רמי גרינברג. צילום זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

תקציב 2020 של עיריית פתח תקוה: 82 מיליון שקלים יותר

התקציב אושר בישיבת המועצה. רמי גרינברג: "התייעלנו ושיפרנו, הקלנו על התושבים והרחבנו את השרותים". אורי אהד מבקר: "התחום שתקציבו גדל בשיעור הגדול ביותר הוא הדוברות והיחצנות"

פורסם בתאריך: 1.1.20 14:36

תקציב עיריית פתח תקווה לשנת 2020, אושר אתמול בערב (שלישי) בישיבת המועצה ויעמוד על סכום של 1,982,739,000 שקלים. טרם קיום הישיבה, הגישו חברים במועצת העיר הסתייגות לקראת הדיון בתקציב ועיקר הביקורת הייתה מופנית לכך שלמרות הגידול בתקציב, לראשונה מזה שנים עלה שיעור התקציב המיועד למשכורות וקטן שיעור התקציב המיועד לפעילויות.

תקציב 2020 גדל בלמעלה-82 מיליון שקלים, כאשר סעיף ההכנסות העצמאיות גדל באמצעות תקציבים שהועברו ממשרדי הממשלה. כך למשל גדל התקציב ממשרד החינוך מ-370 מיליון שקלים ל-392.2 מיליון, ותקציב משרד הרווחה גדל מ-147 מיליון ל-152 מיליון. כל זאת בנוסף, להכנסות ממשרדי ממשלה נוספים אשר עומדות על 21.5 מיליון.
בעירייה מציינים שתקציבים אלה הם שמאפשרים לרשות להעלות את תקציב השירותים לתושב תוך הורדת הארנונה בעיר, ומתן שירותים רבים אחרים, אשר בעבר היו בתשלום וכעת ניתנים לתושבים בחינם, כמו החלפת פחי אשפה (הפסד לרשות של כמיליון שקלים), חנייה חינם בכחול לבן ברוב חלקי העיר (הפסד של כ-2 מיליון שקלים ועוד. ועוד. השבוע קיבלה העירייה אישור ממשרד הפנים להפחית משיעור ההעלאה האוטומטי של הארנונה לשנת 2020, 0.38 אחוז, מה שאומר שהארנונה בפתח תקוה תעלה השנה ב- 2.2 אחוז, במקום ב-2.58 אחוז.
תקציב ניקוי הרחובות עלה מ-46 מיליון שקלים לכ-54 מיליון שקלים ותקציב שירותי ניקיון הכוללים פינוי אשפה, פינוי גזם, הטמנה, מיחזור ועוד עולה מכ-160 מיליון לכ-165 מיליון. סעיף ניקיון נוסף הנוגע לסילוק פסולת גינה, סילוק מפגעים משטחים ציבוריים, וטיאוט רחובות, עלה בכ-8 מיליון שקלים ועוד. גם תקציב גנים ונוף וטיפוח סביבתי עלה מ-36.463 מיליון לכ-38.800 מיליון שקלים.
בנוסף, בחינוך נוספו עשרות מיליונים לתקציב, לטובת התחדשות והמשך השקעה בציוד, תל"ן ובכוח אדם. התקציב גדל מ-745 מיליון שקלים ל-781 מיליון שקלים. תקציב תרבות, נוער וספורט עלה מ-119.5 מיליון לכ-127 מיליון. ובתוך כך עלה התקציב של מרכז הכנה לצה"ל, פעילות עיר ללא אלימות ועוד. המלגות לסטודנטים עלו מ-350 אלף שקלים ל-900 אלף שקלים, והתמיכות לעמותות ספורט עלו בכחצי מיליון. תקציבי היכלי התרבות שצמחו לארבעה גדל מ-9 מיליון ל-12 מיליון, שמתחלקים בין ארבעה היכלים: היכל התרבות העירוני, בית התרבות גולדה, בית התרבות על שם שושנה דמארי ותיאטרון העדשה בתיכון בן גוריון.
ראש העירייה, רמי גרינברג אמר: "השנה המשכנו בתהליך ההתייעלות ושיפרנו את המערכת באופן משמעותי. הוכחנו שאפשר לנהל תקציב מאוזן וראוי המשרת את התושבים, תוך הקלה על התושב והרחבת השירותים. הפחתנו את נטל התשלומים מהתושב והגדלנו תקציבים באמצעות משרדים ממשלתיים דבר שאיפשר לנו להרחיב את השירותים לטובת התושבים בתחומי הניקיון, החינוך, הרווחה, הביטחון, התשתיות, התרבות, הנוער והספורט. אני מאמין כי התקציב החדש מתאר תמונה טובה של סדרי העדיפויות שלנו ותואם את תכנית העבודה – עשייה למען התושב בכל תחומי החיים".

אורי אהד

אורי אהד

חבר המועצה וסיעת הביצועיסטים אורי אהד אמר: "תקציב העירייה מבטא את סדרי העדיפויות של ראש העיר והתקציב הנוכחי מגלה כי התחום החשוב ביותר לגרינברג והמצוי בראש סדרי העדיפויות שגדל בשיעור הגדול ביותר (30%) היה הדוברות והיחצנות, שאגב שמו שונה ל"הנגשת מידע". בתחום זה תוספת שעות הכוננות והשעות הנוספות גדולה יותר משעות הכוננות באגפים המעניקים שירות ישיר לתושב כגון ניקוי רחובות, תברואה, מוקד עירוני וכו. במקביל יש קיטון משמעותי בכל הקשור לפיתוח יוזמות חינוכיות לגנים ובתי הספר וכן הצטיידות מוסדות חינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר

    מבחינת השירות לציבור חל שיפור עצום בעיר. הניקיון השתפר ללא הכר. המענה מהיר ויעיל. זה במיקרו וזה מה שהכי מעניין את התושבים. במאקרו?משאיר את זה לפוליטיקאים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר