איציק דיעי. צילום צוריאל עוז ארי
איציק דיעי. צילום צוריאל עוז ארי

סגן ראש העיר, איציק דיעי, מסרב לגלות היכן הוא עובד

דיעי משמש בקדנציה הנוכחית כסגן ללא שכר, לאחר שבקדנציה הקודמת שימש כסגן בשכר. "אני אדם פרטי ולא חייב לגלות במה אני עובד", הוא אומר. בנוסף לכך הודיע כי לאחר הבחירות לכנסת ייקח פסק זמן לחשוב על עתידו

פורסם בתאריך: 2.9.19 12:45

סגן ראש העיר (ללא שכר), איציק דיעי, עשוי לפרוש מתפקידו ומהפוליטיקה לטובת עיסוקים פרטיים לאחר הבחירות לכנסת שיתקיימו החודש. דיעי ציין בתגובה לשאלת מלאבס ולשאלות של פעילים במפלגת הבית היהודי, כי לאחר הבחירות לכנסת ייקח פסק זמן לחשוב על עתידו.
טענה נוספת שהעלו פעילים במפלגה היא שדיעי אינו מוכן לגלות היכן הוא עובד מאז עבר מתפקיד סגן ראש עיר בשכר (בקדנציה הקודמת) לסגן ראש עיר ללא שכר. דיעי כידוע מכהן כיו"ר הבית היהודי בעיר, ובקדנציה הקודמת כיהן כסגן ראש העיר בשכר ומחזיק תיק ההנדסה והחינוך הדתי. כמה חודשים לאחר הבחירות המקומיות הוא מונה לסגן, והחליט לוותר על השכר בשל עיסוקו הפרטי. בקדנציה הנוכחית משמ בנוסף לתקפידו כסגן ראש עיר, גם כראש המינהל הכללי, ראש אגף הפיקוח, ממונה על החינוך הדתי ויו"ר מתנ"ס שמואל הנגיד, כל זאת כאמור, ללא שכר.
"אין כמעט אף אחד בבית היהודי שיכול לבוא ולהגיד במה איציק דיעי עובד, וכל אחד בבית היהודי יגיד משהו אחר", אומר אחד מהפעילים בבית היהודי, "מעבר לכך, אין כמעט אף פעיל שיודע להגיד מה איציק דיעי יעשה אחרי הבחירות לכנסת. יש פה עניין של זכות הציבור לדעת לגבי עיסוקו הנוכחי, מאחר והוא נבחר ציבור וסגן ראש עיר. ברגע שהוא נבחר ציבור הוא חייב להיות חשוף לביקורת ציבורית, זה חלק מהתפקיד ומהאחריות. זה תמוה מאוד שהוא לא מוכן לומר זאת".
בתגובה לפניית מלאבס אומר דיעי: "יש הרבה שמועות לגבי, ואני כרגע עסוק לגבי דבר אחד וזה הבחירות לכנסת. הציעו לי להיות סגן בשכר, אך מאותו הרגע שהתחילה הקדנציה, התעסקתי עם הרבה דברים אחרים ויש לי אחריות כלפי הגופים שאני נמצא איתם, ואי אפשר לעזוב הכל כדי לקבל שכר. אני צריך לשמור על השם שלי. ובמה שאני עוסק אני משאיר לעצמי".
יש שיגידו שחבר מועצה וסגן ראש עיר שאינו מוכן לומר במה הוא עוסק זה נראה תמוה.
"אני משאיר את זה רק לעצמי. אני אדם פרטי ולא חייב לציין במה אני עובד. וכמו שאמרתי אני כרגע עסוק רק בדבר אחד. מתחילת הקדנציה התחלתי לעבוד בנושאים שלא קשורים לפתח תקווה. אם הייתי עצמאי החוק מאפשר לי שתוך חצי שנה לסיים את כל התחייבויותיי, אך בתור שכיר אני לא יכול לעשות זאת".
האם יש לך כוונה לפרוש מהבית היהודי לאחר הבחירות לכנסת?
"אני נותן כבר שנה שלמה בהתנדבות מלאה ומגיע לעירייה כל יום. אחרי הבחירות אקח פסק זמן ואבדוק לגבי ההתחייבויות שלי, ויש לי המון הצעות. לגבי הפוליטיקה, יש כל הזמן שמועות. אני לא אומר כלום לגבי עתידי, ואחרי הבחירות אקח את פסק הזמן ואחליט מה לעשות. כמו שאמרתי יש לי המון הצעות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חסיד

    למה זה צריך לעניין מישהו, אם הוא לא מקבל שכר מהעיריה. עניינו בלבד!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר