רמי גרינברג. צילום זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

הודעה מטעה: הארנונה בפתח תקוה תעלה בפועל ב-2.2 אחוז, אבל פחות מהעדכון הארצי

עיריית פתח תקוה הודיעה אתמול שבניגוד לרשויות רבות שיעלו את הארנונה ב-2020, בפתח תקוה מפחיתים את הארנונה. המציאות שונה: שיעור העדכון של משרד הפנים ב-2020 הוא 2.58 אחוז, העירייה ביקשה להעלות רק ב-2.2, וזה קרה כבר לפני כמה חודשים. בעירייה מתעקשים: "מדובר בהפחתה"

פורסם בתאריך: 6.11.19 14:57

אז האם הארנונה למגורים בפתח תקוה אכן תופחת בשנת  2020? בניגוד למה שאומרת העירייה, הארנונה תעלה ב-2.2 אחוז. קודם כל קצת רקע: על פי הנוהל את שיעור עדכון הארנונה לכל שנה, צריך לקבוע באמצע השנה שלפניה. כלומר, את שיעור עדכון הארנונה לשנת 2020 קובעים באמצע שנת 2019 וכך היה. משרד הפנים הודיע על שיעור עדכון גבוה בארנונה של שנת 2020, עלייה של 2.58 אחוז. רשויות רבות הודיעו שיעלו את הארנונה בשיעור זה, רשויות רבות ביקשו להעלות בשיעור גבוה יותר. עיריית פתח תקוה נהגה אחרת וביקשה אישור להעלות ב-2.2 אחוז, שזה פחות מהעדכון עליו החליט משרד הפנים. יש לציין כי עדכון בשיעור שונה, גבוה או נמוך מזה שהחליט עליו משרד הפנים, טעון אישור מיוחד של משרד הפנים.

אז מה קרה שאתמול הוציאה לפתע העירייה הודעה על הפחתת ארנונה בפתח תקוה בשנת 2020, הודעה מטעה יש לציין? הרי הארנונה לא באמת תופחת, והנושא הזה נסגר בהתאם לחוק כבר בחודש יוני. בעירייה מסבירים שאתמול היה פרסום בערוץ 13 על כך שרשויות רבות ביקשו אישור להעלות את הארנונה בשיעור גבוה יותר מהעדכון, ומאחר ועיריית פתח תקוה נשאלה כיצד תנהג, פרסמה את ההודעה. אבל ההודעה גרמה ללא מעט אנשים לחשוב שהארנונה אכן תופחת, מה שאינו נכון. היא תעלה, בקצת  פחות ממה שהורה משרד הפנים, וזאת אם המשרד יאשר את הבקשה. בכל מקרה, למרות שלא מדובר בהפחתת ארנונה, מדובר במהלך ראוי של העירייה ובהקלה לתושבים.

חבר המועצה אורי אהד מתח היום ביקורת על העירייה. "כבר בחודש יוני מועצת העיר אישרה את העלאת הארנונה בסך של 2.2 אחוזים", אומר אהד, "העירייה בחרה שלא להעלות בסך של העדכון האוטומטי, אבל היא עדיין העלתה את הארנונה והתושבים יראו בחשבון הראשון של שנת 2020 העלאה של 2.2 אחוזים בארנונה, וזאת בניגוד למה שהעירייה מציגה. אנו, וגם רמי גרינברג, אמרנו בכל הקדנציה הקודמת שניתן לבטל את העדכון האוטומטי, ובעיר כמו פתח תקוה אפשר גם להפחית את הארנונה ללא כל בעיה. במקום זאת ראש העיר מעלה את הארנונה".

יש לציין כי בשנה החולפת בחרה העירייה שלא לעדכן את הארנונה בעדכון האוטומטי של משרד הפנים שהיה נמוך בהרבה, 0.32 אחוזים. ראש העירייה רמי גרינברג מסר בהודעת העירייה אתמול: "הימים בהם העירייה עשתה את הפשוט ביותר והוא להגדיל את תקציבה על חשבון התושבים נגמרו. אנו עושים את כל המאמצים כדי להצליח להוריד את הארנונה ללא פגיעה בתקציב – בשנת 2019 הצלחנו וכך גם בתכנון של 2020. אנחנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להמשיך ולהוריד ארנונה מהתושבים לצד הפחתת הנטל על התושב באמצעות הכנסת חברות ענק לעיר, תקציבי ממשלה, פיתוח אזורי תעשייה ומסחר ועוד״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר