עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

בשורה התחתונה: הארנונה ב-2020 תעלה ב-2.2 אחוז

אורי אהד אמר השבוע שהפרסומים של רמי גרינברג לפיהם הארנונה תופחת אינם נכונים, גרינברג ממשיך לטעון שעדכון חלקי הוא הפחתה. מבולבלים? קיראו את הכתבה

פורסם בתאריך: 18.6.19 20:00

חבר המועצה וסיעת הביצועיסטים, אורי אהד, אומר שהפרסומים של ראש העירייה רמי גרינברג בנושא הפחתת הארנונה בשנת 2020 אינם נכונים ומטעים את הציבור. אהד אומר שבפועל הארנונה תעלה ולא תופחת. "רמי גרינברג שיקר ומשקר לתושבים. הוא חושב שהציבור מטומטם וזה העניין", אומר אהד. "זכותו של ראש העיר לא להפחית את הארנונה, אבל הוא צריך לבוא ולהסביר לציבור למה, מה מקבלים בתמורה לכך ושיהיה מספיק אמין ואמיץ. בפועל הוא מעלה את הארנונה בשנת 2020 והתושבים ישלמו כ-2.2 אחוז יותר ממה ששילמו בשנת 2019".

אהד מסביר: "העדכון עליו הודיע משרד הפנים הוא אחוז העלאה המינימלי שמאשר משרד הפנים שעומד על 2.58, אפשר להעלות ביותר ואתה גם יכול לא לעלות בכלל ולהוריד. לדוגמא ב-2019 גרינברג הקפיא את הארנונה וזה היה צעד מבורך, מה שמראה שהמילה עדכון אוטומטי היא לא נכונה. אתה לא חייב לעדכן את הארנונה, אתה יכול להקפיא אותה, להפחית אותה וגם יכול להעלות אותה. מה שיעשה גרינברג הוא שהוא יעלה רק ב.2.20 אחוז מתוך העדכון האוטומטי, כלומר ב-0.38 אחוז פחות מהעדכון שעליו הודיע משרד הפנים. אז הוא לא יעלה במלוא גובה העדכון, אבל זו העלאה של הארנונה ולא הפחתה וכך צריך להציג את הדברים" .

בחודש מאי עדכן משרד הפנים את שיעור העלאת תעריפי הארנונה לשנת 2020, שיעמוד על 2.58 אחוז. בשנת 2019 העדכון עמד על 0.32 אחוז בלבד אבל בפתח תקוה החליט גרינברג במהלך מבורך להקפיא את הארנונה ולא להעלות אותה בשיעור שהמליץ משרד הפנים. כשמהלך זה יאושאר על ידי משרד הפנים התושבים יקבלו החזר רטרואקטיבי. במאי, כאשר הודיע משרד הפנים על שיעור ההעלאה ב-2020, הודיע גרינברג שגם ב-2020 תוקפא הארנונה ולא תעלה, והגדיר זאת כהפחתה. כעת מתברר שהארנונה תעלה ב-2020 ב. 2.2 אחוז, שזה אמנם פחות ב-0.38 אחוז משיעור ההעלאה של משרד הפנים, אבל עדיין מדובר בהעלאה. עם זאת גם העלאה שלא בגובה מלוא השיעור שממליץ משרד הפנים היא מהלך מבורך מבחינת התושבים.  מבחינת גרינברג מדובר בהפחתה משום שלאחר העדכון האוטומטי הוא מפחית מגובה הארנונה החדשה.

"זו כבר שנה שנייה שהעירייה לא מעלה את הארנונה, עיריית פתח תקווה ביקשה לגבי שנת 2019 בקשה להפחתה ועדיין זה לא אושר על ידי משרד הפנים בגלל ממשלת המעבר וברגע שזה יאושר באופן סופי, התושבים יקבלו זיכוי רטרואקטיבי על כל שנת 2019", אומר רמי גרינברג. "ב-2020 ביקשנו להפחית בכל מיני תעריפים, כולל ארנונה מגורים לכולם.
ביקשתם להפחית לגמרי או להפחית מגובה העדכון של ה-2.58 אחוזים?
"יש חוק מסודר, אפשר לבקש להפחית או להעלות אין אפשרות להקפיא. העדכון זה מדד, הוא לא קשור לעירייה בכלל, זה עדכון אוטמטי לכל המשק והוא מתעדכן גם בכל מה שקשור למשכורת, למחירי הדלק, מס הכנסה ואין לך לדוגמא אפשרות לא להעלות השכר לעובדים. אנחנו מבקשים להפחית את הארנונה ומפחיתים זו השנה השנייה ברציפות. את ההחלטה להפחית ביקשנו מבלי לדעת מה יהיה המדד. בעיריית פתח תקוה במשך שנים היו מעלים לא רק את המדד, אלא גם את הארנונה, ללא קשר לעדכון".
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה מבקשת ממשרד הפנים הפחתת ארנונה למגורים בשיעור של 0.38%, הפחתה זו לא קשורה לעידכון הארנונה מתוקף תקנות ההסדרים. צו הארנונה המוצע לשנת 2020 משקף הפחתות בארנונה במספר נושאים, הפחתת ארנונה למגורים, הפחתה בשיעור של 0.38% המהווים כ 15% משיעור העדכון עפ"י חוק, כמו כן הפחתה למשרדים גדולים, הפחתה לחברות סטארט אפ, הפחתה לאולפני שידור ועוד, המתאפשרות בעקבות התייעלות של הרשות מקומית. בצו הארנונה של עיריית פתח תקוה רשום שחור על גבי לבן כי העירייה תפחית ארנונה בשנת 2019 וכך גם ב- 2020, הדבר יבוא לידי ביטוי בכיסם של תושבי העיר – והם יקבלו זאת רטרואקטיבית מ- 2019, מיד כמשרד האוצר יאשר זאת – ואין סיבה שלא יעשה זאת. העיכוב קשור בעניין טכני בשל ממשלת המעבר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורי הרף

    אורי אוהד אתה ששמרת על התחת של ברוורמן לא צייצת אפילו פעם אחת שברוורמן העלה בקדנציה אחת שלוש פעמים את הארנונה. וחילק כספים ו מבנים לחרדים. עכשיו כשיש לנו ראש עיר שעושה נפלאות זה מה שמפריע לך?

  2. מיקי

    בשבילי משחקי האחוזים לא אומרים כלום , הפרשנות שלי לאי העלאת הארנונה מתבטא באי שינוי התעריף בשקלים . אפילו באגורה אחת . נא לא לעבוד על התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר