רחוב שלום קולקר. צילום זאב שטרן
רחוב שלום קולקר. צילום זאב שטרן

תושבים זועמים: העירייה צבעה באדום לבן את המדרכה הלא נכונה

סיפור חלם: תושבים ברחוב קולקר התלוננו כי רכבים חוסמים להם את הכניסה לחניון. העירייה בתגובה צבעה באדום לבן דווקא את המדרכה מעבר לכביש

פורסם בתאריך: 16.8.17 12:25

תושבים ברחוב לייב כץ בעיר זועמים על העירייה כי צבעה לאחרונה את המדרכות ברחוב לאדום לבן ובשל כך הם אינם יכולים לחנות כבשגרה. במכתב ששלחו לעירייה באמצעות עורך הדין רז בן דור הם דורשים כי יחזירו את צבע המדרכות לצבע האפור. התושבים שוקלים אף לפנות לבית המשפט באם העירייה לא תענה לדרישותיהם.

מכתב מובא סיפורם של בני זוג תושבי הרחוב בשנות ה-70 לחייהם, המתגוררים מזה 40 שנה בבניין שברחוב לייב כץ 60-62 פינת שלום קולקר. כל השנים החנו השניים, כמו דיירים נוספים בבניין, את רכביהם בסמוך למדרכה שצמודה לבניין שהייתה בצבע אפור וחופשית לכולם. אלא שבאחד הלילות, ולטענת עורכי דינם של השניים, צבעו מטעם העירייה את אבני השפה במדרכה הסמוכה לבניין בצבעי אדום לבן ללא התראה מוקדמת, באופן שאוסר על כולם לחנות במקום.

בני הזוג פנו לעירייה וביקשו לקבל הסבר לשינוי ואף עתרו לבית המשפט בדרישה לקבל את הסיבה לצביעת המדרכה. לאחר שקיבלו את החומרים עלתה הסיבה לשינוי הדחוף: תושבים בבניין ממול התלוננו בעירייה כי הם אינם יכולים להיכנס לחניון הבניין בו הם מתגוררים מכוון רחוב קולקר כיוון שרכבים החונים ברחוב חוסמים את הכניסה לחניון. הם הציעו לסמן בצד המדרכה שלהם את המדרכות באדום לבן, וכך החנייה שברחוב קולקר תתאפשר רק בצד שממול למדרכה – כלומר, במדרכה שצמודה לבניין של אותם בני זוג מבוגרים, כפי שהיה כל השנים. אלא שכאמור, בפועל המדרכה שנצבעה היא דווקא זו, ולא המדרכה שמעבר לכביש הקרובה לחנייה.

"משלא הוגשה על תלונה ביחס לחנייה בצד המדרכה של מרשיי, לא היה מקום מצד העירייה למנוע את החנייה בצד זה", כתב עורך דין רז בן דור לעירייה. "התנהלות העירייה בהקשר זה היא שערורייתית. עולה ממנה כי העירייה הפרה חובות בסיסיות המוטלות על רשות ציבורית, לרבות החובה לשקול את כל השיקולים הרלוונטיים בטרם החלטה הפוגעת בתושבים ומשנה את המצב הקיים: והחובה לתת זכות טיעון לתושבים הנפגעים מההחלטה – ואין כל ספק כי היא אינה עומדת בשום קריטריון של סבירות ומידתיות הנדרש מרשות ציבורית".

תגובת העירייה: "בעקבות ביקור של סגן מנהלת אגף תנועה ובטיחות (לשעבר) אינג' מאיר שוהם, הוחלט להביא לדיון בפני וועדת תנועה בקשה לסימון תמרור 818 (אדום/לבן) את צדו הדרומי של רחוב קולקר. ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר שרוחב מיסעת הכביש הינו כ-6 מטרים בלבד בכביש דו סטרי עם אפשרות חנייה בשני צדי הכביש, כך שבוודאי לא ניתן לעבור 2 רכבים במקביל. הנושא נדון בוועדת תנועה מקומית שהתקיימה בתאריך ב-20 ביוני 2016 ואושר על פי תרשים שהוכן על ידי אינג' מאיר שוהם. ההחלטה שהתקבלה היתה מקצועית בלבד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר