מגזין רחובות רמי גרינברג, ענת זנזורי, איתי חיים, אריה ימיני, אורלי שיטרית, אורי אהד, אבי דוכן, אורנה דוידאי-פרטי, ירון קודשים, רחל אמרני
מגזין רחובות רמי גרינברג, ענת זנזורי, איתי חיים, אריה ימיני, אורלי שיטרית, אורי אהד, אבי דוכן, אורנה דוידאי-פרטי, ירון קודשים, רחל אמרני

ברחובות שלנו: לאיזה רחוב התושבים הכי מחוברים בפתח תקוה? ולאיזה רחוב מחובר גרינברג?

בזכות הילדים, בזכות האהבה, בגלל זיכרונות הילדות, בגלל המורשת, ומתוך כבוד ללוחמים האמיצים. עשרה תושבים בוחרים את הרחוב שהם הכי מחוברים אליו בפתח תקוה. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 11.10.19 08:10

 

"הם הראשונים שחלמו והעזו כשלא היה כאן דבר"
רמי גרינברג על רחוב הראשונים

רמי גרינברג ברחוב הראשונים

"בחרתי להצטלם ברחוב הראשונים מתוך הערכה רבה למייסדי המושבה, לראשונים שחלמו והעזו ובאו לתקוע יתד באזור בו לא היה דבר. באמונה ובנחישות וללא שום ניסיון בחקלאות ובעבודת כפיים, הם בנו אט אט את המושבה, והיום פתח תקוה ׳אם המושבות׳ היא העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. עיר גדולה ומשמעותית, המובילה בתחומי החינוך, התרבות והתעשייה. רחוב הראשונים נמצא גם במרכז העיר, שבמשך שנים הוזנח ולא זכה לעדנה המגיעה לו. כעת נפעל במלוא המרץ לפתח אותו ולדאוג שכל מרכז העיר יהיה אזור שוקק ותוסס, בטוח ונעים, עם מסחר פעיל וחיי תרבות".

 

"מאחורי הבסטות התחבאו דלתות של דירות שבהן גרו רבים מחברי"

אורלי שיטרית על רחוב ליפקיס

אורלי שיטרית ברחוב ליפקיס

"בחרתי להצטלם ברחוב ליפקיס שבשוק העירוני", אומרת אורלי שטרית, פעילה חברתית. "זהו חלק בלתי נפרד מנוף ילדותי. כשנולדתי משפחתי גרה ברחוב הברון הירש צמוד למאפיית טיקוצקי המיתולוגית ובהמשך עברנו לרחוב גוטמן סמוך לשוק. בזמנו השוק היה שוקק חיים ומלא הפתעות, מאחורי הבסטות התחבאו דלתות של דירות שבהן גרו רבים מחברי. תרבות הקניונים ורשתות השיווק הפכו את השוק לפחות אטרקטיבי. הייתי מאוד רוצה לראות את השוק הופך לאלטרנטיבה של בילוי, למרכז קניות ותרבות עם מסעדות וברים כמו בתל אביב או ירושלים".

 

"התנים יללו בלילה ליד חלוני"
אורנה דוידאי על רוטשילד פינת אנילביץ'

אורנה דוידאי ברחוב אנילביץ פינת רוטשילד צילום פרטי

"ברחוב רוטשילד 166 פינת אנילביץ' שוכן בית ילדותי, הבית בו נולדתי וגדלתי", מספרת אורנה דוידאי, חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק הנשים, ומנכ"לית מועצת בני עיש. "המרפסת שלנו פנתה לרחוב אנילביץ' ושם עמדו החבר'ה מהצופים ושרקו לי לרדת. השריקה הייתה מהמנון הצופים 'היה נכון למלא חובתך'. ברחוב אנילביץ' יש ירידה, שם בילדותי התגלשנו עם עגלות מעץ שבנינו מקרשים עם גלגלים מעגלות של תינוקות ואת ההגה מחבל. אבל לעגלה לא היו בלמים אז במהירות התגלשנו לרחוב רוטשילד ובנס לא נפגע אף אחד מרכב. שם היינו משחקים גם בכדור 'מדרכות' שזה הקפצת כדור על סף המדרכה, משחק שאהבתי במיוחד. ליד הבית שלי ברחוב רוטשילד שכן קולנוע אורון עם הגג הפתוח, שם צפיתי בסרטים. לפעמים התפלחנו לשם וישבנו על עיתונים כי המושבים מעץ היו רטובים מהלחות והטל. בין קולנוע אורון לבין הבית שלי היה 'הבית העזוב'. בית פרטי נטוש, חצי מתפורר שם שיחקנו ואחרי מלחמת ששת הימים גילינו שם נפלים של כדורי רובים ורימונים. אחי וחבריו שפכו אבק השריפה שלקחו מהכדורים לתוך רפילים של עטים ועשו מזה 'טילים'. פעם אחת חבר של אחי פוצץ לאחותו את כף היד. מאז הופסק המנהג המסוכן הזה. מאחורי הבית שלי היו שדות שנמשכו עד הפרדסים שהם היום כפר גנים. התנים יללו בלילה ליד חלוני וזו הייתה המנגינה הכי ערבה שלצליליה נרדמתי. היום יש תנים מייללים ליד ביתי ביוספטל. נפלא. תמיד אהבתי טבע ולא חששתי ממנו. זה הרחוב האהוב עלי. ספוג בזיכרונות ילדות נהדרים".

 

"הם העזו להילחם באומץ לב נגד הצורר הנאצי"
רחל אמרני על רחוב לוחמי הגטו

רחל אמרני ברחוב לוחמי הגטו

"בחרתי ברחוב לוחמי הגטו שמנציח את זכרם של היהודים שהעזו להילחם באומץ לב עילאי נגד הצורר הנאצי למרות שלא היה להם שום סיכוי לנצח", אומרת רחל אמרני, מנהלת בית הספר "חן" לשגרירים צעירים. "העובדה שבית הספר "חן" לשגרירים צעירים, המכשיר בין בני נוער למנהיגות ולמצוינות, שוכן ברחוב זה, מסמלת לדעתי את הנצחיות של עם ישראל ומהווה חומר למחשבה ובפרט בימים אלו של חשבון נפש פרטי וציבורי לו אנו מחויבים למען הבטחת עתידנו".

 

ירון קודשים ברחוב מנחם בגין

"בחרתי ברחוב מנחם בגין בהדר גנים כי מבחינתי מדובר ברחוב שהוא הלב הפועם של השכונה שלי, הבית שלי", אומר ירון קדושים, פעיל חברתי. "התלבטתי המון וברור שאני אוהב כל סמטה בעיר הזאת, בדגש על אתרים היסטוריים רבים. פתח תקוה היא עיר עם עבר מפואר של בנין ושל תקומת הארץ. יש לי פינה חמה גדולה בלב למרכז העיר ולרחוב חובבי ציון בפרט שבו בית הכנסת הגדול, אתר היסטורי קדוש, אבל רחוב מנחם בגין זה הבית. שכונת הדר גנים היא ביתי מזה 20 שנה בערך ומנחם בגין הוא ליבה הפועם של השכונה שלנו, לב חם. ברחוב הזה שהוא פארה של השכונה יש מוסדות חינוך, בתי כנסת ובתי חסד ומעל הכל הבית שלי, של משפחתי וחברי. היום לצערי, הלב הזה נמצא בעיצומה של סערה. תכנית הרס ושינוי דרמטית מרחפת עליו. הריסת ארבעת הכיכרות הנאות והחלפתם ב-12 רמזורים בטווחים קצרים של עד פחות מ-30 מטר וזה על רקע תכנית סירקין הנוראית שמאיימות להחריב כל חלקה טובה. המאבק שאותו אנחנו מנהלים חיבר אותי ואת כולנו יותר ויותר אל השכונה שלנו ואל הרחוב שלנו, בידיעה שאנחנו כאן לתמיד".

 

"זה רחוב שורשי שמחזיר אותי לתקופה ילדותי"
אריה ימיני על רחוב מוהליבר

אריה ימיני ברחוב מוהליבר

"אני בחרתי ברחוב מוהליבר, כי זה רחוב שהוא קרוב לליבי, הוא רחוב שורשי שמחזיר אותי לתקופת ילדותי", אומר אריה ימיני, ממ"מ מנהל מינהל התרבות ומנכ"ל היכל התרבות. "רחוב מוהליבר הוא מקום בו גרה משפחתי מראשיתה של המושבה ועד לפטירת אמי שרה ימיני זיכרונה לברכה. רחוב מוהליבר וסביבתו זו שכונת ילדותי. ברחוב זה גדלתי כשמצידו האחד רחוב חובבי ציון ובית הכנסת הגדול בו התפללנו בילדותנו ובהמשך רחוב מוהליבר בית ספר נצח ישראל – בית הספר היסודי בו למדתי ובמהלכו התחלנו אחי התאום אוהד ואני את עיסוקינו התרבותיים – החל מתיאטרון בובות שיצרנו בביתנו, דרך הקרנת סרטים ועבודה כילדים באולפני פרג' ברחוב מוהליבר. הבית ברחוב מוהליבר היה המרכז למפגשי הנוער – כאן הכירו זוגות והתחתנו, כאן ייסדנו את מועצת התלמידים העירונית ואת הפסתיכון וכאן ישבה ועדת בחירת השירים יחד עם עוזי חיטמן. בחול המועד סוכות, אנחנו מקיימים בהיכל התרבות בעיר את פסטיבל שורשים ואחד האירועים שיתקיימו ב-17 באוקטובר זה אירוע לציון 15 שנים לפטירתו של עוזי חיטמן וזה מבחינתי סוג של סגירת מעגל, חזרה לתקופת ילדותי ולמקום בו נולדתי, גדלתי והתפתחתי".

 

"כאן הכרתי את מי שכעבור 23 שנים תהיה אהבת חיי"
אורי אהד על רחוב נורדאו

אורי אהד ברחוב נורדאו

"49 שנים בדיוק (כמניין שנותיי…) אני מתגורר בפתח תקווה ואחד הרחובות שהוא וסביבתו היו בעבורי מוקד מרכזי ומשפיע הוא רחוב נורדאו, השוכן ממש בליבה השוקק של אם המושבות פתח תקוה", מספר חבר המועצה אורי אהד. "כאן בנורדאו הקמתי בשנת 1992 את תנועת נוער העבודה, בה פעלו למעלה מ-300 נערות ונערים שרצו לפעול, להשפיע לשנות את החיים של כולנו. כאן בנורדאו הכרתי את מי שתהיה 23 שנים מאוחר יותר אהבת חיי, אמם של שלושה מחמשת ילדיי ושותפתי לפעילות ולעשייה, מירב. מכאן ניתן לראות את בניין העירייה, מקום בו אנו נאבקים ונלחמים על האינטרסים של תושבי פתח תקווה ובו אנו ממלאים את שליחותנו הציבורית. כאן בנורדאו בחרתי למקם את משרד עוה"ד בו אני שותף עם אמי, השופטת הבכירה (בדימוס) נגה אהד, כי חיפשתי מקום שמבטא את הקשר העמוק שלנו לעיר".

 

"היא הייתה אישה פורצת דרך"
ענת זנזורי על רחוב יעל רום

ענת זנזורי ברחוב יעל רום

"הרחוב אותו אני אוהבת ועמו בחרתי להזדהות הינו רחוב יעל רום בשכונת אם המושבות", מספרת סגנית ראש העירייה, ענת זנזורי. "יעל רום הייתה אישה פורצת דרך וטייסת הראשונה בחיל האוויר שהשתתפה גם בטיסות מבצעיות מעבר לקווי האויב. היא הייתה אישה משכמה ומעלה, אישה נטולת פחדים ובחרה תמיד ללכת עם האמת והביטחון שלה. היא הייתה גם אישה רבת פעלים בתחום הציבורי ושמשה בין היתר כיושבת ראש וועד שכונת דניה, אחראית על סיוע לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים ואף הגדילה ועסקה בתחום איכות הסביבה בנושא אנטנות סלולריות. יעל, שנהגה לומר שהדקוטה אותו הטיסה גורם לה להרגיש בבית, מעבירה לנו מסר ברור שכל פעילותה נעשתה באהבה גדולה. כמי שכיום מחזיקה בפעילות ציבורית ואוהבת את השליחות והעשייה למען התושב, אני מרגישה הזדהות מוחלטת עם יעל רום ומקווה שבעתיד אוביל גם כן מהלכים פורצי דרך למען ציבור התושבים".

 

"כאן לימדתי את חמשת ילדיי לרכב על אופניים"
אבי דוכן על רחוב בזל

אבי דוכן ברחוב בזל

"רחוב בזל בעיר פתח תקוה הוא משמעותי עבורי", מספר אבי דוכן, יו"ר ועד שכונת קרול. "ברחוב זה ממוקם בית משפט השלום שאליו אני מגיע לעיתים. משם יש לי זיכרונות על שופטים טובים שיודעים לבור מוץ מתבן ולשפוט משפט צדק. מקום נוסף שהוא משמעותי עבורי ברחוב בזל הוא הפארק הגדול שהיה כר פורה להתפתחותם של חמשת ילדיי – הדס, אמיר, עירית, עינת וסתיו , כאן הבאתי אותם להשתעשע בגן השעשועים, כאן לימדתי אותם לרכב על אופניים וכאן העליתי את כושרם בריצה בשבילי הגן ובמגרשי המשחקים. זה תרם להם רבות וכיום כולם משתתפים במרתונים".

 

"הוא משקף את פתח תקוה בין עבר להווה"
איתי חיים על רחוב חפץ חיים

איתי חיים ברחוב חפץ חיים

"בחרתי ברחוב חפץ חיים, זהו אחד הרחובות שמשקפים בעיני את פתח תקווה בין עבר להווה", אומר איתי חיים, פעיל ציבור בנושא התחבורה הציבורית. "זוהי סביבה עירונית שבחלקה משלבת סוגים שונים של שימושים, דיור ומסחר ומבני ציבור. הרחוב מוצל באופן טבעי על ידי שדרות עצים הנטועות משני צדדיו, ומאפשר ניידות רגלית גם בימים הקיץ החמים. זהו ציר המקשר את מרכז העיר השוקק לשכונות הדרום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כותב תגובה זו יורם גל לבית קופציק לבית וינקלר לבית אלטר מיהוד מקבוצת הירקונים מיסדי העיר ותורמי השטח לבית ספר נצח ישראל הדור החמישי למשפחה ממשיך את השושלת וגר באם המושבות לצערי הטיפול במרכז העיר כאילו עצר מלכת אבל השכונות החדשות נפלאות מקוה לטיפול ושימור נאות של הישן

  2. גל יורם

    כותב תגובה זו יורם גל לבית קופציק לבית וינקלר לבית אלטר מיהוד מקבוצת הירקונים מיסדי העיר ותורמי השטח לבית ספר נצח ישראל הדור החמישי למשפחה ממשיך את השושלת וגר באם המושבות לצערי הטיפול במרכז העיר כאילו עצר מלכת אבל השכונות החדשות נפלאות מקוה לטיפול ושימור נאות של הישן

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר