הגן במבצע חורב . צילום באדיבות ההורים
מתחם הגנים במבצע חורב . צילום באדיבות ההורים

הבודק המומחה מבהיר: "לא נמצאו סיבי אסבסט בגנים באם המושבות"

גני מתחם חורב נבדקו לאחר פינוי האסבסט בגיסין ולא נמצאו בהם ערכים חריגים. המומחה שביצע את הבדיקה מסביר כי בדוח יש תוצאות נוספות ממקומות שאינם בפתח תקוה, וזה לדבריו מה שגרם לבלבול אצל ההורים

פורסם בתאריך: 1.5.19 12:37

הורים לילדים ממתחם הגנים חורב באם המושבות, שסמוך אליהם פינו אסבסט בחול המועד ממבנה ברחוב גיסין (כפי שדווח במלאבס), טוענים לחוסר וודאות לגבי הבדיקות שנעשו בגנים בסיום הפינוי. חלק מהם אף לא שלחו את ילדיהם לגן ביום ראשון, בשל חוסר הוודאות. בעקבות חששות ההורים הזמין הקבלן שפירק את האסבסט מהמבנה ברחוב גיסין בדיקה של מומחה. הפצת הדוח בין ההורים גרמה לפאניקה בקרבם, מאחר ובחלק מהתוצאות הופיעו ערכים גבוהים מהמותר. אולם שיחה עם הבודק מבהירה שבשלושת הגנים שנדגמו בפתח תקוה לא נמצאו ערכים חריגים, והערכים הגבוהים שייכים לבדיקות שנעשו במקומות אחרים מחוץ לפתח תקוה. יודגש כי בדוח ישנה כתובת רק בצמוד לבדיקות שבוצעו בפתח תקוה, על שאר התוצאות אין כתובת ולכן זה מה שגרם לפאניקה אצל ההורים שלא ידעו למה לשייך תוצאות אלו.

המתחם בגיסין 11

המתחם בגיסין 11

"המטרה שלנו זה לתת שקיפות לתושב וזה גרם לבהלה שהיא מובנת מבחינתנו", אומרת מחזיקת תיק איכות סביבה ענת זנזורי.  "התושבים חייבים לתת אמון במערכת. אם הייתה איזושהי בעיה היינו באים ואומרים ולא מסכנים את הילדים ואת התושבים. הדגימה נעשתה בגנים שנמצאים 30 מטר מהאתר והכל יצא תקין. צריך להבין, שיש בעיר כל הזמן פינוי אסבסט שהתושבים כלל לא מודעים לכך, זה לא אומר שזה בסדר ואנחנו רוצים לגרום לשינוי. בנוסף, למדתי את הנושא והסיכוי לחלות הוא נמוך. צריך להיות חשופים ולהיות בקרבת מקום הרבה זמן וזה לא המצב. לצערי יצא בנושא מידע רב ממקורות שונים ולא מהאגף וזה מה שיצר את הבלבול".
על הדוח חתום דוד מעין, מודד מוסמך. בשיחה איתו הוא מסביר "אני עשיתי בדיקה בשלושה גני ילדים באם המושבות, במתחם חורב, הבדיקות יצאו תקינות ולא נמצאו סיבי אסבסט".
ברשימה שהופצה להורים יש תוצאות של עשר בדיקות ואתה מסביר שבפתח תקוה ביצעת רק שלוש. מהן שאר הבדיקות המופיעות בדוח?

"יש ברשימה פילטרים שלא קשורים לבדיקה הזו, שגם אותם שלחתי לדיגום. זה לא בפתח תקווה זה במקום אחר. זה אחת הסיבות שאני בדרך כלל לא מעביר את הדוחות, כי אנשים לא מבינים אותם". .
אתה יכול להגיד לי איפה נעשו שאר הבדיקות שמופיעות בדוח?

"יש שלוש דגימות שנעשו בפתח תקווה ויש בהם את השמות, שאר הבדיקות לא קשורות ואסור לי להגיד איפה הם נעשו. בדו"ח עצמו יש טבלה ומופיעים שמות הגנים ושאר הבדיקות שמופיעות בהמשך הם לא של העבודה הזו בכלל".

גם במשרד לאיכות הסביבה אישרו שבתוצאות בפתח תקוה אין ערכים חריגים, והוסיפו כי התוצאות המופיעות בדוח שיש בהן ערכים חריגים הן של בדיקות שבוצעו בחולון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר