ארון קודש. צילום מוטי מילרוד
ארון קודש. צילום מוטי מילרוד

איום בתביעה נגד העירייה: בטלו את הדוחות שניתנו למשמיעי שירי שבת

ארגון נועם קדושת השבת שלח מכתב לעירייה בעקבות דוחות שניתנו ברחוב דגל ראובן וברחוב עזרא ונחמיה על הפעלת צופרי שבת והשמעת שירי שבת. בעירייה אומרים כי פעלו נגד כריזה פיראטית

פורסם בתאריך: 5.12.19 21:01

ארגון נועם קדושת השבת שלח לעיריית פתח תקווה מכתב בו היא נדרשת לאפשר השמעת שירים טרם כניסת השבת בבתים, וזאת לאור חוות דעת שנתנה בתל אביב, וזאת לאחר שעיריית פתח תקווה כבר חילקה דוח בנושא בעבר. העירייה נדרשת לבטל דוחות שניתנו על הפעלת צופרי שבת והשמעת שירי שבת במספר מקומות בעיר.
בחודש יולי השנה נתנה העירייה דוח בגין רעש מרמקולים בסך של 730 שקלים לבית ברחוב דגל ראובן. במכתב שנשלח על ידי עו"ד מיכאל ליטווק נכתב: "למרשי ארגון האחראי על מאות צופרי שבת המותקנים ברחבי הארץ, מרשיי פועלים אך ורק במסגרת החוק וברמת הדציבלים המותרת. לאמור מתווספת העובדה כי מדובר בהשמעה לזמן קצר וקצוב (דקות בודדות בשבוע) באופן שאינו מהווה כל מטרד ו/או עבירה על החוק. על אף האמור, פקחים מטעמכם החלו ליתן דו"חות והתראות לדיירים המתגוררים במבנים בהם מותקנים צופרי שבת ברחוב דגל ראובן 12 פ"ת וברחוב עזרא ונחמיה 22 פ"ת. יובהר, בניגוד לדין לא הוצג בפני מרשיי כל צו ו/או מדידה ו/או חוות דעת הבוחנות את עוצמת הרעש. מרשיי אינם יכולים שלא לתמוה אודות האכיפה הסלקטיבית והבררנית כלפיהם, בעוד שעשרות ומאות תלונות אודות מפגעי רעש ומוזיקה בווליום גבוהה אינם נאכפים כלל. כמו כן, בתוך תחום סמכותכם מצויים מס' רב של עשרות מוסדות חינוך בהם פועלים פעמים רבות ביום רמקולים, שירים וצלצולים וזאת ללא כל פיקוח. אין ספק כי מדובר בחריגה מסמכותכם על מנת לרצות תושבים אשר שירי השבת אינם ערבים לאוזניהם. אין להסכים עם ניצול סמכותכם לרעה וחריגה ממנה ומרשיי שומרים לעצמם את הזכות לנקוט בכל הליך העומד לרשותם בהתאם לדין. אין כל הוראת חוק במדינת ישראל המונעת השמעת שירי שבת, ובלבד שהם מושמעים בעצימות הנכונה על פי חוק ובשעות המותרות".


הסיבה להוצאת המכתב היא חוות דעת של המשטרה בתל אביב: "הנכם מופנים בזאת למכתבה של עו"ד סנ"צ שירה דה פורטו, יועצת משפטית וקצינת תלונות ציבור של מחוז תל אביב במשטרת ישראל, מיום 18.08.13 ממנו עולה בבירור כי השמעת המוסיקה והצפירה כשלעצמה אינה מנוגדת לחוק, וממילא כל פעולה הננקטת על מנת למנוע זאת אינה חוקית", נכתב במכתב. "אין ספק, כי התנהלותכם והפקת הדו"חות הדרקוניים בשל השמעת שירי שבת, מנוגדת לכול דין וברי כי היא נעשתה בחוסר סמכות. בשל האמור, אבקשכם לבטל באופן מידי את מלוא הדו"חות שהטלתם וכן, להוציא הבהרה והנחיות לפקחים בעניין על מנת למנוע הישנות מקרים דומים".
מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר: "נוהג הפעלת צופרי השבת היה מקובל בעבר ואילו כיום ניתן גם לדעת על מועד כניסת השבת בעזרת אמצעים מודרניים אחרים. נציין כי מתוך כבוד למורשת, צופרי השבת שהיו קיימים מקדמת דנא ממשיכים לפעול כרגיל גם כיום. לצד זאת, בשל הנגישות למערכות הגברה, נפתחו בתקופה האחרונה מוקדי כריזה רבים באופן פיראטי. במקומות מסויימים מדובר על מבנים צמודים שמהם פועלים מספר צופרים באותו הזמן, מה שמהווה מטרד עבור התושבים ועשרות תלונות על כך התקבלו ברשות. עיריית פתח תקוה תמשיך לאכוף את הכריזה הפיראטית ולא תאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר