תחנת ניטור צילום זאב שטרן
תחנת ניטור צילום זאב שטרן

המשרד להגנת הסביבה: לעירייה סמכות ואחריות לטפל במפגעים. העירייה: המשרד גורר רגליים

הדברים צויינו במכתב שנשלח אתמול לרמי גרינברג, נוכח הכוונה להפגין היום מול ביתו של מנהל מחוז מרכז במשרד. העיריה בתגובה: המשרד להגנת הסביבה מקיים כבר למעלה משנה וחצי שימוע למפעלים ונכון לעכשיו עולם כמנהגו נוהג

פורסם בתאריך: 8.11.19 08:36

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, שלח אתמול מכתב לראש העירייה רמי גרינברג, וזאת בשל ההפגנה המתוכננת היום מול ביתו של מנהל מחוז מרכז במשרד, המתגורר ברחובות. סמט ציין כי ההפגנה המתוכננת היא חציית קו חמורה, וציין כי מי שאמור לטפל במפגעי זיהום האוויר היא העירייה וזאת מכוח החוק.
כמו בהפגנות קודמות, גם הפעם ההפגנה היא ביוזמת העירייה. יש לציין כי בהפגנה שהתקיימה בירושלים, העירייה אף הסיעה תושבים ועובדי עירייה. במכתב ששלח סמט נכתב: "קיבלתי בתמיהה את הידיעה שהעירייה בראשותך מארגנת ומובילה הפגנה של תושבי פתח תקווה אל מול ביתו של מר גדעון מזור, מנהל מחוז מרכז, במשרד להגנת הסביבה, בנושא זיהום האוויר הקיים לכאורה בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. מר מזור הינו עובד מדינה מסור וותיק, הפועל ע"פ כללי מינהל תקינים. אין בכוונתי לקבל כל ניסיון להפעלת לחצים כלפי הדרג המקצועי במשרד, ואני רואה הפגנה זו, מול ביתו, כחציית קו חמורה. ובוודאי שלא יהיה בה כדי לשנות או להשפיע על עמדתם המקצועית והעניינית של עובדי המחוז. כידוע לך, מתוקף תפקידך, מוקנות לך מלוא הסמכויות על פי כל דין על מנת לטפל במפגעים אשר לטענתך נגרמים באזור התעשייה סגולה. יתרה מכך, החוק מקנה לעירייה סמכויות רחבות אף יותר מאלו המוקנות למשרד להגנת הסביבה מכוח חוק הרשויות המקומיות, ואף מכוח דיני התכנון והבנייה – חוק התכנון והבניה. במצב דברים זה, לא נותר אלא לתמוה מדוע אתה מפנה את תושביך למשרד להגנת הסביבה ונמנע מהפעלת סמכויותיך הישירות. ככל שמצאת שבתחום עיריית פתח תקווה נגרמים אי אילו מפגעים, אבקשך להפעיל את סמכויותייך הרחבות ע"פ דין ולטפל בהם בהתאם לשיקול דעתך. כתמיד, הדרג המקצועי במשרד להגנת הסביבה, ימשיך לבצע עבודתו נאמנה באופן ענייני ומקצועי, ללא משוא פנים וללא כניעה ללחצים חיצוניים".
מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: ראש העיר, רמי גרינברג, פועל במסגרת סמכויות הרשות בכל הכלים הנדרשים והאפשריים על מנת שמפגעי האוויר באם המושבות יפסקו. זאת בניגוד לגרירת הרגליים של המשרד לאיכות הסביבה שמקיים כבר למעלה משנה וחצי שימוע למפעלים ונכון לעכשיו – עולם כמנהגו נוהג. ראש העיר פועל לשינוי התב"ע באזור סגולה כדי להרחיק מפעלים מזהמים וכן ניתנו דרישות ותנאים נוספים לרשיון העסק של המפעלים. נציין כי בדיון הקרוב, אשר הוקדם לבקשתו של ראש העיר, יוצגו בבית המשפט הפרות המפעלים – הן בניגוד לחוק אוויר נקי והן בניגוד לרשיון העסק שלהם. אנו תקווה כי המשרד לאיכות הסביבה יצטרף לראש העיר במאמציו נגד המפעלים ולא ימתין, כמו במפרץ חיפה, עד לממצאי דו"ח מבקר המדינה שהראה כישלון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עפרוני תקוה.טלפון 0528085867

    בכניסה לחצר ביתינו רחוב הוורד 3 בנווה עוז.מוקם עמוד עץ המשמש את חברת בזק והוט עים חיבורים של הדירים ברחוב. העמוד עמוס ועובר בחצר מעל ראשינו. בימיי חורף מהווה סכנה מאחר ואינו יציב.מעומס הכבלים.והקופסאות סביבו. אנו מבקשים לטפל בענין באופן מידי.בתודה וברכה. מש עפרוני.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר