ההפגנה בכיכר. צילום מוטי מילרוד
ההפגנה בכיכר. צילום מוטי מילרוד

אחרי שבג"ץ דחה את העתירה: אלפים מפגינים בכיכר גורן בפתח תקווה סמוך לבית היועמ"ש

עשרות שוטרים מאבטחים בשעה זו את ההפגנה נגד היועמ"ש בכיכר גורן. כבישי הגישה נחסמו. גם השבוע ניצבו מולם תומכי נתניהו

פורסם בתאריך: 12.8.17 21:03

שבוע לאחר ההפגנה הגדולה בכיכר גורן בפתח תקווה, בה לראשונה התייצבו מול אלפי המפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, גם עשרות תומכי ליכוד, חזרו המפגינים לכיכר. מאות בני אדם מתכנסים בכיכר ומוחים באשר להתנהלותו הקלוקלת לטענתם של היועץ בכל הקשור לחקירות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשעה זו מתחילה גם הפגנת תומכי הליכוד הנגדית ולא ברור עדיין כמה תומכי ראש הממשלה יגיעו אליה.

יש לציין כי עשרות שוטרים מאבטחים את האירוע ותושבים מדווחים על פקקי תנועה גדולים באזור. תושבים מספרים כי רק בזכות הנוכחות המשטרתית בשבוע שעבר לא הגיעו המפגינים הניצים לכדי אלימות פיזית, למרות שאלימות מילולית הייתה גם הייתה.

מפגיני הליכוד הערב. צילום מוטי מילרוד

מפגיני הליכוד הערב. צילום מוטי מילרוד

ההפגנה נערכת על רקע עתירתו אתמול (שישי) של יו"ר שכונת כפר גנים וחבר מועצת העיר, צדוק בן משה, נגד קיום ההפגנות. יש לציין כי השופט התורן דחה את הבקשה שלא לאפשר את ההפגנות כבר ממוצאי השבת הזאת וביקש מהמשטרה להגיב עד סוף השבוע. בעתירה נכתב כי ההפגנה פוגעת בחופש התנועה והקניין של אלפי משפחות תושבי השכונה, פוגעת במנוחת התושבים ופוגעת ברגשות התושבים הדתיים. בנוסף נטען כי ההפגנות נערכות ללא רישיון וכי על העירייה והמשטרה לנמק "מדוע לא יפעלו לשמירה על הסדר הציבורי" בכך שימנעו את ההפגנות.

ההפגנה הערב

ההפגנה הערב

כזכור בשבוע שעבר הצטרפה תושבת העיר, יו"ר מפלגת מר"צ, זהבה גלאון, למפגינים נגד היועמ"ש ואמרה: "העם צריך להגיד את דברו. האנשים שמפגינים כאן הם מכל הקשת הפוליטית, וזו הפגנה פוליטית אבל לא הפגנה מפלגתית. לאנשים יש מודעות פוליטית והם רוצים שלטון אחר ולא מושחת, שלטון נקי. אני חושבת שראש הממשלה צריך להשעות את עצמו עד מיצוי החקירות ושהיועמ"ש לממשלה יאיץ את החקירה, כי זה מתמהמה ומתמהמה". באשר לניסיון התושבים להפסיק את ההפגנות הוסיפה: "אני גרה קרוב לכאן, ואני חושבת שתושבים צריכים לכבד סולידאריות של מפגינים. אני חושבת שזה לא בסדר שהם מנסים למנוע את ההפגנה הזו".

השבוע התלוננו סוחרים בקניון גנים כי ההפגנות פוגעות להם בעסקים. רועי ברדה, בעל מסעדת בר סושי 36, אמר: “מה שקורה זה שהלקוחות לא באים לקחת את ההזמנה. בדרך כלל במוצאי שבת יש הרבה הזמנות של אנשים שמתקשרים ומזמינים ובאים לקחת, אבל לאחרונה אף אחד לא מגיע כי הכביש חסום ואי אפשר להיכנס. הלקוחות של ההפגנה הם כאלו שקונים רק מים בסופר או שמביאים שתייה בעצמם. כל ההפגנה הזאת עושה רק נזק. אני כבר שוקל לסגור את העסק במוצאי שבת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר