מרוץ הלילה של פתח תקוה. צילום זאב שטרן
מרוץ הלילה של פתח תקוה. צילום זאב שטרן

אלפים השתתפו במרוץ הלילה של פתח תקוה: צפו בסרטונים ובתמונות

מירוץ הלילה הראשון של פתח תקוה היה הצלחה גדולה. רחובות רבים וצירי תנועה ראשיים בפתח תקוה נסגרו לטובת המירוץ. איימרו אלמיה ניצח במקצה לעשרה ק"מ, צפו במנצח

פורסם בתאריך: 6.6.19 12:39

עדכון אחרון: 7.6.19 08:30

יום שישי, 08:00 – שלב הסיכומים: אלפים רבים של אנשים השתתפו  במירוץ הלילה הראשון של פתח תקוה ונהנו מארגון וסדר מעולים ומאווירה מדהימה. בכך הצטרפה פתח תקוה רשמית לרשימת הערים המקיימות מרוצי לילה ותמשיך את המסורת גם לשנים הבאות.
אלפי הרצים, שלנעליהם חוברו צמידי לד ייחודים וזוהרים האירו את רחובות העיר והפכו את החוויה הספורטיבית למראה מרהיב.

יריית הזינוק ניתנה על ידי ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, סמוך לפארק הגדול בעיר. כאשר קרוב ל-6,000 רצים התחרו במקצים השונים, ואלפים נוספים ליוו אותו בצידי המסלולים. במסגרת המרוץ התקיימו ארבעה מקצים, שלושה תחרותיים עד 10 ק"מ ואחד עממי לכל המשפחה. אירוע הספורט, המתקיים ביוזמת אגף הספורט בעיריית פתח תקוה בניהולה של הילה שבתאי, הפך הערב למסורת שתתקיים מדי שנה בתחילת הקיץ. לצד מסלולי הריצה נערך גם הפנינג ספורטיבי וחוויתי לכל המשפחה.


.
כ- 300 רצו במסגרת המיזם החברתי שנוצר במיוחד לרגל המרוץ – "רצים עם גיבורים", אשר חיבר בין רצים עם מוגבלויות ממספר עמותות (בניהן: "איתן – כל אחד יכול", "אחים גדולים" ועוד) לרצים מנוסים, אשר רצו בצוותים. מעל 50 רצים מקבוצות ריצה שונות לעיוורים ולקויי ראייה מרחבי הארץ, לקחו חלק במיזם ורצו קשורים יד ביד עם רצים מתנדבים. היום גם מציינים ברחבי הארץ את ה"בליינד דיי", יום ההזדהות עם אנשים עיוורים ובעלי לקויות ראייה.

22:45 – בטקס מיוחד הוכתרו מנצחי כל המיקצים של המירוץ.

הזוכה במקצה 10 ק"מ בקרב הגברים – איימרו אלמיה
הזוכה במקצה 10 ק"מ בקרב הנשים – ענת שאבי

צפו בטקס:

22:30 – הסתיים המירוץ שהיה הצלחה גדולה והשתתפו בו אלפי אנשים. איימרו אלמיה ניצח במקצה הארוך ביותר – לעשרה ק"מ בזמן של 31 דקות.

צפו במנצח:

21:00 – גם המיקצים ל-3, 5 ו-10 ק"מ הוזנקו לפי התכנית, המירוץ מהווה הצלחה גדולה, אלפים רבים משתתפים בו.

19:30 – מירוץ פתח תקוה יצא לדרך. המרוץ הראשון שהוזנק הוא של 800 מטרים.

17:00 – במגן דוד אדום ערוכים לאבטח רפואית את המרוץ. כוחות מד"א הכוללים חובשים, פראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה, יאבטחו רפואית הערב (ה') את אלפי הרצים שישתתפו במרוץ הלילה של פתח תקווה. כוחות מגן דוד אדום פרושים לאורך כל המסלולים, באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א ובמרפאה וזאת על מנת לאפשר את קיומו של המרוץ בבטחה, וכדי להעניק טיפול רפואי בשטח למי שיזדקק לכך.

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים: "כוחות מגן דוד אדום במרחב ירקון מתורגלים באבטחת אירועים גדולים מסוג זה, וערוכים מבעוד מועד לטפל בכל מי שיזדקק לכך. החובשים והפראמדיקים של מד"א פרושים לאורך המסלול עם כל הציוד הרפואי הנדרש. אני מאחל לכל המשתתפים ריצה בטוחה ומהנה".

צפו בתמונות ובסרטונים מהמירוץ:

 

 

 

 

ראש העיר רמי גרינברג מזניק את המרוץ. צילום זאב שטרן

 

מרוץ הלילה של פתח תקוה. צילום זאב שטרן

12:40 לקראת מירוץ הלילה הראשון של פתח תקוה, שיתקיים היום, יום חמישי, הודיעה משטרת ישראל אילו כבישים ייסגרו, בהם גם כבישים מרכזיים.

מירוץ "לילה לבן" ייערך בין השעות 17:30 ועד 23:30.

להלן הסדרי התנועה במהלך המירוץ;

• רח' ז'בוטינסקי למזרח ייחסם מרח' הסיבים. התנועה תופנה לרח' הסיבים לכיוון דרום ותתאפשר יציאה מרח' הסיבים מערבה לז'בוטינסקי.
• רח' ז'בוטינסקי למערב ייחסם מרח' אורלוב. התנועה תופנה מאורלוב לכיוון ז'בוטינסקי למזרח ותתאפשר הפנייה שמאלה לכצנלסון וימינה לאורלוב.
• רח' הרב משה מלכה לדרום ייחסם בצומת גרינשפן. התנועה תופנה לגרינשפן מזרח.
• לא תתאפשר תנועת כלי רכב לאורך כל רח' יצחק רבין, מרח' ז'בוטינסקי ועד כביש 471 (מחלף אונו). הרחובות הבאים על ציר רבין ייסגרו לתנועת כלי רכב: העצמאות, חייקה גרוסמן, אבי אורן, טובה ושמשון, דגניה ותוצרת הארץ.
• פינת הרח' קפלן-ז'בוטינסקי תיחסם לתנועת כלי רכב לכיוון צפון. התנועה תופנה מזרחה לרח' הצוערים. הפנייה ימינה לז'בוטינסקי תתאפשר לתחבורה ציבורית בלבד.
• לא תתאפשר פנייה צפונה לכיוון רח' רבין לבאים מכביש 471 למחלף אונו מזרח. כן תתאפשר הפנייה שמאלה לקרית אונו או פניית פרסה לכביש 471 לכיוון מזרח למחלף גת רימון.
• פינת הרח' דנמרק-ז'בוטינסקי ייחסם לתנועה צפונה. התנועה תוכוון לרח' דנמרק לדרום.
• פינת הרח' דנקנר-ז'בוטינסקי תיחסם לתנועה לכיוון מערב. הבאים מפינת הרח' דנקנר-ז'בוטינסקי יורשו לפנות מזרחה בלבד.
• רח' השחם וז'בוטינסקי ייחסמו ולא תתאפשר יציאה לרח' ז'בוטינסקי. כן תתאפשר יציאה בניגוד לרח' שחם/שוהם.
• לא תתאפשר יציאה דרומה לז'בוטינסקי בפינת הרח' משה דיין-ז'בוטינסקי.
• לא תתאפשר יציאה לז'בוטינסקי מחניון הקניון בפינת הרח' בזל-ז'בוטינסקי.
• לא תתאפשר יציאה לרח' ז'בוטינסקי בפינת הרח' מוטה גור-ז'בוטינסקי.
• הכניסה ליכין סנטר מרח' רבין תהיה רק מרח' הסיבים/גבעת שמואל.
• לבאים מקרית אונו לכיוון פ"ת (דרך רבין), הציר יהיה חסום ותתאפשר ירידה לכביש 471 למזרח או למערב.

בין השעות 19:30 ועד 23:00 כביש 471 ייסגר לתנועת כלי רכב, ממחלף גת רימון ועד מחלף קרית אונו. התנועה תופנה צפונה לכיוון פ"ת לרח' זרובבל או דרומה במחלף גת רימון. רח' זרובבל ייחסם לתנועת כלי רכב בירידה לכביש 471 למערב. תתאפשר נסיעה ישירות לגת רימון או שמאלה לכביש 471 למזרח.

ציבור הנהגים מתבקש לפנות לדרכים חלופיות, להיעזר בתוכנת ה-waze ולהישמע להוראות השוטרים שיהיו פרוסים ויסייעו בהכוונת התנועה.

 

לפני כחודש פרסמה העירייה את פרטי המרוץ:

המירוץ כולל מקצי עשרה קילומטרים, חמישה קילומטרים, שלושה קילומטרים ומקצה 800 מטר לילדים מגיל 5. משעה 17:30 יפעל מתחם האקספו בפארק הגדול על שמו של יצחק אוחיון, ובשעה 22:30 יוכרזו המנצחים.

שעות הזנקת המרוץ (על פי אתר המרוץ):

800 מטר – 19:30

3 ק"מ – 20:00

5 ק"מ – 20:55

10 ק"מ – 20:45

בשעה 22:30 יוכרזו המנצחים.

שאטלים ייצאו מחניון אצטדיון המושבה ואליו בין השעות 17:00-23:30. פרטים באתר המרוץ

המסלולים של המרוץ בעיר עוברים בעיקר באזורי התעשייה. כך למשל מירוץ ה-5 קילומטר יצא מהפארק הגדול, ימשיך על כביש ז'בוטינסקי לכיוון קריית אריה, ואז יכנס דרך רחובות אזור התעשייה, כמו רחובות היצירה, יגיע כפיים ואבשלום גיסין, ואז יתחבר חזרה ברחוב הרב מלכה. מסלול העשרה קילומטרים יעשה מסלול דומה, אך ימשיך על רחוב גיסין עד לרחוב רבניצקי באזור התעשיה סגולה, שם יבצעו הרצים חיבור לרחוב יוסף ספיר ומשם לרחוב אורלוב ועד לקו הסיום בפארק הגדול.

במסגרת המרוץ יתקיים פרוייקט ייחודי "רצים עם גיבורים" – במסגרתו רצים מנוסים יצוותו לרצים עם מוגבלויות וירצו עמם עד לסיום המרוץ.

כמו כן, באתר העירוני החלה ההרשמה למירוץ, ומחיר של מקצה 10 קילומטרים יעלה 90 שקלים, מקצה 5 קילומטרים יעלה 80 שקלים, מקצה 3 קילומטרים יעלה 70 שקלים. מקצה הילדים יעלה 45 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אורי הרף

    מצ"ב התנועה בעיר מתחת לכל ביקורת! העבודות בזבוטינסקי ואורלוב. מדוע חסמו צמתים? שיגמרו לבצע העבודות בקטעים משני עברי הצומת וכשיסימו יכשירו מעבר על יד ויחברו את הקטעים המוגמרים. לכו ללמוד איך עובדים בארה" ב. קבלן מקבל פרויקט עם תאריך סיום ולוקח קבלני משנה שיעבדו על הקטעים. כך העבודות לא יסתיימו לעולם!!

  2. פולינה

    איך אמורים לחזור הביתה עובדי הקניון הגדול ביום המרוץ ? שנסגר ב 22 בלילה ?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפשר מפה של הרחובות שיסגרו לתנועה במרוץ הלילה?

  4. גי הגדול

    מרוץ מיותר למה לא רצים בםארק הירקון בלי להפריע לאחרים אנשים שלא קשורים יעמדו שעות בפקקים סתם בשביל שכמה דבילים ירוצו בכביש ועוד יעלה למשלם המיסים ים של כסף על משטרה ועוד המון מעורבים. מה הבעיה לרוץ בפארק הירקון.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר