ילדים חוצים במעבר חצייה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
ילדים חוצים במעבר חצייה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

699 ילדים ובני נוער נפצעו בתאונות בעיר ב-10 שנים

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי באותן השנים נהרגו חמישה, נפצעו קשה 31 ו-663 נפצעו קל. מנכ"ל העמותה, ארז קיטה: "כמה ילדים ובני נוער עוד צריכים להיהרג כדי שמישהו בממשלה יפעל למען הבטיחות בדרכים?"

פורסם בתאריך: 20.8.17 17:51

בין השנים 2007 לאמצע 2016 נפצעו בתאונות דרכים בעיר 699 ילדים ובני נוער, כך עולה מנתוני "אור ירוק". באותם השנים נהרגו חמישה, נפצעו קשה 31 ו-663 נפצעו קל. בשנת 2016 נהרג ילד אחד, שלושה נפצעו קשה ו-50 נפצעו קל.

"כדי להפחית באופן משמעותי את מספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים, יש להתקין ליד כל מוסדות החינוך פסי האטה שיובילו להורדת מהירות הנסיעה ולזהירות יתר של הנהגים במקומות בהם נמצאים ילדים רבים", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה. "בנוסף יש להגביר את החינוך ואת ההסברה לבטיחות בדרכים החל בגן הילדים ועד לסיום הלימודים".

לדבריו זו כבר השנה השנייה ברציפות שישנה עלייה במספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים. בשנת הלימודים תשע"ו חלה עלייה של 30 אחוז במספר התלמידים שנהרגו לעומת שנת תשע"ה. בנוסף, שנת 2017 היא כבר השנה החמישית ברציפות שבה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת השנה הקודמת.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת הלימודים תשע"ז חלה עלייה של שישה אחוז במספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים: 3,336 תלמידים בגילאי 5-19 נפגעו במהלך שנת הלימודים האחרונה לעומת 3,162 בשנת הלימודים הקודמת.

"שנת הלימודים החדשה כבר בפתח, אך פתרון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעלייה במספר ההרוגים עדיין אין", אומר קיטה ושואל. "כמה ילדים ובני נוער עוד צריכים להיהרג כדי שמישהו בממשלה יפעל למען הבטיחות בדרכים? כדי להפחית באופן משמעותי את מספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים, יש להתקין ליד כל מוסדות החינוך פסי האטה שיובילו להורדת מהירות הנסיעה ולזהירות יתר של הנהגים במקומות בהם נמצאים ילדים רבים. בנוסף יש להגביר את החינוך וההסברה לבטיחות בדרכים החל בגן הילדים ועד לסיום הלימודים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר