ההפגנה במוצ"ש לפני כשבועיים. צילום מוטי מילרוד
אחת ההפגנות צילום מוטי מילרוד

המשטרה לבג"ץ: ממליצים להעתיק את ההפגנות לפארק הגדול

הדיון שאמור היה להתקיים היום בבג"ץ בעתירה שהגיש יו"ר וועד שכונת כפר גנים ג' נגד ההפגנות מידי מוצ"ש נדחה למחר. בינתיים העבירה כבר המשטרה את תשובתה: "אין מקום לאפשר את המשך ההפגנות במיקום הנוכחי"

פורסם בתאריך: 16.8.17 19:26

הדיון סביב ההפגנות בכיכר גורן שבשכונת כפר גנים ג' בבג"צ נדחה למחר (חמישי) בשעה 15:30. בדיון יוחלט האם לאשר את המשך ההפגנות באזור ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המתנגדות להתנהלותו בעניין חקירות ראש הממשלה.

בינתיים, במשטרה העבירו את תגובתם לעתירה והודיעו כי מתנגדים להמשך ההפגנות במקום. "נוכח שינוי הנסיבות המהותי שחל בהפגנות", נכתב בתשובת המשטרה לבג"ץ. "בין היתר נוכח התרחבות היקף ההפגנות באופן משמעותי ביותר, נוכח התעצמות המטרדים הנגרמים לתושבי השכונה (בית היתר בגין שימוש באמצעי הגברה במקום) ונוכח פרק הזמן הממושך שבו מתקיימת ההפגנות, מידי שבת לאורך חודשים ארוכים, המשיבים סבורים כי אין מקום לאפשר את המשך ההפגנות במיקום הנוכחי, וכי יש להורות על קיומן במיקום אחר והולם יותר. זאת, תוך התחשבות בטענותיהם ומצוקתם של תושבי המקום, תוך מתן אפשרות למחות באופן אפקטיבי ותוך שמירה על שלוב הציבור כלל".

לטענת המשטרה, ישנה חלופה רלוונטית יותר: "חלופה אפשרית לקיום ההפגנות בפתח תקוה היא הפארק הגדול, שבסמוך לבית משפט השלום בעיר", נכתב. "הפארק יכול להכיל אלפי אנשים, הוא אינו ממקום בליבה של שכונת מגורים ובצמוד לו נמצא חניון עם מקומות חניה רבים".

את העתירה לבג"ץ הגיש יו"ר ועד שכונת כפר גנים ג', צדוק בן משה, זאת לאור הפגיעה באיכות חיי התושבים בשכונה – משום שכבר כ-40 שבועות מתקיימות ההפגנות בכיכר נגד מנדלבליט. ההפגנות החלו עם כמה עשרות משתתפים, כאשר לאט לאט, וככל שהחלו להתגבש גם תיקי החקירה המוכרים נגד ראש הממשלה ומקורביו, החלו להגיע להפגנות עוד ועוד משתתפים, רובם לא מהשכונה.

בשבועות האחרונים החלו להציף את המקום אלפים מידי מוצ"ש. בפעם האחרונה השתתפו כ-2,500 איש בהפגנה שאובטחה על ידי 130 שוטרים. התושבים טוענים כי המצב הזה יוצר רעש גדול. בנוסף נסגרה התנועה בכיכר ותושבים התקשו להגיע הבייתה. גם חלק מהעסקים בקניון הסמוך מדווחים על ירידה בהכנסות.

בשבועיים האחרונים החלו פעילי ימים לקיים הפגנות תמיכה נגדיות בראש הממשלה, בהשתתפות חברי כנסת ובראשות יו"ר הקואליציה דוד ביטן. הדבר רק מוסיף למתיחות בין הצדדים. גם מארגי ההפגנה ציינו כי הם שקלו להעתיק את ההפגנות למיקום אחר שלא יפגע בתושבים, אך חוששים כי בכך ייפגע המסר שהם רוצים להעביר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמי נוימן חתן פרס יו"ר הכנסת לאיכות הסביבה

    חוסר ההתיחשבות של המפגינים בתושבים ובילדים הגרים באזור מראה את הפרצוף האמתי של המפגינים המיטרד בלתי סביר והוא עבירה על החוק . בכל יום המשטרה מטפלת במטרדי רעש ליד אזורי מגורים. המגפונים והרעש של המפינים הוא בלתי סביר ועל המשטרה לטפל במטרד בהקדם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר