארנונה. אין כל ספק כי שינוי סיווג זה יהפוך את פיצול הדירות לבלתי כדאי מבחינה כלכלית, באופן קיצוני ובכך יקדם את פתרון הבעיה, הן מבחינת השוהים והן מבחינת העיר ותושביה".
אהד ציין היום כי ניתן להגדיר את אותן דירות כבתי הארחה. "דירות מיועדות לכמות מסויימת של אנשים בהתאם לגודל", אמר היום אהד, "הדירות האלו מפוצלות לכמה דירות וזה אותו דבר כמו חדר במלון. זה עונה על הגדרה של חדר הארחה מבחינת המתקנים וכמות האנשים שיש באותה דירונת".
כזכור, רק לאחרונה הודיעה העירייה כי היא מבקשת מהתושבים לדווח על מסתננים ברחבי העיר, מה שגרר ביקורת לא פשוטה כנגדה וכנגד ראש העיר רמי גרינברג.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "שוב חברי האופוזיציה מציעים הצעות פופוליסטית ומנותקות מהמציאות,  שהרי פיצול דירות הינו עבירה על חוק התכנון והבניה. המקום לדון ולתקן סעיפים בתקציב הינו בישיבת ועדת הכספים, וראוי היה שבמקום להפריע לעוסקים במלאכה, חברי האופוזיציה יטרחו ויגיעו לישיבות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלא ייהנו בכסף הזה עושים קופות ומשיכירים למסתננים לא אכפת להם מי נפגע קונים דירות מפצלים אותם ובורחים לגור במקום אחר לכו לאלף עזזאל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר