יותם ויואב חכם ז"ל
יותם ויואב חכם ז"ל

מסוף האוטובוסים החדש ינציח את זכרם של יותם ויואב חכם ז"ל, שנהרגו בציר המוות

המסוף החדש, שהוקם על ציר ז'בוטינסקי בסמוך לקניון הגדול ייחנך ביום שישי הקרוב. בציר המוות נהרגו במשך מספר שנים 21 בני אדם. הוא נסגר בעקבות מאבקה של האם, מלכה חכם

פורסם בתאריך: 1.4.19 17:16

ביום שישי הקרוב ייחנך מסוף האוטובוסים בסמוך לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי, שיקרא על שם יותם ויואב חכם ז"ל. בטקס ינכחו שר התחבורה ישראל כץ, ראש העירייה רמי גרינברג, בני משפחת חכם – ההורים מלכה ויהודה והאחות עמית, ואורחים נוספים. בכביש נסללו שני נתיבי נסיעה נוספים לשימוש הרכבת הקלה ועד לתחילת פעילותה, הנתיבים עברו לשימוש התחבורה הציבורית. מסוף האוטובוסים נמצא על ציר ז'בוטינסקי בסמוך לקניון הגדול. הוא יחל לפעול בתוך מספר חודשים.
האחים חכם, יואב בן ה-22 ויותם בן ה-26, תושבי ראש העין, נהרגו בתאונה מחרידה ב-10 בינואר 2013 מפגיעת אוטובוס של חברת אגד, בזמן שחצו את נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי. אם המשפחה מלכה, נלחמה במשך תקופה ארוכה על סגירת או שינוי הנתיב שזכה עם השנים לכינוי "ציר המוות". כינוי זה ניתן לו משום שמאז פתיחתו בשנת 2009 ועד שנסגר בשנת 2014 נהרגו בו 21 הולכי רגל.

"אני מרגישה תחושה מפתיעה והרגשה טובה שהוחלט להנציח את יואב ויותם", אומרת האם מלכה. "מבחינתי המוות שלהם הוא לחינם, אבל למרות הכל, אחרי מותם נסגר הכביש וזו היתה הנקודה שהפסיק הקטל של הולכי הרגל על ידי האוטובוסים. הדבר היחיד שאני מצרה עליו הוא שזה היה צריך להיעשות לפני וכך הם היו בחיים", היא אומרת בכאב. "באיזשהו מקום זה סוג של סגירת מעגל, במובן שהדבר הזה הסתיים. כל הורה שכול או אדם שמאבד אדם יקר מכיר את התחושה שהוא נמחה מעל פני האדמה וזה כואב. העובדה שהשם שלהם יישאר, שיכריזו כל פעם את שמם, זו תחושה טובה. מעבר לכך הזכר שלהם נשאר איתנו לכל החיים, הגעגועים והכאב נמשכים. אני מקווה שאשים ייזהרו, שהתשתיות שייבנו יהיו בתשומת לב, באחריות ובחמלה כלפי המשתמשים בהם, שהולכי הרגל ייזהרו ושאלו מאחורי ההגה ישמרו עליהם. אין נורא מאובדן וקטל בכבישים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר