התחנה במבצע קדש. צילום זאב שטרן
התחנה במבצע קדש. צילום זאב שטרן

בניית התחנה המרכזית החדשה תחל בקיץ, התחנה הזמנית תחל לפעול בקרוב

התחנה החדשה תיבנה על שטח התחנה הישנה ברחוב אורלוב, ותכלול מגדל משרדים, מתחם מסעדות ובתי קפה וחניון לטובת נוסעי הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 16.5.19 08:18

בניית התחנה המרכזית החדשה על שטח התחנה הנוכחית צפויה להתחיל בקיץ הקרוב, כך ציינו בעירייה, אך טרם ציינו מועדים מדויקים לתחילת העבודות. בשל הקמת התחנה, הצפי הוא שבשבועות הקרובים תחל פעילות התחנה הזמנית במתחם שבין הרחובות גיסין ומבצע קדש, שאמורה לשמש כתחנה זמנית למשך ארבע שנים, עד תום בניית התחנה החדשה.

כזכור, התחנה המרכזית הישנה של פתח תקוה הוקמה ב-1957 והינה בפועל מגרש חנייה גדול המשמש כתחנת קצה לקווי אוטובוס, בדומה לתחנות אחרות שנבנו באותה התקופה. עם השנים הפכה העיר ממושבה קטנה לעיר מרכזית, והתחנה המרכזית כבר אינה מתאימה לצרכיה. לפיכך הוחלט על הקמת תחנה חדשה בשטח התחנה הישנה, שתכלול גם חנויות, מסעדות ובתי קפה. התחנה החדשה תכלול קווים עירוניים ובין עירוניים וחניון חנה וסע עם 700 מקומות חניה שמיועדים לנוסעי הרכבת הקלה. בנוסף תכלול התחנה מגדל משרדים בן כ-12,000 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של כ-7,000 מ"ר.

תחנה מרכזית. צילום זאב שטרן

התחנה מרכזית הישנה. צילום זאב שטרן

"אנו עושים בעיר מהפכה של ממש בתחום התחבורה. אנו בשיאן של עבודות רבות שבסופן תושבי העיר ייהנו מתחבורה ציבורית נוחה ונגישה. בנוסף, אנו רוצים לקדם את בניית התחנה המרכזית החדשה ברחוב אורלוב ולספק לתושבי העיר והסביבה תחנה מרכזית חדשיה ומודרנית, נוחה ונגישה", אומר ראש העיר רמי גרינברג, "באופן זמני נפעיל את המסוף הזמני ברחוב מבצע קדש, במקום עליו החליט משרד התחבורה, ונעשה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה באיכות חיי התושבים. בסופו של תהליך נזכה לתחנה מרכזית חדשה ומודרנית, כפי שראוי לעיר בסדר גודל כמו פתח תקוה".
בעירייה מציינים כי בזמן העבודות, ובמהלך הפעלת התחנה הזמנית ברחוב גיסין, זרימת התנועה בגיסין תישאר כפי שהייתה מאחר ותנועת האוטובוסים תהיה דרך הרחובות מבצע קדש ובר כוכבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסקה

    ובאילו רחובות יסעו האוטובוסים, והרכבים הפרטיים לחניון התחנה החדשה????????

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר