כ-2,000 מפגינים. צילום טל סרוסי
כ-2,000 מפגינים. צילום טל סרוסי

המשטרה: לא מאשרים את קיום ההפגנה בכיכר הסמוכה לקניון

במידה והמארגנים ירצו לקיים את ההפגנה במקום אחר, יצטרכו להגיש בקשה. ההודעה יצאה לאחר ששופטי בג"צ החליטו בצהריים שלא לנקוט עמדה בעתירה משום שעמדת המשטרה פותרת את כל הטענות המובאות בה

פורסם בתאריך: 17.8.17 20:38

בג"צ החליט היום אחר הצהריים שלא לנקוט עמדה בעתירה שהגיש יו"ר וועד כפר גנים ג', צדוק בן משה, נגד קיום ההפגנות במוצאי שבת בכיכר גורן הסמוכה לקניון גנים בפתח תקווה, וקבע כי עמדת משטרת ישראל נותן פועל פיתרון לטענותיו.

בהתאם לזאת הוציאה הערב היועצת המשפטית מלשכת היועץ המשפטי של משטרת ישראל, אילת ולשר, לפעילים מני נפתלי, דוד פלמרי וישי הדס מכתב ובו היא מודיעה כי: "בהתאם לפסק הדין שניתן בבג"צ לפני שעה קלה הריני להודיעכם כי משטרת ישראל לא תאשר לקיים הפגנות במתחם קניון גנים שבפתח תקווה וזאת בשל שינוי הנסיבות המהותי שחל באחרונה באופי ההפגנות ובהיקפן. ככל שברצונכם לקיים את ההפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון כדין לחתנת המשטרה הקרובה למקום בו מבוקש לקיים את ההפגנה, והיא תיבחן בגישה חיובית באופן פרטני".

כידוע, מידי מוצאי שבת ב-38 השבועות האחרונים מתקיימות הפגנות סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, ודורשים ממנו להפסיק את הסחבת לדבריהם ולקבל הכרעה באשר לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחילה בהפגנות נכחו מספר משתתפים קטן אולם בשבועות האחרונים מגיעים אלפי תומכים. מולם מתייצבים בשבועיים האחרונים גם תומכי ראש הממשלה להפגנה נגדית.

דוד ביטן וחברים בהפגנה. צילום טל סרוסי

דוד ביטן וחברים בהפגנה. צילום טל סרוסי

מפרוטוקול הדיון היום בבג"ץ עולה כי בתגובתה טענה משטרת ישראל כי: "נוכח המשכות ההפגנות, הגידול בהיקפן, מוזיקה שמושמעת במהלך ההפגנה, נאומים שנישאים, הפגיעה בתושבי השכונה ואף החשש לפגיעה בביטחונם של המפגינים אשר 'גולשים' לכביש הסמוך – אין לאפשר את המשך קיום ההפגנות במיקומן הנוכחי". עוד נכתב כי במשטרה מציעים להעביר את ההפגנות אל "הפארק הגדול" בעיר.

אגב, מגישי העתירה קיבלו הודעה שלא להגיע לדיון זמן קצר לפני המועד שנקבע ב-15:30 בצהריים, בעוד הם בדרכם למקום. מאוחר יותר התברר כי שופטי בג"צ נעם סולברג, דפנה ברק-ארז וענת ברון, הגיעו כאמור להחלטה על בסיס תשובת המשטרה בלבד.

"הדיון בוטל היום", אמר בצהריים בן משה. "ועורך הדין שלנו אמר שייתכן ובג"צ רוצה לקבל את ההחלטה שלו על בסיס מה שהוגש להם עד כה. כבר היינו בדרך לדיון בירושלים עד שקיבלו את ההודעה שזה מבוטל. בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מההחלטה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר