בדיקת ינשוף. צילום : דודו בכר (למצולמים אין קשר לידיעה)
בדיקת ינשוף. צילום : דודו בכר (למצולמים אין קשר לידיעה)

הכירו: הינשוף שצריך להדאיג את הנהגים בעיר

נהגי פתח תקווה שימו לב! משטרת ישראל הכניסה לשימוש בעיר את הדגם החדש של הינשוף שיצליח להפליל גם אוכלוסיות שהחוק מחמיר עם המצאות כמות מסויימת של אלכוהול בדם, מבלי לקחת אותם לבדיקת דם כפי שנעשה עד כה

פורסם בתאריך: 23.8.17 11:50

אם שותים לא נוהגים, כך אומר החוק, אבל נהגים רבים לצערנו מצפצפים עליו. תושבי פתח תקווה והסביבה צריכים מעתה להיזהר שבעתיים שלא לנהוג אחרי ששתו אלכוהול מפני שבמשטרת ישראל מתגאים במכשיר "ינשוף" חדש ומשופר.

במשטרת ישראל משתמשים במכשיר החל משנת 1980. פעולתו פשוטה והוא בודק את ריכוז האלכוהול בגופם של הנהגים לאחר שהם נושפים לתוכו. הראייה הקבילה בבית המשפט הם הנתונים המתקבלים מהמכשיר. המכשיר החדש, לעומת אלו הישנים הוא בעל יכולת לשדר ולקלוט מידע למרכז בקרה ולקבל מידע מאותו המקור.

הינשוף החדש. צילום: משטרת ישראל

הינשוף החדש. צילום: משטרת ישראל

עוד מציינים במשטרה כי מעתה יוכלו שוטרי התנועה לדגום באמצעות המכשיר גם "אוכלוסיות מיוחדות" – כלומר, נהגים שהחוק מחמיר עימם במקרה ומתגלה אלכוהול בדמם. מדובר בנהגים צעירים שגילם פחות מ-24, נהגים חדש, נהגי תחבורה ציבורית ונהגי משאיות. עבור הנהגים הללו נהיגה בשכרות נחשבת החל מהמצאות של 100 מיקרו-גרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף. הינשוף הישן לא יכול היה לגלות כמות קטנה כזאת של אלכוהול, ולכן נדרשה בעבר בדיקת דם כתנאי להוכחת נהיגה בשכרות בבית המשפט, מה שהצריך פרוצדורה בבית החולים.

במשטרה מציינים כי עד כה, בשבוע שהינשוף כבר פועל בעיר, נתפס נהג אחד מהנהגים שמוכרים ב"אוכלוסיות מיוחדות". עם זאת, עבור יתר הנהגים אין כל שינוי, והם יענשו בגין נהיגה בשכרות רק אם נמצא בדמם החל מ-290 מיקרו גרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר