רמי גרינברג ועודד בן עמי. צילומים מטה גרינברג, ערוץ 2
רמי גרינברג ועודד בן עמי. צילומים מטה גרינברג, ערוץ 2

נציב פניות הציבור ברשות השנייה: "הראיון היה תוקפני ולא מכבד את ראש העירייה"

הנציב, דוד רגב, השיב לתלונות של תושבים על יחסו של עודד בן עמי אל ראש העירייה רמי גרינברג, בראיון בו הוריד בן עמי את גרינברג משידור

פורסם בתאריך: 11.2.19 17:04

נושא העובדים הזרים ובקשת ראש העיר רמי גרינברג "לדווח על מסתננים" לא יורד מסדר היום. כזכור, בשבוע שעבר התראיין גרינברג בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי' בערוץ 12 ולאחר עימות עם המראיין, הורד גרינברג מהשידור. בתחילת הראיון, ציין בן עמי שדרישתו של גרינברג מזכירה תקופות אחרות ומקומות אחרים. מנגד ציין גרינברג כי הוא מחויב לפעול לפי החוק ושפתח תקווה נמצאת בתקופת פיתוח. עוד הוא ציין כי המטרה היא דיווח של תושבים על עסקים שמעסיקים עובדים זרים ללא אישור. לאחר מכן אמר בן עמי שהעירייה אינה אוכפת את נושא הדירות המחולקות, מה שגרר עימות נוסף בינו לבין גרינברג. לאחר מספר שניות ששניהם דיברו יחד ובן עמי דרש מגרינברג להפסיק לדבר, הוא הוריד אותו מהשידור.
בעקבות האירוע, פנו תושבים בתלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב. השבוע הגיב רגב במכתב וציין שהגיעו אליו פניות בנושא. "בתלונות רבות נטען כי הראיון היה תוקפני מצדו של המראיין בן עמי", כתב רגב. "עוד נטען כי הוא לא אפשר למראיין לדבר, העיר הערות ארסיות, קטע את דבריו ולבסוף קטע באופן חד צדדי את הראיון עימו. בתלונות נטען כי הראיון היה מבזה ומשפיל". במכתבו, מצטט רגב, את תגובת הערוץ המשדר שציין בן היתר שראש העיר ניסה להשתלט על השיח ולא אפשר לשאול אותו את השאלה ומשום שהתמיד בסירובו החליט המגיש לסיים עמו את השיחה.
הנציב רגב כותב בתגובתו, שבעקבות התלונות צפה בראיון ואכן מצא כי הוא עורר אי נוחות רבה. "אין חולק על כך שלעיתונאי והמגיש עודד בן עמי יש את הזכות לשאול שאלות ולהביע את עמדתו וזאת במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו ועל פי שיקול דעתו המקצועי", כותב רגב. "אולם הדרך בה עשה זאת לטעמי עוררה אי נוחות גדולה". עוד הוא מוסיף שלא פעם מוצא מראיין את עצמו מתמודד עם מרואיין "קשה לפיצוח" המסרב להשיב ישירות על שאלות ותפקידו של המראיין המנהל את השידור להעיר למרואיין אך לנהוג למרות זאת בנימוס. אם המרואיין ממשיך בהתנהלות זו, המראיין צריך להזהירו טרם ינקוט בצעד קיצוני של הפסקת הראיון. "מצפיה בראיון, מצאתי כי הוא היה בוטה, תוקפני ולא מכבד את ראש העירייה", מציין רגב ומוסיף שהעביר את הנושא לגורם המשדר. הוא מצר על אי הנעימות שנגרמה לצופים מצפיה בראיון.

מלשכת דובר עיריית פתח תקווה נמסר: "דברי נציב התלונות מדברים בעד עצמם. בראיון המדובר ראש העיר ביקש להגיב על דברי המראיין אך זה לא נתן לו להרחיב ולבאר את הדברים וקטע את תשובתו תוך שהוא מוריד אותו מן השידור. תושבים רבים הלינו על כך וביקשו לגנות את תוקפנות המראיין. צר לנו כי הדברים התגלגלו לידי כך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רן

    השמאל הבולשביקי סותם הפיות במיטבו ,והוא עוד מדבר על תקופות אפלות …

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר