אם המושבות צילום זאב שטרן
אם המושבות צילום זאב שטרן

הדוח המיוחד על זיהום האוויר באם המושבות מעורר סערה. אז מה יש בו?

ענת זנזורי יצאה אתמול כנגד רמי גרינברג על כך שהוא לא מפרסם את הדוח הגולמי של תחנת הניטור. גרינברג: "צוות מומחים מנתח אותו והוא יפורסם אחרי סוכות". חברי מועצה מאיימים בהגשת עתירה

פורסם בתאריך: 16.10.19 12:35

ענת זנזורי טוענת כי ראש העירייה, רמי גרינברג נמנע מלפרסם לציבור את דוח איכות הסביבה שהוגש לו עוד לפני שבועיים. מנגד, מגיב הבוקר רמי גרינברג וטוען כי הצעד של זנזורי הוא פופוליסטי ופוגע במאבק בזיהום האוויר בשכונת אם המושבות.
בפוסט שפרסמה אתמול זנזורי, שכזכור התפטרה מתפקידה כמחזיקת תיק איכות הסביבה לפני כשבועיים, היא צירפה תמונה של העמוד הראשון בדוח וציינה: "בו בזמן שכולנו מתלוננים על ריחות כימיים כמעט בכל ערב וחרדים לאוויר שאנו וילדינו נושמים, מונח על שולחנו של ראש העיר דו"ח מפורט של תחנת הניטור כבר מיום 3/10 (כמעט כשבועיים ימים). ראש העיר רמי גרינברג, האם הדוח שנמצא בידך מיום ה 3/10, תוצאותיו מבשרות על אוויר נקי – משמע אין צורך לדאוג? אחרת לא ברור חוסר השקיפות המתמשך לציבור התושבים. אני מניחה שהדוח הגיע בשפה העברית והוא קל להבנה במיוחד למספר רב של תושבים שבשנים האחרונות נחשפו לאור המצב לדוחות דומים. הרי בכל מהלך חודשי הבדיקות, אחת מטענותיך הייתה שאינך מאפשר את פרסום הלינק בגלל הקושי הרב ב"לקרוא ולהבין" את אותם נתונים ולכן חשוב שנמתין לדוח הסופי. אז מה עכשיו הסיבה? מדוע תושבי "אם המושבות" אמורים להמתין עד לאחר סוכות לפרסום הדוח – כפי שאתה מפרסם בכל מקום. תושבי אם המושבות דורשים שקיפות של הדו"ח הגולמי כפי שהוא הגיע מהחברה הבודקת, אין צורך בשלב זה לכלול בדיקות אחרות שאינן קשורות לבדיקת האוויר".

רמי גרינברג – צילום ראובן קופולינסקי, ענת זנזורי – צילום זאב שטרן

הבוקר גרינברג לא נשאר חייב וציין כי הדוח אכן הוגש, אך הוא נבחן על ידי צוות מקצועי ויפורסם לציבור לאחר החגים. "ענת זנזורי לקחה את הצילום של הדוח והעלתה לפייסבוק, וזאת בזמן שאנו עובדים עליו. הדוח הגיע אלינו ואנו לומדים אותו ואחרי החגים אנו נפרסם דוח כללי על הכל. אנו מעבדים את כל הנתונים, כי הדוח שהוגש הוא דוח מעבדה שכולל הרבה מספרים, ולכן יש צוות מומחים שלוקח את הדוח הזה וגם דוחות קודמים, מעבד את הכל, ובסוף יפורסם דוח מלא עם תמונת מצב מלאה. לפרסם דוח של מספרים שלא מבינים בו כלום, זה סתמי. אני אומר כל הזמן, אנו עובדים ורוצים לתת דוח מלא. עצם התמונה שזנזורי העלתה היא מסכלת את הנושא, כי כעת מפעלים באזור התעשיה יכולים לראות שהוגש דוח ולפעול בהתאם. פרסום הדוח סתם פוגע במאבק, וזה מה שהיא עשתה מתוך פופוליזם זול. אנו פועלים בדיסקרטיות כדי לא לפגוע בתהליך, והיא מנגד פוגעת בתהליך. אין מישהו שמחוייב למאבק הזה יותר ממני".

מכתב חברי המועצה לרמי גרינברג

במקביל פנו תשעה חברי מועצה אל גרינברג במכתב ובו דרשו פרסום מייד של הדוח, ואם לא ייעשה כך, הם יעתרו לבית המשפט. על המכתב חתומים: אורי אהד, תמי ז'יטלני, איציק ישראל, איציק ברוורמן, ענת זנזורי, עידיטת ישראלוב לוין, אליהו ברוכי, משה משה וישראל פרידמן.

הצטרפו כאן לקבוצת הוואטסאפ של מלאבס לקבלת עדכונים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר