זיקוקים. צילום זאב שטרן
זיקוקים. צילום זאב שטרן

תיבדק האפשרות לשימוש בזיקוקים שקטים בערב יום העצמאות

ההצעה הועלתה על ידי חברי המועצה מיהדות התורה, ובישיבת המועצה סיפר אב שבנו הלום קרב על הקשיים הגדולים שגורמים לו קולות הנפץ של הזיקוקים

פורסם בתאריך: 1.4.19 12:02

חברי סיעת יהדות התורה במועצת העיר, אליהו ברוכי וישראל פרידמן, העלו אתמול (יום ראשון) בישיבת המועצה בקשה למנוע שימוש בזיקוקים היוצרים קולות נפץ ואשר פוגעים נפשית בחיילים שלקו בהלם קרב ומעוררים אצלם תגובות קשות. לישיבת המועצה הגיע אב לחייל הלום קרב ובמשך כרבע שעה סיפר על הקושי אותו חובה בנו כל פעם כאשר יש זיקוקים ורעשים דומים. חברי הסיעה ביקשו לבדוק אפשרות להשתמש בזיקוקים ובאמצעים שאינם כרוכים ביצירת קולות נפץ וזאת מתוך התחשבות בהלומי הקרב. "אני לא זוכר ישיבת מועצה כבר הרבה זמן שאנשים ישבו והקשיבו בצורה רצינית להצעה שהוגשה", מספר ברוכי. "אבא שמדבר מכאב לה מאוד אישי ואמיתי, מעומק הלב. האב אמר שהוא לא רוצה לבטל לכולם את החגיגות, אלא הסביר שיש זיקוקים שהרעש שלהם הוא מקומי ולא שומעים אותו למרחקים". ברוכי מציין שהוא נחשף לראשונה למקרה כאשר שמע ראיון ברדיו עם האב. "החלטתי שבמקום שבו אני נמצא במועצת העיר, זה המקום להעלות הצעה מסודרת ולשמחתי, הוחלט לבדוק את האפשרות לשימוש בזיקוקים שקטים".

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

מסתבר שנושא זיקוקי הדינור השקטים, הוא דבר אשר מקובל בעיקר באירופה. בלא מעט מדינות, מותר להפעיל אך ורק זיקוקים שקטים במקומות הקרובים לבתי מגורים, חיות בר וחיות משק, כשהמטרה העיקרית היא למנוע פחד ולחץ אצל ילדים הרגישים לרעש, חיילים משוחררים, קשישים וחיות מחמד.
עוד נושא שעלה בישיבת המועצה הוא עבודות הבנייה המתבצעות בסמוך לגן סיגליות לחינוך מיוחד. סיעת הביצועיסטים העלתה את הבעיה איתה מתמודדים ילדי הגן, שמתחילת השנה, סובלים מרעש רב מאתר הבנייה הסמוך אליהם. בישיבה הוחלט שבמידה והקבלן לא יעמוד בתנאי של לא לעבוד עד השעה 14:00, בזמן שהילדים נמצאים בגן, עבודתו תופסק.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיקי

    אני שלחתי ווצאפ בנושא לכבוד ראש העיר כבר לפני כחודשיים ,כך שאני העלתי את הנושא ולא מאף אחד בקואליציה ,

  2. סיגל

    זיקוקים שקטים זה חובה ! אם תיכנס תקנה כזאת תבוא עליכם הברכה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר