מפעל קניאל. צילום זאב שטרן
מפעל קניאל בפתח תקוה. צילום זאב שטרן

פינוי האסבסט מקניאל: ביום ראשון זה מתחיל

הפינוי נדחה לחול מועד בהחלטת ראש העירייה, רמי גרינברג, לבקשת הורי מתחם גנים בנווה גן, המרוחק כ-800 מטרים מהמפעל

פורסם בתאריך: 18.4.19 14:39

עבודות פירוק גג האסבסט של מפעל קניאל יחלו ביום ראשון הקרוב, חול המועד של פסח. הפירוק יחל לאחר שנדחה בהחלטת ראש העירייה רמי גרינברג, ובעקבות בקשה של הורי מתחם גנים בנווה גן, המרוחק כ-800 מטרים מהפעל. ההורים ביקשו שהפינוי יתבצע בחו המועד כאשר הילדים בחופשה.

מדובר ב-9,000 מ"ר של אסבסט, פינוי שעשוי להימשך כעשרה ימים. בעירייה ציינו היום כי ביום ראשון הקרוב יחלו העבודות לפירוק האסבסט מהמפעל שנמצא ברחוב ז׳בוטינסקי 90, וזאת לטובת הקמת מתחם בילוי ענק לרווחת תושבי פתח תקוה. עוד הוסיפו בעירייה כי החברה המפרקת הינה בעלת סמכות מקצועית מהמשרד להגנת הסביבה וקיבלה לכך היתר בהתאם לחוק וכמו כן היא מפוקחת על ידי המשרד להגנת הסביבה. העבודות יבוצעו במהלך חול המועד פסח.
מאחר ומדובר באסבסט, ציינו בעירייה כי "בהתאם להנחיות של המשרד להגנת הסביבה, יש לשמור על מרחק של 50 מטר ממקום העבודות".
כזכור, על פי המשרד להגנת הסביבה, האסבסט הוכח כחומר מסרטן וחדירה של סיבי אסבסט למערכת הנשימה עלולה לגרום למחלות קשות. עם זאת יש לציין כי האסבסט מסוכן לבריאות רק כאשר הוא במצב התפוררות, ולכן אין מניעה משהיה במבנים שיש בהם אסבסט במצב תקין. כיום בישראל, כמו במדינות נוספות בעולם, נאסר שימוש באסבסט בבנייה חדשה, ובשנים האחרונות ישנה עליה בפינוי מוסדר של אסבסט, בפעילות אכיפה, ובמודעות הציבור לנושא. לפני פירוק מרטיבים את האסבסט ומשתמשים בחומארים דביקים, כדי למנוע התפשטות סיבים באוויר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר