רמי גרינברג. צילום זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

תקציב 2019 : פחות הוצאות שכר ומינהל, יותר לחינוך, לרווחה, לנוער ולניקיון

"התייעלנו, לא העלינו את הארנונה, והגדלנו תקציבים בתחומים רבים", אמר בסיפוק ראש העירייה, רמי גרינברג, על תקציב העירייה ל-2019. חלק גדול מהתוספת לתקציב הוא באמצעות הגדלת תקציבים ממשרדי ממשלה

פורסם בתאריך: 11.3.19 09:05

התקציב הכללי. בימים אלה הוגש תקציב העירייה לשנת 2019 למועצת העיר, ומדובר בתקציב הגבוה ביותר בתולדות העיר, שעומד על סך 1,900,000,057 שקלים. מדובר בעלייה של 72 מיליון שקלים מתקציב 2018. בעירייה מציינים כי הסיבה לגידול היא הכנסות ממשרדי הממשלה, כמו למשל משרד החינוך, שתקציב העירייה ממשרד זה צמח מ-340 מיליון שקלים ל-370 מיליון שקלים.
החיסכון. עוד מציינים בעירייה כי תהליך ההתייעלות שיזם ראש העירייה רמי גרינברג, וגרר אחריה מחאה מצד ועד העובדים, גרם לירידה בהצואות השכר מ-42.99% מסך התקציב ל-42.7% בתקציב הנוכחי. זאת לצד ירידה של 30% בשעות נוספות לעובדים וירידה נוספת של כ-30% בשעות כוננות. כמו כן, צומצמו תקנים של שישה מנהלי אגפים, ואוחדו האגפים של רישוי עסקים ושילוט, אגף הרכב ואגף התברואה, אגף אירועים ואגף תרבות, אגף ספריות והאגף לאומנויות פלסטיות. בנוסף אוחדו לכדי אגף אחד שלושה אגפים של המגזר החרדי והדתי. כל אלו מצטרפים לכך שנכון לעכשיו ישנם שלושה סגנים בשכר במקום חמישה המותרים לעיר.

הארנונה. יש לזכור כי השנה ביטלה מועצת העיר את העדכון האוטומטי של משרד הפנים בהעלאת הארנונה, כך שהעירייה לא תגבה השנה יותר כסף מהארנונה.
המינהל. בעירייה מציינים כי הוצאות המינהל הכללי ירדו מ-60 מיליון שקלים ל-56 מיליון שקלים, וכן צומצמו בכ-50% ההוצאות על השתלמויות ונופשים לעובדים.

הביקורת. מנגד הועמק התקציב המתייחס לביקורת פנימית ולשם כך נשכרו יועצים חיצוניים לביצוע בקורת פנים באמצעות מבקרת העירייה.

הניקיון. בעירייה מציינים כי תקציב הניקיון, שמהווה לא פעם מוקד לתלונות בעיר, הוגדל בכל הפרמטרים. כך למשל, תקציב ניקוי הרחובות עלה מ-37 מיליון שקלים ל-46 מיליון שקלים, הפיקוח התברואתי עלה מ-14.5 מיליון שקלים ל-15.200 מיליון שקלים, תקציב רכישת האשפתונים עלה מ-450 אלף שקלים ל-650 אלף שקלים.

הביטחון. גם תקציב השמירה והביטחון עלה מ-18,100 מיליון ₪ ל-19,500 מיליון שקלים. תקציב אגף גנים ונוף עלה מ-30 מיליון שקלים ל-37 מיליון קלים שמיועדים בחלקם לטיפוח הנוי ואחזקת האגם האקולוגי.

החינוך. בתחום החינוך, תקציב אגף גני הילדים עלה מ-158 מיליון שקלים ל-162 מיליון שקלים, כאשר בעירייה מדגישים כי חלק ניכר מהעלייה הוא לטובת הוספת סייעות, כמו גם רכישת ציוד ואביזרים. תקציב האגף לחינוך מיוחד עלה מ-19,100 מיליון שקלים ל- 20,700 מיליון שקלים. גם תקציב בתי ספר יסודיים עלה מ-108 מיליון שקלים ל-120 מיליון שקלים ובתוך כך עלה באופן משמעותי תקציב "בית ספר החופש הגדול" מ-8.300 מיליון שקלים ל-12.100 מיליון שקלים. גם תקציב השמירה במוסדות החינוך, שנמצא לאחרונה תחת ביקורת מצד ההורים בשל הפסקת הצבת מאבטחים בגני הילדים, עלה מ-20.300 מיליון שקלים ל-21.130 מיליון שקלים, וזאת לפני התוספת לאבטחה הניידת שתחליף את המאבטחים.
ספורט ונוער. בעירייה מציינים כי תקציב אגף נוער וצעירים גדל מ-13 מיליון שקלים ל-15 מיליון שקלים, ואילו התמיכות בעמותות הספורט עלו מ-5.950 מיליון שקלים ל-8.566 מיליון שקלים. סך התקציב של אגף הספורט עלה מ-25 מיליון שקלים ל-28 מיליון שקלים.

רווחה. בעירייה מציינים כי גם באגף הרווחה ישנה עליית תקציבים במספר שירותים, כמו למשל השירות לזקן, לילד ולנוער, לאנשים עם מוגבלויות ולשירותי שיקום לעיוורים וחרשים.
"ממצב התחלתי של גרעון גדול התייעלנו והצטמצמנו במערכת באופן משמעותי, והוכחנו שאפשר לנהל תקציב מאוזן וראוי המשרת את התושבים", התייחס רמי גרינברג לתקציב החדש, "הורדנו מהתושבים את נטל הארנונה והגדלנו תקציבים באמצעות משרדים ממשלתיים, דבר שאיפשר לנו להגדיל תקציבים לטובת התושבים בתחומי הניקיון, החינוך, הרווחה, התשתיות, הנוער והספורט. אני מאמין כי התקציב החדש מתאר תמונה טובה של סדרי העדיפויות שלנו ותואם את תכנית העבודה – עשייה למען התושב בכל תחומי החיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סימה

    איזה שינוי בזמן קצר, כל הכבור יישר כח לראש העיר ולכל צוות העירייה, העיר נקייה, ההשקעה מורגשת, וואו. אך פתאום אפשר שהיה נקי? מדהים בעיניי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר