החיילים המצטיינים
החיילים המצטיינים

בהצדעה: החיילים המצטיינים של פתח תקוה, ראש העין והסביבה

שני נציגים בין מצטייני הנשיא יש לפתח תקוה השנה, ואחד עשר מצטיינים באוגדות ובחטיבות השונות. סיפורים מרגשים על שירות מסור בצה"ל

פורסם בתאריך: 9.5.19 14:37

ביום העצמאות התשע"ט, ה-71 של מדינת ישראל, יש שני נציגים מכובדים לפתח תקוה בין 120 קצינים וחיילים מצטייני נשיא המדינה. אחד מהם הוא סמ"ר מארק זינצ'נקו המשרת כלוחם בגדס"ר נח"ל. את פריטו של החייל הנוסף לא ניתן לפרסם.
סמ"ר מארק זינצ'נקו הוא בן 21. זינצ'נקו, למרות היותו בן יחיד, רצה להתגייס לשירות קרבי ולשרת את המדינה בצורה הטובה ביותר. אמו חששה אך תמכה בהחלטתו. במרץ 2017 התגייס לנח"ל, עבר גיבוש ושובץ בגדס"ר (גדוד סיור). הוא מספר כי הוא מרגיש סגירת מעגל בעקבות ההצטיינות שכן לא היה מיועד לשירות קרבי כלל ולא רק שהצליח במשימה שהציב לעצמו אלא גם עשה זאת בהצטיינות.
בצה"ל מציינים כי למרות הקשיים מבצע זינצ'נקו את תפקידו באופן מעורר השראה. הוא בעל יכולות אישיות מרשימות ומקפיד על מילוי הפקודות והנהלים. הוא לא מוותר לעצמו ונכון תמיד לסייע ולעזור לחבריו. הוא ערכי, חברותי, ממושמע וזוכה להערכה רבה מצד מפקדיו. אי לכך, נבחר להימנות בין 120 מצטייני הנשיא השנה.

מצטיינים. מארק זינצ'נקו צילום דובר צה"ל

מארק זינצ'נקו צילום דובר צה"ל

"אני בן יחיד שמתגורר עם אמא שלו בפתח תקוה ומהרגע הראשון היה ברור לי שאני רוצה להתגייס ליחידה קרבית", הוא סיפר השבוע, לפני הטקס המרגש. "בהתחלה לא נתנו לי אישור להתגייס ליחידה קרבית, למרות שאמא שלי תמכה בי. לשמחתי לבסוף הצלחתי להתגייס למה שרציתי".
הוא עבר גיבוש והגיע לגדס"ר נח"ל. "השירות ממש טוב", הוא אומר. ז'ינצ'נקו אמור להשתחרר בנובמבר השנה.
מה היו התגובות לבחירה שלך למצטיין נשיא?
"המפקד שלי הודיע לי שאני מצטיין נשיא וזו הרגשה מאוד טובה. כולם מסביב מאוד מפרגנים לי, גם החבר'ה ביחידה וכמובן אמא שלי שמאוד שמחה שמעריכים אותי. תמיד ניסיתי לעשות הכל בצורה הכי טובה שיש לאורך כל השירות".
מה אתה מתכנן לעשות לאחר השחרור?
"לטוס עם החבר'ה מהיחידה לתאילנד".

מצטיינים. רסר סרגיי מוסטונן. צילום דובר צה"ל

רס"ר סרגיי מוסטונן. צילום דובר צה"ל

"הופתעתי כשהקצינה שלי הודיעה לי על ההצטיינות"

מצטיין נוסף, במסגרת מצטייני חטיבות ואוגדות הוא רס"ר סרגיי מוסטונן, בוחן פומה בגדוד 601. רס"ר מוסטונן, בן 34 מפתח תקוה, נשוי ואב לילדה, משרת בקבע כבוחן רכב פומה בגדוד 601 שבחטיבת השריון 401. על השילוב בין חיי המשפחה ותפקידו בצבא הוא מספר כי זה לא פשוט אך אשתו עוזרת לו בהכל. סרגיי משרת בתפקידו הנוכחי כשש שנים. "אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, אני מרגיש משמעותי בתפקיד ואני מרגיש בו בבית", הוא מספר. "בהתחלה היה קצת קשה אבל אני תמיד ממשיך ללמוד וזה מאתגר ומעניין. האנשים הם מה שנותן לי את המוטיבציה להמשיך למרות הקשיים, יצרתי פה קשרים מדהימים ואני נהנה מהעשייה".
איך משלבים קריירה צבאית וחיי משפחה?
"יש הרבה קשיים. זה לא קל לגדל ילדה, במיוחד כשאני לא נמצא בבית, אבל אשתי היא אישה חזקה ועם עזרה מהמשפחה אנחנו מסתדרים לאט לאט".
איך הרגשת כשהודיעו לך שאתה מצטיין?
"הופתעתי כשהקצינה שלי הודיעה לי על ההצטיינות. אני לא חושב שאני עושה משהו מיוחד, פשוט עושה את העבודה שלי".

"מה שאני עושה, אני עושה את זה מכל הלב"

בין המצטיינים במסגרת טקס הענקת תעודות הצטיינות בראשות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף איציק תורג׳מן, שלושה מפתח תקוה ומהסביבה: רס״ם מורלי סלמאן, רס״ל נופר קוטלר וסרן נטלי חדד (מקיבוץ גבעת השלושה).

מורלי סלמאן. צילום דובר צה"ל

מורלי סלמאן. צילום דובר צה"ל

רס"ם מורלי סלמאן היא בת 38, נשואה ואמא לשלושה ילדים. היא משרתת במרכז ציוד כבר 19 שנה מאז שירותה הסדיר. היא הגיעה כטכנאית תעשייה וניהול וכיום היא מאתרת ומנהלת רכש של חומרי גלם, חומרי חילוף, רוכשת חלקים לשיקום פריטים לטובת החייל כגון קסדות, אפודים, אמצעי קירור ועוד. היא מכהנת כקמ״ט העיתוד והרכש במרכז ציוד. אחראית על האחזקה של הציוד הייעודי של כל בסיסי הציוד. בנוסף היא אחראית גם על התקציב של המכבסות של החיילים. ״צה״ל ומרכז ציוד זה בית בשבילי", היא אומרת, "העבודה שלי ומה שאני עושה, אני עושה את זה מכל הלב. בסופו של דבר מי שמקבל את השירות זה החייל והלוחם ואנחנו נותנים את כל כולנו בשביל להעניק להם את המענה הטוב ביותר״.

נופר קטלר. צילום דובר צה"ל

נופר קטלר. צילום דובר צה"ל

רס״ל נופר קוטלר היא ראש תחום תשתיות המחשוב בחטיבה הטכנולוגית ליבשה. היא בת 24, בוגרת מסלול ייעודי לבנות להנדסאות אלקטרוניקה, דרך פרויקט רקיע – פרויקט לעידוד נשים ללמוד מקצועות טכנולוגיים. הלימודים ארכו שנתיים, היא התגייסה בגיל 20 לחיל התקשוב, ולאחר מכן היא שובצה כמדריכת צי״ד בבה״ד 7. היא עוסקת בתשתיות המחשוב – אמונה על ניהול מרכז המידע המרכזי של היחידה. ״נורא מתגמל לקבל פידבק חיובי על העשייה הרבה", היא אומרת היא אומרת ומספרת שהיא מאוד אוהבת את השירות בחטיבה הטכנולוגית ליבשה ומתארת את המקום כמיוחד ומגוון ובעל חשיבות עצומה. ״מאוד כיף להיות חלק מארגון כזה״, היא מציינת. כיום היא לומדת תואר ראשון במדעי המחשב.

נטלי חדד. צילום דובר צה"ל

נטלי חדד. צילום דובר צה"ל

סרן נטלי חדד  מגבעת השלושה היא מפקדת פלוגה בקורס מפקדי כיתה במגל. לפני שהחלה את שירותה הצבאי עשתה שנת שירות בפנימיה של ילדים בנוער בסיכון מטעם ארגון ליד של התנועה הקיבוצית. היא שובצה לתפקיד במשרד הביטחון אבל מכיוון שכל כך רצתה שירות על מדים, על מנת להרגיש את החוויה של הצבא, היא החליטה לחתום ויתור והתגייסה למערך מגל. היא עברה קורס מ״כים בבט״ר דותן ולאחר מכן שובצה שם כמ״כית. לאחר מכן היא יצאה לקצונה ושובצה כמ״מ בבט"ר דותן וקודמה לשרת כמ״מ בקורס מ״כ. לאחר תקופה מסוימת בצבא התלבטה אם להישאר בשירות ולכן החליטה לקחת פסק זמן ולטייל במשך שלושה חודשים בעולם, במהלכם הבינה שהיא מתגעגעת לתפקידה וחזרה לצבא בתור מ״פ במחנה 80. לאחר מכן קודמה לתפקיד מ״פ בקורס מכים.  ״בתור מ״פ אתה במעמד שאתה מעניק תעודות הצטיינות למ״כים ולחניכים שלך, ופתאום אתה מגלה שאתה גם זוכה להצטיינות", היא מציינת בהתרגשות. בנוסף להצטיינות העניקו לה באותו מעמד גם את דרגת הסרן.

"יצא לי להציל חיי אדם בגזרה וזו הרגשה טובה"

ארבעה מצטיינים בחטיבות ובאוגדות השונות יש מראש העין: רב"ט שחף שרפי, סגן נטע כהן, סמ"ר בנימין טקלה וסמ"ר חן דרשר.

אבא שחף שרפי. צילום דובר צה"ל

שחף שרפי. צילום דובר צה"ל

רב"ט שחף שרפי היא מצטיינת אוגדת עזה. היא משרתת כחובשת קרבית בחטיבה הדרומית ומתגוררת בראש העין. רב"ט שחף שרפי, בת 20, למדה בתיכון בגין  והרחיבה עשר יחידות רפואה וחמש יחידות ביולוגיה. "התחום של הרפואה תמיד עניין אותי, כבר בתיכון ידעתי שאהיה חובשת בצבא", היא מספרת. שרפי התגייסה להיות חובשת קרבית, עברה הכשרה של ארבעה חודשים ובסיומה שובצה בחטיבה הדרומית באוגדת עזה. "אני מאושרת שהגעתי לחטיבה, התפקיד הוא משמעותי ויצא לי להציל חיי אדם בגזרה וזו הרגשה טובה", היא אומרת. על מסירותה ואהבתה לתפקיד קיבלה שחף אות הצטיינות ממפקד האוגדה. "המפקדת שלי התקשרה לספר לי, אני ממש שמחה ומתרגשת, זה אות הערכה שכיף לקבל".

סגן נטע כהן. צילום דובר צה"ל

סגן נטע כהן. צילום דובר צה"ל

סגן נטע כהן היא מצטיינת ראש מטה פיקוד מרכז, תא"ל רסאן עליאן. כהן היא קצינת הדרכה בבסיס האימונים של פיקוד מרכז "לכיש" ותושבת ראש העין. בטקס החגיגי צוין כי קיבלה אותו הצטיינות על הרצינות והמקצועיות שהיא מגלה במילוי תפקידה. כהן התגייסה למערך מגל האחראי על בסיסי הטירונים ולאחר יציאתה לקצונה מילאה שורת תפקידים נוספים במערך, ביניהם מפקדת מחלקה וסגנית מפקדת פלוגה. אחרי שירות משמעותי במערך מגל, הגיעה לבא"פ לכיש האחראי על עריכת אימונים ושמירה על כשירותו המבצעית של פיקוד המרכז. כקצינת הנדסה, כהן נמצאת בקשר רציף מול כלל היחידות המתאמנות והיא אחראית על תיאום האימונים בבא"פ והוצאתם לפועל. באופן קבוע בולטת שביעות רצון המתאמנים מעבודתה המקצועית. מלבד ההצטיינות הוענקה לכהן דרגת סרן המסמלת את מסירותה לעבודה ולבא"פ.

בנימין טקלה. צילום דובר צה"ל

בנימין טקלה. צילום דובר צה"ל

סמ"ר בנימין טקלה הוא מצטיין מח"ט הנח"ל. הוא למד בתיכון בגין שם הרחיב מנהל וכלכלה. הוא משרת כיום כקשר מ"פ בפלוגת חיל ההנדסה בגדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, במסגרת תפקידו הוא אחראי על כל הקשר בפלוגה, תפקידו לוודא שהקשר תקין בפעילויות, מעצרים ובתרגילים, הוא צמוד למ"פ ונמצא איתו בכל פעילות. על מסירותו לתפקיד ומקצועיותו קיבל בנימין את אות מצטיין מפקד חטיבת הנח"ל. מפקדיו מעידים עליו כי הוא בין הטובים שהיו בתפקידו מבחינה מקצועית וחברתית.

מדר חן דרשר. צילום דובר צה"ל

חן דרשר. צילום דובר צה"ל

סמ״ר חן דרשר היא מצטיינת החטיבה הצפונית של אוגדת עזה. דרשר היא סמלת חמ"ל תצפיות בנחל עוז. במסגרת תפקידה היא אחראית לרכז ולתכלל את המשמרת ואת האירועים הקורים בגזרה בחמ"ל. דרשר מספרת: "התפקיד שלי מאוד משמעותי. חמ"ל תצפיות יכול למנוע אירוע בגזרה ולסכל חדירות לשטח הארץ. בנוסף החמ"ל נותן מידע לכל הכוחות ובכך שומר על בטחון התושבים". היא חתמה קבע בתפקיד מכיוון שרצתה להמשיך ולתרום. "אני מאוד נהנית בתפקיד ורציתי להמשיך בו", היא אומרת.

בן ציון אינגילוב. צילום דובר צה"ל

בן ציון איגלנוב. צילום דובר צה"ל

רב"ט בן ציון איגלנוב, בן 22, הוא מצטיין ראש מח"צ – מנהלת חרדים צבאית באכ"א. הוא נשוי ואב לילדה, הוא תושב פתח תקווה. הוא משרת כרכז מתגייסים חרדים לצה"ל למסלול 'מגן' (מסלול עורפי לחיילים חרדים). על תפקידו בנצי מספר: "בתפקידי אני זוכה לעזור לאנשים רבים, ומוביל אותם לדרך של הצלחה בחיים. אני מנגיש את המידע ומסייע למתגייסים בהליך הגיוס, החל מהיותם מלש"בים עד לשלב השיבוץ ליחידה במסלול החרדי בצה"ל. מה שהוביל אותי להצטיינות בתפקיד, זה שאני שם את כל הלב בתפקיד, ואני מרגיש כי במסגרת התפקיד יחד עם כל המנהלת אני מסייע לאנשים רבים. השאיפה שלי היא שבסוף השירות אסתכל לאחור ואדע שהוא עזר לאנשים רבים".

שיר פרי. צילום דובר צה"ל

שיר פרי. צילום דובר צה"ל

רב"ט שיר פרי היא מצטיינת ראש אכ"א. היא משרתת כמשקית ולת"ם בענף תכנון כ"א מילואים, מתגוררת בפתח תקווה, והיא בת 20. היא התגייסה לצה"ל ביולי 2017. עשתה טירונות בעיר הבה"דים וקורס רכזי מתגייסים ולאחר מכן עברה לתל השומר למרכז השירות לחיילי המילואים כנציגת שירות במוקד המילואים. לאחר 8 חודשים בערך קודמה לתפקיד של מש"קית ולת"ם. בתקופה הנוכחית היא בתהליך כניסה לשרות קבע באוגדה 340.
ולת"ם הינן ועדות שמתכנסות בשביל לעזור לחיילי מילואים שלא יכולים להגיע לצו שלהם מסיבות של לימודים או עבודה. על תפקידה מספרת: "מתכנסת וועדה שאני נוכחת בה, עם גורמים נוספים. התפקיד והשירות בכלל העניק לי יכולת ניהול ולקיחת אחריות, שאלו כלים שיעזרו לי גם אחרי הצבא באזרחות, וגם אמונה בעצמי ובהישגים שאני יכולה להגיע אליהם".

מריה קונין. צילום דובר צה"ל

מריה קונין. צילום דובר צה"ל

טוראית מריה קונין, היא מצטיינת מח"ט נח"ל. היא משרתת כמש"קית שלישות במפח"ט נח"ל, ומתגוררת בפתח תקווה. היא למדה בתיכון אחד העם שם הרחיבה כימיה וביולוגיה, היא התנדבה בתנועת הנוער העובד והלומד ולפני גיוסה הייתה בשנת שירות במסגרת התנועה, גרה בחיפה והתנדבה בפרדס חנה. מריה קיבלה פטור רפואי משירות בצה"ל אך בחרה להתנדב לשירות. "עשיתי את זה כי היה לי חשוב, אני ציונית ואוהבת את המדינה, מבחינתי לא הייתה אופציה לא להתגייס". על אות ההצטיינות שקילבה ממפקד החטיבה אמרה: "אני מגדילה ראש ומנסה לעשות את עבודתי מעבר לפקודות ולמטלות, אני מנסה לעזור לאנשים כמה שאפשר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גילה

    יש לכם עוד חייל מצטיין רם היברט גדוד ארז עוטף ירושלים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וגם ספורטאי שנה שלישית אלוף ישראל בפאוור ליפטינג למה לא הכנסתם אותו לרשימה?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר