יהודה דרור מירוץ פתח תקוה צילום זאב שטרן
יהודה דרור מירוץ פתח תקוה צילום זאב שטרן

ההחלמה מהסרטן והשיחות עם רמי גרינברג: הסיפור המרגש שמאחורי מרוץ הלילה הראשון של פתח תקוה

כשיהודה דרור חלה בסרטן, רמי גרינברג, אז עדיין חבר מועצה, שמר איתו על קשר. דרור נותח, ואחרי תקופת החלמה ארוכה, החל לרוץ. כשגרינברג נבחר דרור הציע לו לקיים מרוץ לילה בפתח תקוה וגרינברג נרתם לנושא. ביום חמישי הקרוב יוזנק מרוץ הלילה הראשון של פתח תקוה

פורסם בתאריך: 31.5.19 11:46

לראשונה בהיסטוריה שלה, מצטרפת פתח תקוה אל רשימת הערים שמקיימות מרוץ לילה. בפתח תקוה יתקיים המרוץ בשבוע הבא, יום חמישי ה-6.6. ההזנקה תתקיים החל משעה 19:30, מרחוב ז'בוטינסקי סמוך לפארק הגדול על שם יצחק אוחיון. במרוץ יתקיימו ארבעה מקצים בהתאם לגילאי המשתתפים: מרוץ 10 ק"מ – מקצה תחרותי המיועד למשתתפים מגיל 16, מרוץ 5 ק"מ – מקצה תחרותי המיועד למשתתפים מגיל 14, מרוץ 3 ק"מ מקצה תחרותי המיועד למשתתפים מעל גיל 8 ומרוץ 800 מטר – מקצה עממי המיועד למשתתפים מגיל 5 ומעלה. לנעלי הרצים יחוברו צמידי לב ייחודים וזוהרים.
אירוע הספורט הגדול הזה מתקיים ביוזמת העירייה ובחירת המסלולים נעשתה על ידי אגף הספורט בליווי איגוד האתלטיקה במטרה לבנות חווית ריצה מקסימלית ומהנה. מסלולי הריצה יעברו בצירים מרכזיים בעיר. בפארק הגדול, ממנו יוזנקו המקצים, יוקמו מספר מתחמים שונים ביניהם מתחם הרישום וחלוקת הערכות, מתחם הEXPO- , הבמה המרכזית ומתחם פעילויות לכל המשפחה.
# # #
רבים מתרגשים לקראת המרוץ הראשון בפתח תקוה, אבל לא רבים יודעים שמי שחלם לקיים מרוץ בעיר ויש לו חלק גדול בכך שהחלום הפך למציאות, הוא יהודה דרור. לפני שנתיים חלה דרור במחלת הסרטן ואחרי ניתוח שעשה בחו"ל, תקופת החלמה קשה, דיכאונות ובעיות נוספות, יצר קשר עם ראש העירייה, רמי גרינברג, מספר שבועות אחרי שנבחר, וביקש ממנו לקיים מרוץ בפתח תקוה. גרינברג נתן את ברכת הדרך, וביום חמישי כ-5,000 איש ירוצו לראשונה ברחבי העיר.
"את הסרטן גילו לי בגיל 50", מספר יהודה. "אני הייתי אדם לא קטן, שקלתי 87 קילו, אהבתי לאכול בשר ולקראת יום הולדת 50, שלחו אותי מהעבודה לבדיקות 'סקר מנהלים'. הרופאה התחילה לשאול אותי כל מיני שאלות אישיות והסתבר שיש לי גוש. שלחו אותי לבית החולים ופה מבחינתי התחיל הסרט. זאת תחושה מוזרה שקשה להסביר, הסתובבתי בבית החולים כמו פסיכוטי הלוך וחזור ללא רגע שקט, שיתפתי בסוד ובמה שעובר עלי רק את אשתי, ואז הרופא נכנס ואומר את מה שאף אחד לא רוצה לשמוע: 'אתה חולה במחלה'. הוא אמר את זה בלי למצמץ והמשיך והסביר לי שאני צריך להתחיל סדרה של טיפולי כימו, דבר שמיד סירבתי לו".
למה?
"יש לי ילדה קטנה ולא הסכמתי שהמשפחה תראה אותי במצב כזה. טיפולי הכימו לא עושים טוב לבנאדם. התחלתי לברר לגבי אלטרנטיבות אחרות ואמרו לי שניתן לעשות ניתוח, אך מאחר וזה במצב מתקדם, לא ניתן לעשות זאת בארץ".
דרור התחיל ללמוד את הנושא, קרא חומר באינטרנט, חקר ובדק ולבסוף מצא מנתח בארצות הברית שעושה את הניתוח בעלות של 150 אלף דולר. "נסעתי לניתוח בליווי אשתי עדנה ואחי יגאל שליווה אותי בכל התהליך. זה תהליך לא פשוט, הניתוח נמשך כתשע שעות, שבסופו עברתי החלמה של כמעט שלושה חודשים בארצות הברית. הניתוח היה מאוד קשה והתעוררתי למציאות אחרת לחלוטין. פתאום אני מבין שאני לא אותו אדם. ראיתי רק שחור ולא הצלחתי לראות את האור והייתי מאוד פסימי. ואז מתחילים תהליך שיקום. שזה אומר תזונה נכונה ולעבור לאורח חיים בריא יותר. שקלתי 87 קילו וירדתי ל־72 ולאט לאט אחרי שנה, שנה וחצי מאוד קשות בהן הייתי בדיכאון והגוף נכנס לטראומה, התחלתי לראות איפה נקודות האור. ההתמודדות עם הסרטן הפכה אותי למודע יותר להיבטים של החיים אליהם לא הייתי מודע קודם לכן. התרכזתי יחד עם משפחתי ואשתי בכוחות החדשים שנמצאו בתוכי ולמדתי לקבל את העובדה שיש לי גם חולשות".
ואיך עושים את זה?
"אחד הדברים זה היה ספורט. ברגע שהתחלתי לרוץ, התחלתי להרגיש יותר טוב. לקחתי על עצמי לרוץ 100 מטר והתקדמתי והגעתי ל-5,000. התחלתי להשתתף במרוצים אפילו לקחתי כמה גביעים בארץ. התחלתי לשתף אנשים במה שעברתי, אמרתי להם כמה חשוב ללכת לעשות בדיקות ולשמור על אורח חיים בריא".
ואיך נוצר הקשר עם רמי גרינברג?
"את רמי לא הכרתי לפני הבחירות בצורה אישית. ידעתי שהוא חבר מועצה, מידי פעם היינו נפגשים בעיר, שלום שלום ולא יותר. כשחליתי ונסעתי לחו"ל זה נודע לו מחבר משותף והוא התקשר לארצות הברית. בהתחלה הייתי מאוד מופתע ולא חשבתי שחבר מועצה ירים לי טלפון. הוא התקשר כמעט מידי יום, שאל לשלומי, אם אני צריך משהו וזה לא היה מובן מאליו. לפני שהוא נבחר לראשות העיר, שאלתי אותו אם יש סיכוי שיהיה מרוץ פתח תקווה אחרי שהוא ייבחר, הוא ישר אמר שהוא יעשה. כשפניתי לראש העיר הקודם, הוא לא הסכים ואמר שאין לו כסף. שבוע אחרי שרמי נבחר, הגעתי אליו ללשכה, הראיתי לו את תכניות העבודה של המרוץ, הוא נתן לי את הטלפון של הילה שבתאי מנהלת אגף הספורט, היא ישבה איתי והתחלנו לעבוד על התכניות, לקבוע יעדים ואיפה יהיו המסלולים וכו'. אני נכנסתי לזה בהתנדבות מלאה, כדי להרים את המרוץ לטובת התושבים".

נקודת הזינוק והסיום של מרוץ פתח תקוה צילום דוברות העירייה

נקודת הזינוק והסיום של מרוץ פתח תקוה צילום דוברות העירייה

למה כל כך חשוב לך שיהיה מרוץ בפתח תקוה?
"קודם כל כי בכל הארץ יש מרוץ לילה, מאילת בדרום ועד קריית שמונה בצפון, ולא היה ברור לי למה בעיר כמו פתח תקווה זה לא קיים. המרוץ זה משהו שמאחד את כל התושבים, זה יוצר מודעות לספורט ולבריאות ולצד זה שאני מקדם את הנושא של המרוץ, אני משוחח עם אנשים ומבקש מהם ללכת לעשות בדיקות שגרתיות. אני כל החיים הייתי עסוק רק בעצמי, איך לרוץ ולקנות עוד דירה, להחליף את האוטו ולעשות כסף ופתאום זה בא ומוריד אותך לקרקע. אתה מבין שהחיים הם קצת אחרת ממה שאתה חושב והעשייה הציבורית ממלאת אותי. אני נפגש עם אנשים שחולים במחלה, מדבר איתם, מסביר להם מה ההשלכות ומה ניתן לעשות ומבחינתי הדברים החומרניים היום הם הרבה פחות חשובים מהעבר".

יהודה דרור מירוץ פתח תקוה צילום זאב שטרן

יהודה דרור מירוץ פתח תקוה צילום זאב שטרן

"אחד הדברים זה היה ספורט. ברגע שהתחלתי לרוץ, התחלתי להרגיש יותר טוב. לקחתי על עצמי לרוץ 100 מטר והתקדמתי והגעתי ל-5,000. התחלתי להשתתף במרוצים אפילו לקחתי כמה גביעים בארץ"

# # #
מאז השיקום, משקיע דרור את מלוא מרוצה בקידום תחום הספורט. הוא הקים קבוצת ריצה בשכונת נווה גן ובאם המושבות, תומך בחולי סרטן ומלווה אותם בשיחות והכוונה על מנת שיסתכלו קדימה ולא ייפלו כמו שהיה אצלו. "מעבר לתקווה ומעבר לכך שהשיחות מחזקות את שני הצדדים, זה נותן לי תחושה של עשייה חיובית, עשייה חברתית. וכמובן שהכרתי חברים חדשים. אני נמצא כל הזמן בתוך זה, אני חוקר את התחום כמה שיותר ומסתכל קדימה".
מי ירוץ איתך?
"כ- 30 חבר'ה מקבוצת הריצה בנווה גן ובאם המושבות, המשפחה שלי, אחי, אשתי, וכמובן הבת שלי. לשמחתי הצלחנו להביא די הרבה משתתפים ואני מאמין שנגיע ל-5,000 איש".
עכשיו כשהמרוץ יוצא לדרך, מה השלב הבא מבחינתך?
"אחרי שהצלחתי להשיג את היעד הזה ואני מקווה שזה יהפוך למסורת, אני ממשיך לחפש יעד חדש לטובת תושבי העיר".

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

# # #
"אני מכיר את יהודה שנים רבות", מספר רמי גרינברג. "היה לו סיפור אישי לא פשוט ובתור חבר מועצת העיר פניתי אליו לראות איך אפשר לסייע לו באופן אישי ומאז נוצר קשר. בהחלט הקשר נסוב סביב הרבה דברים שהם לרווחת תושבי פתח תקווה. על מרוץ לילה בפתח תקוה הוא דיבר איתי מספר פעמים. לשמחתי הנושא הזה הבשיל כשנבחרתי לראשות העיר, נפגשנו שוב והפעם כשהייתה היכולת הוצאנו את זה לפועל תוך זמן קצר ומהיר והרמנו מרוץ איכותי. מאוד חשוב לי לשמוע את התושבים ולהיות מחובר לשטח".
על המרוץ אומר גרינברג: "לראשונה יתקיים בעיר פתח תקוה מרוץ לילה שיעמיד את העיר פתח תקוה בשורה ראשונה עם הערים המובילות בארץ בענף הספורט. מרוץ הלילה יהיה אירוע הספורט הגדול ביותר בעיר ויאפשר לכל חובב ספורט או אצן מקצועי לקחת חלק ולהשתתף. אני מזמין את כולם לקחת חלק במרוץ לילה ספורטיבי וחגיגי".
מנהלת אגף הספורט בעיריית פתח תקוה, הילה שבתאי: "ההחלטה להפיק את מרוץ הלילה הינה חלק מחזון הספורט בעיר, היענות לביקוש הרב של התושבים, וכחלק מחזון ראש העיר לחבר את העיר לגל מרוצי הלילה ברחבי העולם.
לכמה אנשים אתם מצפים?
"הציפייה שלנו היא שהמרוץ הזה יביא כ־10,000 רצים, אורחים ומעודדים, ושיחד ניצור מסורת תרבותית ספורטיבית שתפתח דלת לעוד אירועים ספורטיביים גדולים ומובילים בעיר".
ההרשמה מראש בתשלום ומתבצעת באתר: http://ptnightrun.co.il/, כל משתתף יקבל ערכת ריצה הכוללת: חולצה מנדפת זיעה, שבב מדידה, בקבוק מים וצמיד זוהר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר