אורי אהד, רמי גרינברג. צילום גדי אהד, זאב שטרן

אהד תוקף את גרינברג: האמירה שהוא ירש גירעון אינה נכונה. גרינברג: עצרו תמיכות כי לא היה כסף

אחרי שרמי גרינברג הודיע שהארנונה לא תעלה למרות שקיבל בירושה גירעון, אורי אהד אומר: "כבר שנים שהעירייה מסיימת בעודף". גרינברג עונה: "יש חוב לחברה לפיתוח בגין האגם"

פורסם בתאריך: 6.6.19 07:38

בסיעת הביצועיסטים תקפו הבוקר את רמי גרינברג. אתמול הודיע גרינברג כי לא יעלה את הארנונה ב-2020, גם לא בשיעור העדכון האוטומטי עליו החליט מזרד הפנים בשיעור של 2.58 אחוז. בדבריו ציין גרינברג כי ירש גירעון מהקדנציה הקודמת. יו"ר סיעת הביצועיסטים, אורי אהד, טוען כי מדובר באמירה שגויה, זאת מאחר והעירייה סיימה את שנת 2018 בעודף של שני מיליון שקלים.
גרינברג ציין גם כי לנוכח הגירעון, עיריית פתח תקוה נוקטת פעולות רבות של התייעלות לסגירת הגירעון, אך לא על חשבון התושבים, ולפיכך הוא אינו מעדכן את הארנונה. מנגד, הציג היום אורי אהד מסמך לפיו העירייה סיימה את שנת 2018 בעודף של 2.057 מיליון שקלים. "על פי הדוח, שמתייחס לשנת 2018, העירייה סיימה את השנה בעודף, בעוד שרמי טוען שהוא קיבל גירעון", אומר אורי אהד, "צריך להבין שהעירייה כבר שנים רבות לא הייתה בגירעון. במרבית השנים העירייה מסיימת בתקציב מאוזן ובחלק מהמקרים היא מסיימת בעודף. באופן חד משמעי לא היה גירעון. באחת מישיבות המועצה ביקשתי נתונים לגבי שנת 2018, ורמי פשוט לא נותן לגזברית לדבר. שנת 2018 הסתיימה בעודף של יותר משני מיליון שקלים. הסיבות שהוא מציג את הדברים כך, היא קודם כל כדי להראות כאילו הוא הצליח להוציא את העירייה מגירעון, ומעבר לכך הוא לא רוצה להוריד ארנונה, ואפשר להוריד ארנונה. אין לנו התנגדות לכך שלא מעדכנים את הארנונה, אך לפחות שלא יגידו שמורידים ארנונה כי זה לא נכון, ומה שעושים זה לא מעדכנים אותה. בפועל אפשר להפחית ארנונה בגלל מספר סיבות, גם בשל היותה של העיר פתח תקווה עיר איתנה, סכומי כסף גדולים שנכנסים לעירייה ממיתב וממתחמי הבניה של אינטל ושל שופ טיים ובשל סיבות נוספות".
רמי גרינברג מסר בתגובה: "אין עירייה בישראל שיכולה לסיים את התקציב שלה בגירעון. ברגע שרואים שאין כסף אז עוצרים הכל כדי לא להיכנס לגירעון. לכן אסור שתקציב יסתיים בגירעון. השאלה היא מה נבלם כדי להגיע למצב כזה שלא נסיים בגירעון. לכן לא שילמנו תמיכות כי לא היה כסף. קיזזנו מהתמיכות כדי לא לסיים בגירעון. כשנכנסתי לתפקידי אמרו ל שאין כסף לתמיכות, ובגלל זה לא שילמנו. פשוט לא היה כסף. זה לא שעשיתי הוקוס פוקוס והבאתי עוד כספים, אלא פשוט עצרתי תמיכות, זה הדבר הראשון שעשיתי. מעבר לכך, את תקציב 2019 בונים על בסיס תקציב 2018, ומוסיפים לו עשרה אחוזים בגין התייקרויות. במהלך בניית התקציב ראינו שיש פער בין ההוצאות להכנסות של קרוב ל-100 מיליון שקלים. זה לא אמור לקרות. זה אומר שבשנת 2018 השתוללו והוציאו כספים רבים ומיותרים על קליטת עובדים ושעות כוננות לעובדים. כדי לצמצם את הפער הזה ועשיתי חיתוך בהוצאות. בנוסף, יש חוב לחברה לפיתוח בסך של 30 מיליון שקלים בגין האגם בפארק הגדול. זה פרויקט שהגיע ל-80 מיליון שקלים, ועדיין לא גמרו שם את העבודה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכאל אלבוים.

    רמי גרינברג- ראש העיר שלנו
    ראש העיר הראשון של פ"ת שמוריד מנטל הארנונה
    נקודה,

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר