אוניברסיטת תל אביב. צילום אורן זיו
אוניברסיטת תל אביב. צילום אורן זיו

האם אתם חושבים שבתוך שלוש שנים תקום אוניברסיטה בפתח תקוה?

מועצת העיר אישרה כ-400 אלף שקלים לבדיקת היתכנות, רמי גרינברג אומר שהתקיימו פגישות עם המל"ג ומדבר על התמחות ברפואה ובסייבר, ואילו במל"ג אומרים שטרם התקבלה פנייה

פורסם בתאריך: 4.4.19 13:19

ראש העיר רמי גרינברג, בודק התכנות להקמת אוניברסיטה בעיר פתח תקוה. בישיבת המועצה שהתקיימה ביום ראשון השבוע, הועבר תב"ר בסך של 414 אלף שקלים עבור הבדיקה. לטענת גרינברג, נציגי העירייה נפגשו בנושא עם המל"ג – המועצה להשכלה גבוהה., בנושא, מנגד במל"ג מציינים שאין מקום לפתיחת מוסד אקדמאי חדש וטרם הוגשה בקשה. "אסנת פישר וצוות ההיגוי היו במספר פגישות עם נציגי המל"ג, הם הנחו אותנו מה צריך להכין ומה צריך לבדוק ואיזה מחקר לעשות ולאחר מכן נגיש בקשה רשמית", מתייחס גרינברג לתגובת המל"ג.

זו לא פעם ראשונה שהנושא של הקמת אוניברסיטה עולה לסדר היום. לפני מספר שנים, בתקופה שיעקב בן שמחון היה ראש מינהל החינוך, דובר על הקמת שלוחה של הטכניון באזור קריית אריה, כעבור זמן מה זה ירד מהפרק לאור החלטה של המועצה להשכלה גבוהה משנת 2005 שאין להקים יותר אוניברסיטאות בארץ משום שיש בארץ מספיק מוסדות גבוהים להשכלה. האוניברסיטה האחרונה שהוקמה היתה אוניברסיטת אריאל ושם זה הוכרע פוליטית. גם הרעיון להקים בצפון מוסד אקדמאי שיאגד מספר מכללות יחדיו לא יצא לפועל, וגם הניסיון של העיר מודיעין להקים מוסד אקדמאי נתקל בקשיים כבר מספר שנים. "ישבנו עם נציגי המל"ג והם ביקשו שנציג להם התכנות לגבי הנושא וכך אנחנו פועלים", מסביר גרינברג, "יש לנו 50 דונם שמיועדים למוסד להשכלה גבוהה ומעונות לסטודנטים וזה ישרת את תושבי פתח תקווה".
במודיעין מנסים כבר שנים רבות לקדם את הנושא וכל הזמן הם מקבלים תשובה שלילית, מה ההבדל?
"מה שאנחנו עושים בעיר פתח תקווה, לא עושים בכל הארץ ביחד ואנחנו נמשיך לעשות".
עבור מה מיועד הכסף, מה זה אומר בדיקת התכנות?
"כל הבדיקות והסקרים שצריך לעשות. לראות איזה פקולטות ייפתחו, לבדוק מספרים, לעשות מחקר על מנת שנוכל להציג למל"ג נתונים ונוכל להתקדם על פי הבקשות שלהם".
יודעים מה תהיה ההתמחות של האוניברסיטה?
"השאיפה היא בתחום הרפואה, סייבר, הייטק, על מנת לחבר את זה עם מה שמתפתח באזור העסקים וההייטק בעיר".
ולהערכתך, תוך כמה זמן זה ייקרה?
"את הסקר והנתונים אנחנו מקווים להגיש למל"ג תוך חודשיים, במקביל אנחנו מתחילים להתעניין ולעניין תורמים כשהשאיפה שתוך שלוש-ארבע שנים כבר יתחילו ללמוד".

מהמל"ג נמסר: "מל"ג פועלת לחיזוק המוסדות האקדמיים הפועלים בישראל ואין מקום לפתיחת מוסד אקדמי חדש. מכל מקום, טרם התקבלה במל"ג כל פנייה בנושא".

חבר המועצה אורי אהד טוען שלמרות שביקשו, הוא וחבריו לסיעה לא קיבלו כל מידע ונתונים לגבי בדקת היתכנות, איך הרכיבו את המחיר ומה עושים עבורו ומול מי הם נפגשו. "משהו פה מרגיש ומריח לנו לא טוב", אומר אהד, "מדובר בהעברת כספים על עבודה שהתוצאה הסופית שלה ידועה מראש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יודע לגבי אוניברסיטה אבל מלונות לאורך דרך אם המושבות זה הצלחה בטוחה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר