גזם בשטח סירקין. צילום: משה פישר
גזם בשטח סירקין. צילום: משה פישר

חשש: ערימות הגזם בסירקין עלולות להידלק ולסכן בתים

לפני כארבע שנים נכרתו מאות עצים בשטח בסיס סירקין כדי לשמור על בריאות היער. לטענת תושבי שכונת בילינסון הקבלן הותיר בשטח פסולת גזם שעלולה להידלק, לשרוף את היער והאש עלולה להגיע עד לבתיהם

פורסם בתאריך: 27.8.17 08:15

בוועד שכונת בילינסון הסמוכה לשטח בסיס סירקין חוששים כי ערימות של גזם, פסולת של מאות עצים שנכרתו והותרה על הקרקע כבר לפני כארבע שנים, עלול להידלק ולגרום לנזק רב לבתי התושבים. כידוע, לא אחת פרצו בשנים האחרונות שריפות עקב הצתה של סוללות ליתיום בבסיס. לשריפות הללו הוזעקו כחות כיבוי גדולים וניידות חומרים מסוכנים והתושבים נקראו להישאר בבתים.

בשכונה אומרים כי הם התריעו לא אחת בשנים האחרונות על המפגע, אבל לא קיבלו מענה ראוי. "אני בודק את האפשרות להגיש תלונה במשטרה נגד משרד הביטחון וצה"ל בחשד לסיכון שלום הציבור", אומר יו"ר ועד שכונת בילינסון, משה פישר. "מאז שכרתו את העצים בבסיס לפני שלוש או ארבע שנים, בטענה שרוצים לשמור על בריאות היער, נותרו ערימות ענקיות של גזם ישן. מספיק שמישהו יזרוק שם סיגריה ותפרוץ שריפה אדירה שתצית את המחנה. לצערנו כשהקבלן כרת את העצים הוא לקח רק את הגזעים הגדולים ששווים לו ערך כספי אבל לא ניקה את השטח. עכשיו כשהגזם התייבש, כל דבר קל, כולל אור השמש עלול להצית אותו ובעינינו זה מסוכן מאוד".

משה פישר. צילום: זאב שטרן

משה פישר. צילום: זאב שטרן

ולמה אתם חוששים שהאש תגיע לבתים שלכם?

"משום שהגזם אמנם נמצא בתוך הבסיס, אבל הוא נושק לגדר שחוצצות בין הבסיס לבין רחוב ועד ארבע ארצות. הגדר יורדת כל הדרך עד לכניסה לשכונת בלינסון ולכפר סירקין. זו פשוט הפקרות. עד שלא קורה משהו – אף אחד לא מתעורר, ואני לא רוצים שיקרה משהו, כי הגזם הזה מונח לכולם מול הפרצוף".

תגובת דובר צה"ל טרם התקבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר